.
Cechy szczególne
Cechami szczególnymi Primery są odważny, jak na Nissana, design nadwozia, skomplikowany panel sterujący i ... kamera.
Honda stawia na nowoczesne silniki, układ zawieszenia i ...ciszę we wnętrzu.
Obaj konkurenci w wersji sedan mają zbliżony rozstaw osi.
Na tylnej kanapie więcej miejsca jest w Nissanie, nisko opadająca linia dachu w Accordzie powoduje pewien dyskomfort podróżowania.
Nissan stawia na komputerową nowoczesność.
We wnętrzu Primery zainstalowano futurystyczny panel sterujący umieszczony nad konsolą środkową (zdj. obok)
.
Za pomocą przycisków i pokręteł reguluje się pracę klimatyzacji, systemu audio, komputera pokładowego oraz zintegrowanego telefonu komórkowego.
Bez przeczytania instrukcji nie da się tego obsługiwać, a w czasie jazdy to wręcz ryzykowne zajęcie. Małe przyciski naciska się palcami prawej ręki, osoby grające na instrumentach klawiszowych są w uprzywilejowanej sytuacji.
Kolejną atrakcją Nissana jest umieszczona z tyłu kamera, pomagająca podczas parkowania, przekazywany przez nią obraz można oglądać na wyświetlaczu. W Accordzie nie ma kamery i zachowano tradycyjny układ dźwigienek i przełączników, dzięki czemu bez czytania instrukcji można włączyć klimatyzację.
Silnik
Wybrany do porównania 4-cylindrowy silnik Primery ma pojemność 2,0 l i uzyskuje moc 140 KM. Ma 16 zaworów, układ zmiennych faz rozrządu, a w celu zmniejszenia drgań i poprawy kultury pracy wyposażono go w wałki wyrównoważające.
W Hondzie pracuje silnik o tej samej pojemności, jednak moc ma większą - 15 KM. Wyższą moc uzyskano dzięki rewelacyjnemu układowi zmiennych faz rozrządu i skoków otwarcia zaworów (i-VTEC).
W zależności od obciążenia i obrotów jednostki napędowej ulegają zmianie czasy otwarcia zaworów ssących i dolotowych, a także skok ich otwarcia.
Co ma z tego kierowca?
Znakomitą dynamikę i natychmiastową reakcję silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia oraz niższe zużycie paliwa.
Silnik Hondy zużywa w mieście o ponad litr paliwa mniej niż Nissan.
Obie jednostki napędowe wymagają utrzymywania wysokich obrotów, są jednak dość elastyczne.
Z pomiarów wynika, że Accord jest nieco szybszy od Primery, ale różnice są minimalne.
Wrażenia z jazdy
Największym zaskoczeniem podczas jazdy Accordem jest cisza panująca we wnętrzu. Do tej pory produkty Hondy słynęły raczej z wysokiego poziomu głośności. W porównaniu z Primerą Accord jest o połowę cichszy.
Oba auta mają bardzo dobre własności jezdne. W odróżnieniu od wielu europejskich konkurentów Accord nie ma z przodu kolumn McPhersona, co w pełni popieramy. Nie wdając się w szczegóły techniczne - z przodu i z tyłu zawieszenie jest wielowahaczowe.
Dzięki stosunkowo dużemu rozstawowi osi i konstrukcji zawieszenia, obaj konkurenci nie mają problemów z szybkim pokonywaniem zakrętów.
Podsumowanie
Primera i Accord to nowoczesne pojazdy o zbliżonych wymiarach zewnętrznych, wyróżniające się nowoczesnymi jednostkami napędowymi i dobrymi własnościami jezdnymi. Oba są dobrze wyposażone, a wyższa cena Primery wynika z standardowego wyposażenia samochodu w układu stabilizacji toru jazdy ESP oraz kamerę.
Ze względu na nieco skomplikowany układ sterowania Primera jest mniej przyjazna użytkownikowi niż Honda.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?