Używane Audi A4 B9 (2015-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być sensownie wycenione, szczególnie z rynku wtórnego. Jakie są opinie o Audi A4 B9?
Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być sensownie wycenione, szczególnie z rynku wtórnego. Jakie są opinie o Audi A4 B9? Audi
Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być sensownie wycenione, szczególnie z rynku wtórnego. Jakie są opinie o Audi A4 B9?

Używane Audi A4 B9. Nadwozie/wnętrze

Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być
Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być sensownie wycenione, szczególnie z rynku wtórnego. Jakie są opinie o Audi A4 B9? Audi

Wielu producentów stara się z generacji na generację tworzyć coś nowego, by wpisać się w nową modę, trendy etc. Tymczasem nadwozie Audi A4 B9 to wciąż tradycyjny sedan lub kombi o nazwie Avant, o bardzo klasycznej, raczej eleganckiej linii. Mimo to w ofercie od wielu generacji były również odmiany specjalne tj. uterenowione Allroad z wyższym zawieszeniem i licznymi nakładkami na nadwozie. Można również pokusić się o usportowione S4 i bardzo mocne, topowe RS4 z nadwoziem kombi (Avant). Wymiary? Audi nazywa swoją wersję sedan Limousine i ma ona 4726 mm długości, 1842 mm szerokości, 1427 mm wysokości oraz rozstaw osi 2820 mm. Wnętrze nie jest zbyt przestronne, ale to typowe dla aut premium, które często są mniej obszerne niż ich odpowiedniki z popularnych marek. Wersja kombi (Avant) ma podobne gabaryty i różni się tylko milimetrem w długości. A jak jest we wnętrzu?

Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być
Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być sensownie wycenione, szczególnie z rynku wtórnego. Jakie są opinie o Audi A4 B9? Audi

Audi A4 B9 ma wnętrze tradycyjne, stonowane i eleganckie – w typowo niemieckim stylu. Nie znajdziemy tu zbyt wielu ozdobników czy gadżetów, jak u niektórych konkurentów, ale to właśnie lubią fani tej marki. Wnętrze jest proste, symetryczne i harmonijne, z delikatnymi przejawami stylistycznej finezji. Na uwagę zasługuje konsola centralna z wygiętą listwą, pod którą jest schowek na drobiazgi i pokrętło do radia. W centrum jest lewarek skrzyni biegów, panel do systemu info-rozrywki i uchwyty na kubki. To wszystko jest schludne i ergonomiczne. Powyżej jest panel z przyciskami do najważniejszych funkcji i duży, czytelny panel do klimatyzacji. Wszystko to dobrze się komponuje i wygląda. Srebrne listwy i zamszowa tapicerka dodają całości klasy. Po liftingu z 2019 roku niewiele się zmieniło, oprócz tego, że z konsoli centralnej zniknął panel do systemu z pokrętłem i zastąpiono go większym ekranem. Niektórzy uważają, że jest niewygodne, nieładne i po prostu zbędne.

Oprócz tego w odświeżonym w 2019 roku Audi A4 B9 kierownica ma nieco inny kształt, ale to drobny szczegół. Co do przestrzeni, to zarówno sedan, jak i kombi oferują mniej więcej tyle samo miejsca z tyłu, ale różnią się pojemnością bagażnika. W sedanie mieści się 480/965 litrów, a w kombi 505/1510 litrów. To znacznie mniej niż w Skodzie Superb Kombi, która ma 660/1950 litrów, ale jest też o 10 cm dłuższa. To kwestia gustu, czy ktoś woli auto bardziej kompaktowe, ale marki premium czy przestronne, ale z mniej imponującym logo na masce.

Używane Audi A4 B9. Silniki/układ napędowy

Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być
Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być sensownie wycenione, szczególnie z rynku wtórnego. Jakie są opinie o Audi A4 B9? Audi

Audi A4 cieszy się dużym uznaniem dzięki szerokiej gamie silników do wyboru. Każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie – od dynamicznych benzyniaków, przez oszczędne diesle, po bardzo mocne jednostki widlaste. Na początku produkcji podstawowym silnikiem był 1.4 TFSI o 150 KM, który w 2018 roku zastąpił 2.0 TFSI o tej samej mocy. Dwulitrowa benzyna miała też inne wersje mocy, od 150 do 252 KM (lub 245 KM po 2018). Popularną opcją jest wersja 190-konna z 320 Nm momentu obrotowego. To dobry balans między mocą, osiągami a spalaniem. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy i spala średnio 6 l/100km według producenta.

Audi A4 oferowało wiele wersji silnika 2.0 TDI o mocy od 122 do 190 KM. Najmocniejsza miała 400 Nm i dobre osiągi – 7,7 sekundy do 100 km/h i 240 km/h prędkości maksymalnej. Dla bardziej wymagających były silniki 3.0 TDI o mocy 218 i 272 KM. Ta druga wersja była bliska S4, bo miała 600 Nm i przyspieszała do 100 km/h w 5,3 sekundy. Maksymalnie mogła rozpędzić się do 250 km/h i spalała średnio 5,2 l/100km. Niezły wynik, jak na diesla. Zresztą „ropniakiem” była również odmiana S4 po liftingu. Audi S4 przed liftingiem miało silnik 3.0 TFSI o mocy 354 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm, ale po liftingu zmieniono go na 3.0 TDI o mocy 341 KM (700 Nm). To auto przyspieszało do 100 km/h w 4,6 sekundy. Wersja RS4 Avant nie zmieniła się i cały czas miała silnik 2.9 TFSI generujący 450 KM i 600 Nm. Do 100 km/h rozpędzała się w niecałe 4 sekundy.

Używane Audi A4 B9. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być
Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być sensownie wycenione, szczególnie z rynku wtórnego. Jakie są opinie o Audi A4 B9? Audi

Audi A4 często jest autem firmowym lub leasingowym, dlatego warto zwrócić uwagę na lakier. Zadrapania i wgniecenia są częste w takich egzemplarzach. Audi A4 ma dobrze zrobione wnętrze i jest solidne, ale czasem były problemy z grzechotaniem półki i elementów wykończeniowych. W starszych modelach były też problemy z systemem info-rozrywki, który nie łączył się z telefonami. Silniki diesla nie miały dużych usterek, tylko typowe problemy eksploatacyjne, np. z filtrem DPF, jeśli auto jeździło tylko po mieście. Było kilka akcji serwisowych np. dla modeli wyprodukowanych między 1 a 31 maja 2016 roku, w których doszło do błędu produkcyjnego dot. poduszek powietrznych. Poza tym problem z procesem odlewania amortyzatorów stosowanych w zawieszeniu niektórych A4 wyprodukowanych od 26 lutego 2019 do 14 marca 2019 roku może doprowadzić do awarii i konieczności wymiany.
Audi A4 B9 jest łatwo dostępne na rynku wtórnym. Na wielu serwisach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi jest sporo ciekawych ogłoszeń. Na przykład, za około 80 000 złotych można kupić auto z 2016 roku, z silnikiem 2.0 TDI 150 KM i przebiegiem 82 000 km. Za 120 000 złotych jest opcja z silnikiem 2.0 TFSI 252 KM, automatem, napędem quattro i przebiegiem 76 000 km z 2017 roku. Trzeba uważać na diesle, bo mogą mieć niepewny przebieg. Lepiej sprawdzić historię auta.

Używane Audi A4 B9. Podsumowanie

Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być
Audi A4 od lat budzi ogromne zainteresowanie wśród miłośników tej marki. Z jednej strony oferuje wstęp do segmentu sedanów premium, z drugiej może być sensownie wycenione, szczególnie z rynku wtórnego. Jakie są opinie o Audi A4 B9? Audi

Na rynku wtórnym jest wiele ofert Audi A4 B9, więc nie jest trudno znaleźć interesujący model. Warto jednak uważać, bowiem sporo z nich to sprowadzane samochody z dużymi przebiegami, często z firmowych flot. Duży przebieg nie musi być problemem, jeśli auto jeździło po niemieckich autostradach. Jak w przypadku każdego niemieckiego auta, trzeba uważać, żeby nie kupić zużytego auta z zaniżonym przebiegiem.

Używane Audi A4 B9 zalety:

  • wciąż atrakcyjne, klasyczne nadwozie typu sedan i kombi;
  • mnóstwo wersji do wyboru, ciekawe konfiguracje i dodatki;
  • solidnie wykonane, ergonomiczne wnętrze;
  • bardzo dobrej jakości materiały;
  • szeroka paleta jednostek napędowych do wyboru;
  • wiele wersji z napędem na cztery koła quattro;
  • bardzo dobra dynamika i osiągi nawet w skromniejszych wersjach silnikowych.

Używane Audi A4 B9 wady:

  • na rynku można znaleźć wiele wyeksploatowanych egzemplarzy;
  • dość wysokie koszty zakupu i serwisu;
  • wiele egzemplarzy pochodzi z firmowych flot.

Używane Audi A4 B9. Opinie

Marek z Warszawy: Kupiłem Audi A4 B9 Avant z silnikiem 2.0 TDI 190 KM i jestem bardzo zadowolony. Auto ma świetne osiągi, niskie spalanie i dużo miejsca w bagażniku. Jakość wykonania wnętrza jest na wysokim poziomie, a system info-rozrywki działa bez zarzutu. Jedynym minusem jest cena wyposażenia opcjonalnego, która jest dość wysoka. Ale ogólnie polecam to auto każdemu, kto szuka eleganckiego, komfortowego i dynamicznego kombi.

Anna z Poznania: Mam Audi A4 B9 Limousine z silnikiem 2.0 TFSI 252 KM i jestem zachwycona. Auto jest bardzo szybkie, stabilne i dobrze się prowadzi. Wnętrze jest przestronne, stylowe i wygodne. Podoba mi się też wygląd zewnętrzny auta, zwłaszcza po liftingu. Nie miałam żadnych problemów z awaryjnością ani serwisem. Jedynie spalanie mogłoby być trochę niższe, ale to chyba normalne przy takiej mocy. To auto spełnia wszystkie moje oczekiwania i nie zamieniłabym go na żadne inne.

Krzysztof z Lublina: Posiadam Audi A4 B9 Allroad Quattro z silnikiem 3.0 TDI 272 KM i jestem rozczarowany. Auto ma zwarcią moc i napęd na cztery koła, ale to za mało, żeby uznać je za terenowe. Zawieszenie jest za twarde, a prześwit za mały. Auto często się psuje, zwłaszcza układ elektryczny i hamulcowy. Serwis jest drogi i niekompetentny. Wnętrze jest nudne i mało funkcjonalne. Nie polecam tego auta nikomu, kto szuka prawdziwego SUV-a.

Wybrane jednostki napędowe w Audi A4 B9:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

1.4 TFSI

1395 ccm

150 KM

250 Nm

210 km/h

8,7 s

5,5 l/100km

2.0 TFSI

1984 ccm

190 KM

320 Nm

241 km/h

7,2 s

6,0 l/100km

2.0 TFSI

1984 ccm

245 KM

370 Nm

250 km/h

5,8 s

6,8 l/100km

2.9 TFSI (RS4)

2894 ccm

450 KM

600 Nm

250 km/h

4,1 s

9,2 l/100km

2.0 TDI

1968 ccm

190 KM

400 Nm

241 km/h

7,7 s

4,5 l/100km

3.0 TDI

2967 ccm

272 KM

600 Nm

250 km/h

5,3 s

5,2 l/100km

3.0 TDI

2967 ccm

341 KM

700 Nm

250 km/h

4,6 s

6,3 l/100km

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty