Benyley Bentayga S Black Edition. Pierwsze takie rozwiązanie w ponad 100-letniej historii marki

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Opcjonalnie, klienci mogą zdecydować się na specyfikację terenową, która posiada dodatkowe tryby jazdy: śnieg i mokra trawa, brud i żwir, błoto i szlak oraz piasek) oraz możliwość brodzenia na głębokość 500 mm.
Opcjonalnie, klienci mogą zdecydować się na specyfikację terenową, która posiada dodatkowe tryby jazdy: śnieg i mokra trawa, brud i żwir, błoto i szlak oraz piasek) oraz możliwość brodzenia na głębokość 500 mm. Benyley
Bentley Motors, brytyjski producent samochodów luksusowych, przedstawił najnowszą specjalną edycję swojego SUV-a, uznawaną za najbardziej imponującą konfigurację w historii firmy. To, co wyróżnia tę wersję, to także pierwsze w ponad 100 letniej historii marki zastosowanie zabarwionych na czarny kolor skrzydeł w logo producenta.

Samochód mocno wyróżnia się na tle swoich poprzedników. Szary lakier karoserii zestawiono z czarnymi felgami i przyciemnionymi szybami, a klienci, którzy zdecydują się na taką edycję mogą wybierać spośród siedmiu wersji kolorystycznych akcentów:

  • Mandarin
  • Signal Yellow
  • Klein Blue
  • Pillar Box Red
  • Ice, Hyper Green
  • iBeluga

Kolorowe detale znajdują się na zderzakach, spojlerze i nakładkach progowych.

Na desce rozdzielczej, konsoli centralnej i listwach w pasach użyto nowego splotu z włókna węglowego, który zapewnia tło dla oznaczenia Black Edition. W standardzie klienci mogą także cieszyć się pakietem Dark Chrome, w ramach którego wiele elementów wewnątrz kabiny zostało wykonanych w czarnym połysku. Efekt dopełnia także możliwość wyboru spośród trzech różnych systemów audio: Bentley Signature, Bang & Olufsen for Bentley oraz Naim for Bentley.

Dynamiczny charakter modelu Bentayga S Black Edition został wzmocniony w każdym z dostępnych trybów jazdy poprzez elektroniczne sterowanie wszystkimi kołami oraz zastosowaniu technologii Bentley Dynamic Ride z aktywną kontrolą przechyłów nadwozia.

Opcjonalnie, klienci mogą zdecydować się na specyfikację terenową, która posiada dodatkowe tryby jazdy: śnieg i mokra trawa, brud i żwir, błoto i szlak
Opcjonalnie, klienci mogą zdecydować się na specyfikację terenową, która posiada dodatkowe tryby jazdy: śnieg i mokra trawa, brud i żwir, błoto i szlak oraz piasek) oraz możliwość brodzenia na głębokość 500 mm. Benyley

Przy niskich i średnich prędkościach tylne koła są sterowane w przeciwnym kierunku do kół przednich, co pomaga w szybkiej zmianie kierunku, maksymalizując manewrowość w ciasnych przestrzeniach i zmniejszając promień skrętu o 1 m. Z kolei przy wyższych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie, co poprawia stabilność i zapewnia większą kontrolę.

Luksusowy SUV w tej konfiguracji jest dostępny w dwóch jednostkach napędowych. Jedną z nich jest turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4 litrów, mocy 550 KM i 770 Nm momentu obrotowego. Pozwala to rozpędzić się od 0 do 100 km w zaledwie 4,4 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 290 km/h.

Opcjonalnie, klienci mogą zdecydować się na specyfikację terenową, która posiada dodatkowe tryby jazdy: śnieg i mokra trawa, brud i żwir, błoto i szlak oraz piasek) oraz możliwość brodzenia na głębokość 500 mm.

ZOBACZ TAKŻE: Polska premiera mniejszego Astona Martina

Drugą, dostępną jednostką napędową jest układ hybrydowy oparty na doładowanym silniku V6 o pojemności 3 litrów i silniku elektrycznym o mocy 100 KW. W tej konfiguracji samochód posiada łączną moc 468 KM, co pozwala mu rozpędzić się od 0 do 100 km w zaledwie 5,3 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 254 km/h.

Zdjęcia auta w galerii poniżej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Paliwo na stacjach będzie tańsze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty