Suzuki Swift to samochód segmentu B, który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Yokohamie w 1983 roku. Był pierwszym pojazdem miejskim tej marki przygotowanym także z myślą o obcych rynkach. Poza Japonią dobrze sprzedawał się m.in. w Indiach. Dzisiaj na rynku jest już V generacja tego pojazdu. W Polsce nie jest tak popularny jak chociażby Opel Corsa, Volkswagen Polo, Skoda Fabia czy Peugeoty 206, 207, albo Citroen C3. Wśród samochodów z Azji przegrywa też walkę o kierowców z Toyotą Yaris. Mimo to wśród kierowców jest dobrze oceniany. V generacja produkowana od 2010 roku tylko nieznacznie różni się od poprzednika, który na rynku był od 2004 roku.

Fot. Bartosz Gubernat
Zmodyfikowano m.in. przednie reflektory, grill i zderzak. Kosmetyce poddano także tylną część nadwozia. Japończycy zadbali o zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Obniżono również wagę nadwozia. Ostatni lifting miał miejsce w 2013 roku, kiedy Swift dostał kierunkowskazy przeniesione z błotników w boczne lusterka oraz LED-owe światła do jazdy dziennej.