Peugeot 306 Saint Tropez

Witold Blady
Nasz test trzystaszóstki specjalnie na lato ...

Jazda próbna Dziennika Bałtyckiego
|
|
|
|

Peugeot 306 Saint Tropez

Porównanie z konkurentami**Porównanie danych technicznych**

ModelPeugeot 306Opel AstraRenault Megane
SilnikR4R4R4
Pojemność skokowa (cm sześc.)158713891390
Moc maks. (KM)909095
Maks. moment obrotowy (Nm)135125127
Średnica zawracania (m)1110,811,4
Objętość bagażnika (dm sześc.)465480510
Długość (mm)426542504440
Szerokość (mm)169017101700
Wysokość (mm)138014301420
Rozstaw osi (mm)258026152580
Masa własna (kg)109010901150
Ładowność (kg)490520535
Prędkość maksymalna (km/h)182180184
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)13,912,511,8

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

ModelPeugeot 306Opel AstraRenault Megane
Miasto10,49,69,2
Poza miastem6,25,75,2
Średnie8,37,77,2

Porównanie wyposażenia
Poza manualną klimatyzacją Peugeot 306 Saint Tropez wyposażony jest we wspomaganie układu kierowniczego, dwie poduszki gazowe, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, centralne ryglowanie zamków i halogeny. Na liście opcji znajdziemy lakier metalik, boczne poduszki gazowe, aluminiowe felgi i radioodtwarzacz. W porównaniu z modelem XR, wyposażenie wersji Saint Tropez jest bogatsze tylko o klimatyzację.

Model306 Saint TropezAstra 1.4 GLMegane 1.4 RN
ABSOOS
Airbag kierowca/pasażerS/SS/SS/S
Poduszki boczneOOS
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szyby przód/tyłS/OO/OS/O
Centralne ryglowanie zamkówSOS
RadioOOO
KlimatyzacjaSOO
Aluminiowe felgiOOO

S - standard, O - opcja
» Wnętrze
Kanciasta konsola środkowa wygląda u progu XXI wieku nieco archaicznie. Zbyt nisko umieszczone są włączniki świateł awaryjnych i zegara czy klaksonu, uparcie umieszczanego w dźwigni kierunkowskazów. Na szczęście w innych modelach tej francuskiej marki zrezygnowano z tego dziwacznego pomysłu.
Silnik
Pod maską testowego egzemplarza znalazł się silnik doskonale znany z innych aut Peugeota. 1,6-litrowa jednostka benzynowa nie jest najnowocześniejsza, ma dwa zawory na cylinder i moc zaledwie 90 KM (większość konkurentów - Opel Astra, Ford Focus czy VW Golf ma 10 KM więcej, a Renault Megane nawet 20 KM więcej niż 306 przy tej samej pojemności). Jest też dość głośna. Na szczęście wady rekompensuje niskie zużycie paliwa, rzadko przekraczając 8-8,5 l benzyny na 100 km, nawet przy niemal stale włączonej klimatyzacji.
Wrażenia z jazdy
Peugeot 306 w wersji sedan jest wyposażony, podobnie jak wersja hatchback, w tylną oś skrętną. Trzeba przyznać, że auto dzięki niej zachowuje się bardzo pewnie, nie ma śladu częstej w samochodach z przednim napędem podsterowności. Bardzo rzadko zdarza się też, by nierówności drogi były przenoszone na kierownicę. Przydałoby się nieco lepsze wygłuszenie wnętrza, przy prędkości 120-130 km/h jest w kabinie dość głośno.
Podsumowanie
Choć coraz więcej mówi się o następcy modelu 306 - oznaczonym 307, nie wpływa to specjalnie na zainteresowanie autem w naszym kraju. Paradoksalnie, trzystaszóstka sprzedaje się dziś lepiej niż w niektórych miesiącach ubiegłego roku. Kto wie, może to właśnie zasługa modeli specjalnych, jak wprowadzany latem Saint Tropez czy Husky, pojawiający się w salonach przed zimą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty