Porsche Cayenne GTS 2024. Silnik, wyposażenie, cena w Polsce

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Cayenne GTS wyróżnia specyficzne dla wariantów GTS podwozie oraz zmniejszony o 10 mm prześwit.
Cayenne GTS wyróżnia specyficzne dla wariantów GTS podwozie oraz zmniejszony o 10 mm prześwit. Porsche
W Porsche za skrótowcem GTS kryją się słowa Gran Turismo Sport – co w praktyce oznacza dodatkową dawkę dynamiki. Porsche Cayenne GTS po aktualizacji otrzymało nie tylko większą moc.

Spis treści

Porsche Cayenne GTS. Podwozie i zawieszenie

Cayenne GTS wyróżnia specyficzne dla wariantów GTS podwozie oraz zmniejszony o 10 mm prześwit. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM), a także w Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Wszystkie elementy podwozia i układy sterowania, takie jak Porsche Traction Management (PTM) czy opcjonalny system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), zaprojektowano specjalnie z myślą o optymalnych osiągach na utwardzonej nawierzchni.

Cayenne GTS wyróżnia specyficzne dla wariantów GTS podwozie oraz zmniejszony o 10 mm prześwit.
Cayenne GTS wyróżnia specyficzne dla wariantów GTS podwozie oraz zmniejszony o 10 mm prześwit. Porsche

Porsche Cayenne GTS. Jaki ma silnik?

4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, opracowany przez Porsche i produkowany w Stuttgarcie-Zuffenhausen, przeszedł gruntowną modernizację. Zaowocowało to zwiększeniem efektywności oraz znacznym przyrostem mocy: motor generuje obecnie 368 kW (500 KM), co w porównaniu z poprzednikiem oznacza dodatkowe 30 kW (40 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 660 Nm, o 40 Nm więcej niż wcześniej. Zmodernizowana 8-biegowa skrzynia Tiptronic S zauważalnie śrubuje poziom właściwości jezdnych za sprawą krótszych czasów reakcji i szybszej zmiany biegów w trybach Sport oraz Sport Plus.

Porsche Cayenne GTS. Osiągi

Nowe Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Kolejną innowacją techniczną jest zaopatrzenie skrzyni rozdzielczej napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w niezależny obieg chłodzenia cieczą, zapewniający dodatkową stabilność przy stałym obciążeniu, na przykład podczas jazdy po torze lub górskich serpentynach. Również to rozwiązanie pochodzi z wariantu o najwyższych osiągach – Turbo GT.

Porsche Cayenne GTS. Design i wyposażenie

W przypadku nowego Cayenne GTS wzrok przyciągają m.in. czarne napisy „GTS” po bokach i z tyłu samochodu, specyficzny przedni pas z większymi wlotami powietrza chłodzącego, przyciemnione reflektory i tylne światła oraz czerwone zaciski hamulcowe. Zachowanie klasycznego DNA designu sprawia, że nowy wariant jest natychmiastowo rozpoznawalny jako Porsche – ale uwagę zwraca kilka nowości. Dokładane elementy nadwozia wchodzące w skład standardowego pakietu Sport Design, takie jak osłony progów, przednie wstawki, i poszerzenia nadkoli, a także obramowania bocznych szyb mają teraz czarne wykończenie o wysokim połysku, podczas gdy w poprzednich wariantach GTS niektóre z tych części były lakierowane na kolor nadwozia. Z kolei końcówki sportowego układu wydechowego, wcześniej czarne, zyskały ciemnobrązowe wykończenie – Dark Bronze. Charakterystyczny design wariantów z rodziny GTS kompletują 21-calowe felgi RS Spyder w kolorze antracytowej szarości – Anthracite Grey.

We wnętrzu nowego Cayenne GTS dominuje wysokiej jakości materiał Race-Tex. Ta przypominająca zamsz tkanina pokrywa podsufitkę, podłokietniki i „boczki”
We wnętrzu nowego Cayenne GTS dominuje wysokiej jakości materiał Race-Tex. Ta przypominająca zamsz tkanina pokrywa podsufitkę, podłokietniki i „boczki” drzwi, a także środkowe panele sportowych foteli Porsche

We wnętrzu nowego Cayenne GTS dominuje wysokiej jakości materiał Race-Tex. Ta przypominająca zamsz tkanina pokrywa podsufitkę, podłokietniki i „boczki” drzwi, a także środkowe panele sportowych foteli z 8-kierunkową regulacją elektryczną. Boczne poduszki siedzeń są wydatniejsze, aby zapewnić jeszcze lepsze podparcie podczas pokonywania zakrętów. Lista standardowego wyposażenia obejmuje również sportową kierownicę GT z funkcją podgrzewania. Porsche oferuje też dwa alternatywne, specyficzne dla wariantów GTS pakiety wykończenia wnętrza: z elementami w kolorze Carmine Red lub Slate Grey Neo. Zapewniają one nabywcom dodatkowe pole do personalizacji.

ZOBACZ TAKŻE: Oto najmocniejsze Porsche w historii

Najnowsze warianty GTS korzystają z niedawnej kompleksowej aktualizacji Cayenne, która obejmuje nową koncepcję Porsche Driver Experience – z zakrzywionym cyfrowym zestawem wskaźników, montowanym w standardzie, oraz opcjonalnym wyświetlaczem dla pasażera. Oprócz pakietu Sport Design, przyciemnianych reflektorów LED Matrix HD oraz pneumatycznego zawieszenia nowe Cayenne GTS jest seryjnie wyposażone w nagłośnienie przestrzenne Bose® oraz ambientowe oświetlenie. Odmiana Coupé standardowo oferuje ponadto nieruchomy szklany dach i adaptacyjnie wysuwany tylny spojler.

Na życzenie dynamikę Coupé można dodatkowo zaakcentować, zamawiając sportowy układ wydechowy z centralnie umieszczonymi końcówkami w kolorze Dark Bronze. Jest on dostępny w ramach trzech różnych sportowych pakietów optymalizujących masę własną. Obejmują one także lekki dach i tylny dyfuzor z włókna węglowego oraz uszczuploną izolację. W zależności od wyposażenia pakiety te mogą obniżyć masę własną samochodu nawet o 25 kg.

Porsche Cayenne GTS. Ile kosztuje?

W Polsce nowe Porsche Cayenne GTS z nadwoziem SUV jest oferowane w cenie od 677 000 zł., a SUV Coupé – od 693 000 zł (obie kwoty uwzględniają VAT oraz wyposażenie zgodne z lokalną specyfikacją). Obydwa warianty można zamawiać już w Porsche Centrach. Ich dostawy w Europie rozpoczną się latem 2024 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty