Opel Astra III Kombi 2.0 Turbo

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra: Z zewnątrz kombi prezentuje się nie mniej atrakcyjnie niż hatchback
Fot. Tomasz Szmandra: Z zewnątrz kombi prezentuje się nie mniej atrakcyjnie niż hatchback
Astra trzeciej generacji w wersji kombi oferuje nie tylko więcej miejsca na bagaż, ale z dwulitrowym silnikiem Turbo także znakomite osiągi.

Astra trzeciej generacji w wersji kombi oferuje nie tylko więcej miejsca na bagaż, ale z dwulitrowym silnikiem Turbo także znakomite osiągi.

Fot. Tomasz Szmandra: Z zewnątrz kombi prezentuje się nie mniej atrakcyjnie niż hatchback
Fot. Tomasz Szmandra: Z zewnątrz kombi prezentuje się nie mniej atrakcyjnie niż hatchback

 

Kiedy kilka miesięcy po premierze hatchbacka Opel zaprezentował  Astrę III z nadwoziem kombi, okazała się ona nie mniej atrakcyjna od podstawowego modelu.

Pod koniec lat 90-tych udział tej wersji w sprzedaży Astry utrzymywał się na poziomie 45-50 procent, co sprawiło, że firma z Russelsheim bardzo poważnie podeszła do nowego projektu.

Konstruktorzy Astry III Kombi nie ograniczyli się tylko do przekonstruowania tylnej części nadwozia, ale poszli znacznie dalej.

Fot. Tomasz Szmandra: Ten model Astry łączy praktyczność kombi z dynamiczna stylistyką kompaktu
Fot. Tomasz Szmandra: Ten model Astry łączy praktyczność kombi z dynamiczna stylistyką kompaktu

 

Cechy szczególne

 

W odróżnieniu od wersji 5-drzwiowej kombi  jest o 26 cm dłuższy, 4 cm wyższy i ma o 8,5 cm większy rozstaw osi. To wszystko spowodowało, że we wnętrzu wygospodarowano sporo miejsca zarówno dla pasażerów jak i bagażu.

Dzięki przesuwanej tylnej kanapie można powiększyć bagażnik bez konieczności rezygnacji z podróży piątki osób. Kiedy jednak zajdzie potrzeba transportu większego ładunku najlepiej rozłożyć kanapę Astry, co pozwoli nam na uzyskanie przestrzeni bagażowej nawet do 1570. Dodatkowym atutem są elementy ułatwiający aranżację bagażnika. Przymocowaną do specjalnych zaczepów (50 zł) siatkę mocującą (100 zł) można dowolnie konfigurować, co pozwoli skutecznie zabezpieczyć np. torby z zakupami. Za dopłatą 500

Fot. Tomasz Szmandra: Mocowanie bagażu ułatwia specjalna siatka
Fot. Tomasz Szmandra: Mocowanie bagażu ułatwia specjalna siatka

zł możemy wyposażyć to auto w dodatkowy schowek pod podłogą

 

Silnik

 

Testowany przez nas silnik  2.0 l Turbo posiada moc 170 KM, ale w ofercie znalazła się także wersja 200-konna. Według danych fabrycznych rozpędza auto do "setki" w 8,9 sekundy, a maksymalnie do 217 km/h. Tak znakomite osiągi okupione są jednak wysokim spalaniem. Podczas spokojnej jazdy nie udało nam się zejść poniżej 10 l/100 km, natomiast chcący w pełni wykorzystać walory napędu Opla, bez problemu przekroczymy 15 l/100 km.

 

Wrażenia z jazdy

 

Astrę Kombi prowadzi się wręcz znakomicie i zarówno pod względem dynamiki, jak i właściwości jezdnych nie odczuwa się gorszych

Opel Astra III Kombi  2.0 Turbo

parametrów niż w hatchbacku. Skrzynia biegów ma nieduże skoki, ale działa lekko i precyzyjnie.

Mocny silnik w połączeniu z nowoczesnym zawieszeniem Astry III zapewnia prawdziwie sportowe wrażenia. Pojazd znakomicie trzyma się drogi i nawet na pokonywanych z dużą prędkością krętych trasach nie pozbawia kierowcy poczucia pewności i bezpieczeństwa. Podobnie jak w Astrze 3 i 5-drzwiowej w opcji dostępne jest aktywne zawieszenie IDSPlus (Interactive Driving System), za który trzeba dopłacić 5000 zł.

Jeśli mamy zamiar podróżować bardziej sportowo, ale  mniej komfortowo, możemy użyć przycisku z napisem Sport, który sprawi, że zawieszenie Astry stanie się twardsze. Szybka jazda wcale nie jest straszna Oplowi, który mimo swej długości pokonywał zakręty niczym sportowy hatchback, nie przechylając się

Fot. Tomasz Szmandra: Funkcjonalny bagażnik można powiększyć do 1570 l
Fot. Tomasz Szmandra: Funkcjonalny bagażnik można powiększyć do 1570 l

przy tym zbytnio na boki.

Astra III Kombi 2.0 Turbo w wersji Enjoy kosztuje 84700 zł i wyposażona została m.in. w  4 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, ręczną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby i radioodtwarzacz CD. Dopłacić musimy za kurtyny, ESP (3250 zł), automatyczną klimatyzację (1400 zł), sportową kierownicę (950 zł) i 17-calowe felgi aluminiowe (4000 zł).

 

Podsumowanie

 

Astry trzeciej generacji jest jedną z najbardziej interesujących propozycji wśród pojazdów segmentu C. W wersji kombi jest nie mniej atrakcyjna wizualnie i o wiele bardziej funkcjonalna. W połączeniu z mocnym silnikiem stanowi idealną ofertę dla zwolenników szybkich, a przy tym uniwersalnych aut.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy, Turbo

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1998

Moc maksymalna (KM/obr/min):

170/5200

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

250/1950

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

8,9

Prędkość maksymalna (km/h):

217

Pojemność bagażnika (l):

500/1570

Zużycie paliwa: średnie (l/100 km):

9,1

Długość x szerokość x wysokość (cm):

451/180/150

Rozstaw osi (cm):

270

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

2/12

Cena (zł):

84 700

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Dużo miejsca z przodu i z tyłu, zwłaszcza na nogi,

duży bagażnik

Silnik

*****

Dynamiczna i elastyczna jednostka napędowa

o wysokiej kulturze pracy

Poziom hałasu

****

Dobrze wyciszone wnętrze auta

Zużycie paliwa

**

Moc silnika okupiona jest znacznie wyższym spalaniem od

 deklarowanego przez producenta

Wyposażenie

***

Dość bogate, ale wiele elementów wymaga dopłaty

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

Poduszki powietrzne

4

Układ ABS

S

Układ ESP

3250 zł

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

Klimatyzacja ręczna

S

Radioodtwarzacz z CD

S

S- wyposażenie standardowe

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty