Nowa generacja GLC Coupé mierzy 4763 mm długości i jest o 31 mm dłuższa od poprzednika. Zwiększenie długości przypada zarówno na rozstaw osi, jak i na nawisy. Szerokość pozostała bez zmian – wynosi 1890 mm. Z jeszcze większym niż wcześniej bagażnikiem GLC Coupé jest gotowy na dalekie wyprawy – jego pojemność sięga od 545 litrów (+45 l względem poprzednika) do 1490 litrów (+90 l) w miękkich hybrydach oraz od 390 do 1335 l w hybrydach plug-in.
Wszystkie odmiany silnikowe korzystają z napędu elektrycznego – jako miękkie hybrydy, z instalacją 48 V i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem na potrzeby zwiększenia osiągów oraz odzyskiwania energii, lub jako hybrydy plug-in, z zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym wynoszącym nawet ponad 130 km (WLTP). Opcjonalna funkcja szybkiego ładowania DC sprawia, że uzupełnienie energii w akumulatorze trakcyjnym w zakresie 10-80% może trwać zaledwie 30 min. Alternatywnie dostępna jest ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW.
W najnowszej generacji Mercedes-Benz znacząco wzbogacił seryjne wyposażenie GLC Coupé. Standardowy pakiet Avantgarde Advanced obejmuje zewnętrzną i wewnętrzną linię Avantgarde, pakiet komfortowych siedzeń, podgrzewane fotele, pakiet lusterek, Asystenta świateł drogowych, bezprzewodową ładowarkę urządzeń mobilnych, wyświetlacz 12,3" dla kierowcy oraz centralny ekran 11,9", przyciemniane tylne szyby, elektrycznie sterowaną tylną pokrywę EASY-PACK, ambientowe oświetlenie i nawigację. Odmiany GLC 300 4Matic oraz 300 d 4Matic są standardowo oferowane w linii AMG (zewnętrznej i wewnętrznej) i dysponują m.in. układem hamulcowym z większymi tarczami na przedniej osi.
Ceny Mercedesa GLC Coupe zaczynają się od 269 900 zł. Dla porównania to 20 tys. złotych więcej, niż w przypadku GLC w nadwoziu SUV.
Miękkie hybrydy
| GLC 200 4MATIC | GLC 300 4MATIC | GLC 220 d 4MATIC | GLC 300 d 4MATIC | |
Pojemność skokowa | cm³ | 1999 | 1999 | 1993 | 1993 |
Moc maksymalna | kW/KM | 150/204 | 190/258 | 145/197 | 198/269 |
Dod. moc silnika elektr. (boost) | kW/KM | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 320 | 400 | 440 | 550 |
Dod. moment obr. (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 7,1-8,0 | 7,3-8,2 | 5,1-5,8 | 5,5-6,1 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 162-182 | 165-185 | 135-152 | 145-160 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 7,9 | 6,3 | 8,1 | 6,4 |
Prędkość maksymalna | km/h | 227 | 246 | 225 | 249 |
Cena w Polsce | zł | 269 900 zł | 307 500 zł | 278 900 zł | 323 600 zł |
Hybrydy plug-in
GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 300 de 4MATIC | ||
silniki benzynowe | silnik wysokoprężny | |||
Pojemność skokowa | cm³ | 1999 | 1999 | 1993 |
Moc maks., silnik spalinowy | kW/KM | 150/204 | 185/252 | 145/197 |
Maks. moment obrotowy, silnik spalinowy | Nm | 320 | 400 | 440 |
Moc silnika elektrycznego | kW/KM | 100/136 | 100/136 | 100/136 |
Moment obr. silnika elektr. | Nm | 440 | 440 | 440 |
Moc systemowa | kW/KM | 230/313 | 280/381 | 245/335 |
Systemowy moment obr. | Nm | 550 | 650 | 750 |
Pojemność akumulatora | kWh | 31,2 | 31,2 | 31,2 |
Prędkość maksymalna | km/h | 220 | 239 | 219 |
Prędkość maks. (tryb elektr.) | km/h | 140 | 140 | 140 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 6,7 | 5,6 | 6,4 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | l/100 km | 0,5-0,6 | 0,5-0,6 | 0,4-0,5 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | g/km | 11,0-15,0 | 11,0-15,0 | 10,0-13,0 |
Zasięg w trybie elektr. (EAER, cykl mieszany; WLTP) | km | 119-131 | 119-131 | 113-130 |
Cena w Polsce | zł | 341 700 zł | 353 900 zł | 348 300 zł |
Za 50,4 mln zł będzie remontowana droga Polańczyk - Wołkowyja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?