Spis treści
Hyundai Tucson. Zmiany po liftingu
Zmiany w wyglądzie nie są duże, ale na tyle dostrzegalne, że nową wersję można patrząc na przód dość łatwo rozpoznać po nowym grillu, układzie lamp głównych i kierunkowskazach oraz przeprojektowanym zderzaku. Gorzej z tyłu, bo poza nieco tylko zmienionym zderzakiem wszystko inne jest takie samo. Mówiąc o wyglądzie tego samochodu dodajmy tylko, że przy okazji tego liftingu pojawiły się nowe wzory obręczy kół.
Zdecydowanie najwięcej zmieniło się we wnętrzu. Co istotne w Hyundaiu wzięto pod uwagę to co krytykowano w dotychczas montowanej w tym modelu desce rozdzielczej. Chodziło o rezygnację z dotykowej obsługi radiem i klimatyzacją. Teraz można pokrętłami regulować głośnością radia oraz np. intensywnością i temperaturą nawiewów. Oba panele są w zasięgu ręki i bez problemu można za ich pomocą sterować bezpiecznie mediami oraz klimatyzacją w czasie jazdy. Zdecydowanie inna jest teraz konsola centralna. Pozostała wprawdzie na niej duża półka, ale pojawił się tam także panel z przyciskiem wyboru trybu jazdy, włącznikiem asystenta zjazdów z góry. Tak na tej konsoli są gniazda USB oraz ładowarka indukcyjna.
Najważniejszą zmianą jest nowa deska rozdzielcza zamieniona z dość przypadkowego tabletu na solidny, poziomy zestaw dwóch ekranów (po 12,3 cala każdy), na których wyświetlane są wszystkie dane w czasie jazdy, a także szczegóły dotyczące nawigacje oraz nastawienia niektórych funkcji pojazdu. W ten sposób nie tylko poprawiono sposób obsługi, ale również czytelność wskaźników. Całość nowej deski rozdzielczej uzupełnia nowa, trójramienna, wielofunkcyjna kierownica, pod którą znajduje się niezbyt wygodny w obsłudze wybierak kierunku jazdy. Zwróciliśmy również uwagę na poręczną półkę, która pojawiła się przed pasażerem zajmującym przedni fotel.
Hyundai Tucson. Tylko silniki benzynowe i hybrydy
O ile sposób obsługi w kabinie zmieniono po sugestiach użytkowników dotychczasowej generacji Tucsona o tyle zmiany pod maską wymusiły przepisy dotyczące m.in. emisji spalin. W zestawie napędów pojawiły się nowe jednostki nie tylko różnej od dotychczasowych mocy, ale także niższej emisji CO2. Obecnie zamiast dwóch do wyboru silników benzynowych mamy jeden 1,6 l o mocy 160 KM. „Osłabiono” również obie hybrydy, które są dostępne w tym SUV-ie Hyundaia. Zwykła generuje 215 KM, zaś typu plug-in rozwija moc 253 KM.
Hyundai Tucson. Pierwsze wrażenia
Nowym Tucsonem 1,6 l/160 KM z „miękką” hybrydą odbyliśmy trasę Warszawa – Częstochowa – Warszawa tj. ok 450 km. Podczas jazdy wiodła głównie drogą ekspresową i autostradą i tylko na odcinku 35 km wiodła w terenie zabudowanym. Nasza prędkość zawierała się głównie w przedziale 120 – 140 km/h. Zaledwie ok. 10% tego dystansu poruszaliśmy się Tucsonem nie szybciej niż 50 km/h. Średnie spalanie wskazane na komputerze pokładowym wyniosło 7,2 l/100 km. Podczas szybkiej jazdy autostradowej w kabinie jest na tyle cicho, że spokojnie można rozmawiać lub słuchać radia. Przy prędkości ok. 110 km/h jedynym odgłosem dostającym się z zewnątrz do kabiny jest szum powietrza owiewającego nadwozie.
Hyundai bardzo pewnie zachowuje się przy prędkościach autostradowych. Nawet najsłabszy napęd pozwala nie tylko podróżować z dopuszczalnymi prędkościami maksymalnymi, ale również dynamicznie wyprzedzać. Podróżując wolniej, np. w mieście dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu kierowca ma dokładne wyczucie co się dzieje z przednimi kołami. Zawieszenie jest kompromisem między sportową sztywnością a tzw. kanapowym komfortem. Wszechstronna regulacja fotela i kierownicy pozwala maksymalnie dopasować sobie pozycję za kierownicą.
W trybie Eco wyraźnie wyczuwa się ociężałość napędu, za to w trybie Sport silnik pozwala na bardziej dynamiczne przyspieszania. Korzystaliśmy prawie cały czas z trybu Normal.
ZOBACZ TAKŻE: To może być rewolucja w szkoleniu kierowców. Jest propozycja zmian
Tucson ma silną konkurencję (Ford Kuga, Kia Sportage, Toyota RAV4), ale do tej pory nieźle sobie z nią radził. Aby utrzymać zainteresowanie tym samochodem zdecydowano się na wspomniane zmiany co uczyniło go jeszcze bardziej atrakcyjnym. Pozostaje więc wciąż dużym, wygodnym samochodem, którym nawet dłuższe podróże z czwórką pasażerów i bagażem są możliwe bez utraty komfortu.
Ceny modelu zaczynają się od kwoty 135 900 złotych.
Hyundai Tucson 2024. Podstawowe dane techniczne:
Tucson 1,6 T-GDI | Tucson 1,6T-GDI MHEV | Tucson 1,6T-GDI HEV | Tucson 1,6 T-GDI PHEV | |
Cena od (zł, brutto) | 135 900 | 162 100 | 159 900 | 199 900 |
Typ nadwozia/liczba drzwi | SUV/5 | SUV/5 | SUV/5 | SUV/5 |
Długość/szerokość (mm) | 4510/1865 | 4510/1865 | 4510/1865 | 4510/1865 |
Wysokość (mm) | 1650 | 1650 | 1650 | 1650 |
Rozstaw osi (mm) | 2680 | 2680 | 2680 | 2680 |
Pojemność bagażnika (l) | 615/1795 | 615/1795 | 615/1795 | 558/1721 |
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 | 5 |
Masa własna (kg) | 1445 | 1506 | 1750 | 1814 |
Napędzana oś | przednia | przednia | przednia | przednia |
Rodzaj silnika | Benzynowy | Benzynowy (MHEV) | Benzynowy (HEV) | Benzynowy (PHEV) |
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń | Manualna, 6-biegowa | automatyczna, 7-stopniowa | automatyczna, 7-stopniowa | automatyczna,7- stopniowa |
Osiągi | ||||
Moc (KM) | 160/5500 | 160/5500 | 215/5500 | 253/5500 |
Moment obrotowy (Nm) | 264/1500-4500 | 264/1500-4500 | b.d. | b.d. |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,9 | 9,4 | 8,2 | 7,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 194 | 192 | 186 | 186 |
Średnie zużycie paliwa (l/100km) | 6,7 – 7,1 (WLTP) | 6,2 – 6,5 (WLTP) | 5,6 - 6,1 (WLTP) | b.d. |
Emisja CO2 (g/km) | 152 – 162 (WLTP) | 140 – 148 (WLTP) | 126 - 137 (WLTP) | b.d. |
Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?