Używana Alfa Romeo Giulia (od 2015 r.). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność, które oczekuje się od samochodu rodzinnego, z emocjonującymi właściwościami jezdnymi, typowymi dla pojazdów sportowych. Chociaż jej cena może być nieco wyższa, a niektóre opinie mogą podawać w wątpliwość reputację marki, to obecnie są to jedynie przestarzałe stereotypy, nieadekwatne do obecnej jakości tego modelu. Jeśli ktoś nie szuka przestrzeni limuzyny i komfortu SUV-a, Giulia na pewno spełni jego oczekiwania.
Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność, które oczekuje się od samochodu rodzinnego, z emocjonującymi właściwościami jezdnymi, typowymi dla pojazdów sportowych. Chociaż jej cena może być nieco wyższa, a niektóre opinie mogą podawać w wątpliwość reputację marki, to obecnie są to jedynie przestarzałe stereotypy, nieadekwatne do obecnej jakości tego modelu. Jeśli ktoś nie szuka przestrzeni limuzyny i komfortu SUV-a, Giulia na pewno spełni jego oczekiwania. Alfa Romeo
Są auta, które zdają się wymykać pewnym ramom czasowym i im są starsze, tym budzą większy szacunek i zainteresowanie. Ba! Niektórzy obawiają się nawet następnej generacji, której trudno będzie przyćmić ustępującą wersję. Przykładem jest z pewnością Alfa Romeo Giulia, która doczekała się wielu wersji i liftingów, a wciąż budzi niemałe zainteresowanie na ulicy. Czy warto zainwestować w używany egzemplarz?

Spis treści

Używana Alfa Romeo Giulia. Nadwozie/wnętrze

Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność,
Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność, które oczekuje się od samochodu rodzinnego, z emocjonującymi właściwościami jezdnymi, typowymi dla pojazdów sportowych. Chociaż jej cena może być nieco wyższa, a niektóre opinie mogą podawać w wątpliwość reputację marki, to obecnie są to jedynie przestarzałe stereotypy, nieadekwatne do obecnej jakości tego modelu. Jeśli ktoś nie szuka przestrzeni limuzyny i komfortu SUV-a, Giulia na pewno spełni jego oczekiwania. Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia jest bez wątpienia jednym z najładniejszych przedstawicieli segmentu D na rynku. Klasyczny sedan o pięknej linii budzi zainteresowanie na ulicy niemal każdego miłośnika motoryzacji. Te kształty doceniają nawet zwolennicy BMW czy Audi. Nie da się ukryć, że auto, które zostało zaprezentowane w 2015 roku, nawet dziś budzi zachwyt. Oczywiście, Włosi mają rękę do stylizacji aut i większość modeli sprzed lat przyspiesza bicie serca, ale Giulia nawet po dwóch liftingach mogłaby pozostać na rynku jeszcze wiele lat. Nowa generacja? Niekoniecznie. Wystarczy kolejny lifting, tylko żeby Alfie Romeo nie przyszło na myśl, aby usunąć ten model z oferty. A znając historię marki i koniec tak ciekawych modeli nowożytnych, jak Mito czy Giulietta, również i Giulię może czekać taki los. Ale póki co, cieszmy się tymi pięknymi kształtami tj. smukłymi światłami przednimi, tradycyjnym grillem z agresywnie narysowanym zderzakiem, piękną linią boczną przypominającą klin oraz tyłem z ładnym zderzakiem, niewielkim dyfuzorem i dwoma słusznych rozmiarów końcówkami układu wydechowego. Do tego tradycyjny czerwony lub równie piękny zielony lakier i duże felgi w kształcie tarczy telefonicznej. Jeśli chodzi o wymiary, Giulia mierzy 4650 mm długości, 1860 mm szerokości i 1438 mm wysokości. Rozstaw osi to 2820 mm. A co znajdziemy we wnętrzu?

Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność,
Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność, które oczekuje się od samochodu rodzinnego, z emocjonującymi właściwościami jezdnymi, typowymi dla pojazdów sportowych. Chociaż jej cena może być nieco wyższa, a niektóre opinie mogą podawać w wątpliwość reputację marki, to obecnie są to jedynie przestarzałe stereotypy, nieadekwatne do obecnej jakości tego modelu. Jeśli ktoś nie szuka przestrzeni limuzyny i komfortu SUV-a, Giulia na pewno spełni jego oczekiwania. Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia to samochód, który może nie zaspokoić wszystkich potrzeb w zakresie funkcjonalności, ergonomii, a w szczególności przestrzeni, szczególnie gdy porównuje się ją do innych przedstawicieli segmentu tj. Superb czy Passat, ale mimo to dla entuzjastów ekscytującej jazdy, Giulia dostarcza wyjątkowych doznań. Są różne priorytety i jeśli ktoś chce dużej przestrzeni z tyłu, we włoskiej propozycji tego nie znajdzie. Wnętrze Giulii, choć sportowe i nieco ascetyczne, skupia się na kierowcy, oferując minimalistyczny design i intuicyjne rozmieszczenie elementów sterujących. Zegary umieszczone w głębokich tubach i szeroka konsola centralna z trzema pokrętłami, w tym jednym przeznaczonym do regulacji trybów jazdy „DNA”, podkreślają sportowy charakter pojazdu. Duże łopatki zmiany biegów za kierownicą, kompaktowy ekran systemu info-rozrywki i fotele z doskonałym podparciem bocznym zapewniają komfort nawet podczas długich tras. Modele Veloce i Quadrifoglio wyróżniają się jeszcze bardziej, z większymi boczkami foteli, które zapewniają stabilność podczas dynamicznej jazdy. O ile wersje sprzed liftingu we wnętrzu mogą wykazywać pewne oszczędności w zastosowanych materiałach, tak po pierwszym liftingu jest już naprawdę bardzo przyzwoicie.
Z tyłu znajdziemy wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych osób o średnim wzroście, choć warto zwrócić uwagę na duży tunel środkowy, który może stanowić przeszkodę dla środkowego pasażera. Na plus zasługuje również bagażnik, który oferuje od 480 do 1500 litrów. Wielu fanów modelu do dziś zastanawia się, czemu Alfa Romeo nie zdecydowała się na wersję z nadwoziem kombi, która mogłaby być hitem sprzedażowym i zapewne wyglądałaby fantastycznie.

Używana Alfa Romeo Giulia. Silniki/układ napędowy

Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność,
Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność, które oczekuje się od samochodu rodzinnego, z emocjonującymi właściwościami jezdnymi, typowymi dla pojazdów sportowych. Chociaż jej cena może być nieco wyższa, a niektóre opinie mogą podawać w wątpliwość reputację marki, to obecnie są to jedynie przestarzałe stereotypy, nieadekwatne do obecnej jakości tego modelu. Jeśli ktoś nie szuka przestrzeni limuzyny i komfortu SUV-a, Giulia na pewno spełni jego oczekiwania. Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia prezentuje różnorodność opcji napędowych, które ewoluowały wraz z czasem. Przed ostatnią modernizacją, dostępne były trzy główne wersje benzynowe:

  • 2.0 Turbo dostępny w dwóch wariantach mocy: 200 KM i 280 KM. Ten ostatni, z momentem obrotowym 400 Nm, zapewniał imponujące osiągi dla tego rozmiaru pojazdu, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy i osiąganie maksymalnej prędkości 240 km/h;
  • 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM w wersji Quadrifoglio, który jest prawdziwym bestią na drodze. Rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną 307 km/h. Jego apetyt na paliwo w mieście, wahający się między 15 a 20 l/100 km, jest równie imponujący.

W gamie znajdują się również silniki wysokoprężne, które choć nie oferują takich oszczędności jak Tiguan, są doskonale przystosowane do długich podróży:

  • 2.2 Diesel (JTDM-2) dostępny w wariantach mocy 150 KM, 180 KM i 210 KM. Po modernizacji, dwie pierwsze wersje zyskały dodatkowe 10 KM mocy, podczas gdy najmocniejsza wersja pozostała niezmieniona, oferując 470 Nm momentu obrotowego. To przekłada się na solidne osiągi, z przyspieszeniem do 100 km/h w 6,8 sekundy i maksymalną prędkością 235 km/h, przy rozsądnym zużyciu paliwa na poziomie 4,7 l/100 km.

Używana Alfa Romeo Giulia. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność,
Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność, które oczekuje się od samochodu rodzinnego, z emocjonującymi właściwościami jezdnymi, typowymi dla pojazdów sportowych. Chociaż jej cena może być nieco wyższa, a niektóre opinie mogą podawać w wątpliwość reputację marki, to obecnie są to jedynie przestarzałe stereotypy, nieadekwatne do obecnej jakości tego modelu. Jeśli ktoś nie szuka przestrzeni limuzyny i komfortu SUV-a, Giulia na pewno spełni jego oczekiwania. Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia to samochód o mocno sportowych aspiracjach, ale to nie oznacza, że nie była użytkowana na codziennych trasach takich jak dojazdy do szkoły czy wyjazdy do supermarketów, a także na dłuższe trasy autostradowe. Z tego względu zaleca się dokładne sprawdzenie karoserii pod kątem ewentualnych zarysowań, wgnieceń czy nieprofesjonalnych napraw. Należy również zwrócić uwagę na aluminiowe felgi, które mogły ulec uszkodzeniu przez kontakt z krawężnikiem. Zazwyczaj są to duże felgi z oponami o niskim profilu i niewielkim rancie ochronnym. Co więcej, w modelach z mocną benzyną oraz co oczywiste, w wersji Quadrifoglio zastosowano agresywny układ kierowniczy, co przekłada się na dość wyraźne szorowanie opon podczas maksymalnego skrętu.

Użytkownicy Alfy Romeo Giulia zwracają uwagę mechanizm składania siedzeń, który powinien funkcjonować bezproblemowo i za każdym razem. Mimo że poprzednie modele marki Alfa Romeo mogły czasami sprawiać drobne problemy elektryczne i elektroniczne, Giulia jako nowszy model nie wydaje się obarczona częstymi usterkami. Ogólnie rzecz biorąc, Giulia jest postrzegana jako pojazd niezawodny i wolny od powtarzających się problemów technicznych, a niepowtarzalny charakter i przyjemność płynąca z jazdy zdaje się wynagradzać wszelkie drobniejsze niedogodności.

W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 160 ogłoszeń dotyczących Alfy Romeo Giulia. Za model z 2018 roku w wersji Veloce, z przebiegiem 90 000 kilometrów, z silnikiem 2.0 Turbo Q4 trzeba zapłacić około 86 000 złotych. Za około 140 000 złotych kupimy model z 2021 roku z przebiegiem 30 000 kilometrów. Za niemal nowy egzemplarz z 2023 roku z symbolicznym przebiegiem 10 000 kilometrów zapłacimy już 220 000 złotych.

Używana Alfa Romeo Giulia – podsumowanie

Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność,
Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność, które oczekuje się od samochodu rodzinnego, z emocjonującymi właściwościami jezdnymi, typowymi dla pojazdów sportowych. Chociaż jej cena może być nieco wyższa, a niektóre opinie mogą podawać w wątpliwość reputację marki, to obecnie są to jedynie przestarzałe stereotypy, nieadekwatne do obecnej jakości tego modelu. Jeśli ktoś nie szuka przestrzeni limuzyny i komfortu SUV-a, Giulia na pewno spełni jego oczekiwania. Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia to samochód, który doskonale odpowiada pewnym siebie kierowcom o wyraźnych oczekiwaniach. Auto łączy w sobie komfort i funkcjonalność, które oczekuje się od samochodu rodzinnego, z emocjonującymi właściwościami jezdnymi, typowymi dla pojazdów sportowych. Chociaż jej cena może być nieco wyższa, a niektóre opinie mogą podawać w wątpliwość reputację marki, to obecnie są to jedynie przestarzałe stereotypy, nieadekwatne do obecnej jakości tego modelu. Jeśli ktoś nie szuka przestrzeni limuzyny i komfortu SUV-a, Giulia na pewno spełni jego oczekiwania.

Używana Alfa Romeo Giulia – zalety:

  • fantastyczna stylistyka, która w ogóle się nie starzeje;
  • bardzo dobrze wykończone, ładne, choć trochę ciasne wnętrze;
  • po pierwszym liftingu nastąpiła znacząca poprawa materiałów we wnętrzu;
  • niewielka, ale przemyślana oferta silnikowa;
  • mocniejsza benzyna zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy;
  • wersja Quadrifoglio jest surowa i nie wybacza błędów niedoświadczonych kierowców;
  • sporo ciekawych wersji do wyboru.

Używana Alfa Romeo Giulia – wady:

  • w porównaniu do konkurencji (np. Skody Superb) miejsca z tyłu jest bardzo mało;
  • w początkowych wersjach przed liftingiem jakość wnętrza nie zachwyca.

Używana Alfa Romeo Giulia. Opinie

Marta z Gdańska: „Jako miłośniczka włoskiego designu i szybkiej jazdy, Giulia była moim marzeniem. Po zakupie używanego modelu, jestem zachwycona. Prowadzenie jest intuicyjne, a reakcja na gaz natychmiastowa. Wnętrze jest minimalistyczne, ale każdy detal ma swoje miejsce i cel. Uwielbiam też wygląd zewnętrzny – Giulia przyciąga spojrzenia na ulicy. Jedynym minusem jest system info-rozrywki, który mógłby być bardziej intuicyjny.”

Tomasz z Krakowa: „Alfa Romeo Giulia to auto z charakterem. Używany model, który kupiłem, ma już kilka lat, ale nadal dostarcza mnóstwo emocji za kierownicą. Silnik 2.0 Turbo jest dynamiczny i ekonomiczny, jeśli nie naciska się zbyt mocno na pedał gazu. Miałem kilka drobnych problemów z elektroniką, ale szybko zostały one naprawione w serwisie. Giulia to świetny wybór dla kogoś, kto szuka czegoś więcej niż tylko transportu z punktu A do B.”

Krystian z Wałbrzycha: „Kiedy szukałem auta, które byłoby nie tylko praktyczne, ale i sprawiało przyjemność z jazdy, Giulia wydawała się idealnym wyborem. Po roku użytkowania mogę powiedzieć, że to był strzał w dziesiątkę. Auto ma świetne prowadzenie, szczególnie na zakrętach. Wersja Veloce, którą posiadam, ma wszystko, czego potrzebuję – moc i komfort. Polecam każdemu, kto rozważa zakup Giulii, aby nie zrażał się opinią o awaryjności – moja Alfa jest niezawodna.”

Używana Alfa Romeo Giulia – wybrane jednostki napędowe:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

2.0 Turbo

1995 ccm

200 KM

330 Nm

230 km/h

6,2 s

5,9 l/100km

158 g/km

2.0 BiTurbo

1995 ccm

280 KM

400 Nm

240 km/h

5,2 s

6,4 l/100km

167 g/km

2.9 Bi-Turbo V6

2891 ccm

510 KM

600 Nm

307 km/h

3,9 s

8,5 l/100km

198 g/km

2.2 JTDM

2143 ccm

160 KM

400 Nm

220 km/h

8,0 s

5,0 l/100km

135 g/km

2.2 JTDM

2143 ccm

190 KM

400 Nm

230 km/h

7,0 s

5,2 l/100km

145 g/km

2.2 JTDM

2143 ccm

210 KM

470 Nm

235 km/h

6,8 s

4,7 l/100km

130 g/km

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty