To może być rewolucja w szkoleniu kierowców. Jest propozycja zmian

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Przewodniczący Organizacji Międzyzakładowej nr 60 NSZZ „Solidarność” - 80 w WORD i OSK Radosław Banaszkiewicz zwrócił się z petycją do Ministerstwa Infrastruktury.
Przewodniczący Organizacji Międzyzakładowej nr 60 NSZZ „Solidarność” - 80 w WORD i OSK Radosław Banaszkiewicz zwrócił się z petycją do Ministerstwa Infrastruktury. Krzysztof Kapica
Petycja w sprawie zmian w przepisach dotyczących egzaminatorów, trafiła do ministra infrastruktury. To już kolejny raz kiedy zgłaszane jest konkretne rozwiązanie, które miałoby dotyczyć przygotowywania do egzaminu na prawo jazdy.

Przewodniczący Organizacji Międzyzakładowej nr 60 NSZZ „Solidarność” - 80 w WORD i OSK Radosław Banaszkiewicz zwrócił się z petycją do Ministerstwa Infrastruktury. Dotyczy ona zmniejszenia ograniczeń stawianych egzaminatorom kandydatów na kierowców pracujących w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego i umożliwienie im prowadzenia działalności gospodarczej. Co miałaby oznaczać zmiana?

Zmiana spowodowałaby, że egzaminatorzy mogliby szkolić kandydatów na kierowców i przygotowywać ich do egzaminu.

Od wprowadzenia zakazu prowadzenia działalności gospodarczej minęło 13 lat, a wprowadzenie tych ograniczeń było nieuzasadnione i dyskryminujące. Przepisy o zakazie prowadzenia działalności gospodarczej zostały wprowadzone rzekomo w celu eliminowania patologii w egzaminowaniu, ale istnieje szereg uregulowań, które zabezpieczają obiektywizm prowadzenia egzaminu państwowego. Są to m.in. przepisy uniemożliwiające egzaminowanie osób, z którymi egzaminator pozostaje w stosunkach prawnych (ustawa o kierujących art. 57 ust 1), takich, które były szkolone przez instruktora lub wykładowcę, z którymi egzaminator pozostaje w
stosunkach prawnych oraz tych, które były szkolone w ośrodku szkolenia, szkole, jednostce wojskowej w przypadku, gdy egzaminator pozostaje w stosunkach prawnych, odpowiednio z właścicielami lub osobami zarządzającymi tymi podmiotami - czytamy w petycji.

Petycję o podobnej treści przewodniczący Organizacji Międzyzakładowej nr 60 NSZZ „Solidarność” - 80 wysyłał w 2021 r. oraz w 2022 r. Wtedy zaproponowane rozwiązania nie weszły w życie.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty