Nowa Toyota GR Yaris. Ile kosztuje nowy hot hatch?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Trzycylindrowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem ma większą moc (280 KM) oraz wyższy moment obrotowy (390 Nm), a samochód otrzymał nową, ośmiobiegową skrzynię automatyczną
Trzycylindrowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem ma większą moc (280 KM) oraz wyższy moment obrotowy (390 Nm), a samochód otrzymał nową, ośmiobiegową skrzynię automatyczną Toyota
12 marca rozpocznie się przedsprzedaż nowej Toyoty GR Yaris w Polsce. Hot hatch* ma trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 280 KM, napęd na cztery koła GR-FOUR oraz manualną, 6-biegową skrzynię lub opcjonalnie nowy 8-biegowy automat.

Inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing po konsultacjach z kierowcami rajdowymi i wyścigowymi po trzech latach od rynkowego debiutu wprowadzili do hot hatcha ulepszenia.

Trzycylindrowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem ma większą moc (280 KM) oraz wyższy moment obrotowy (390 Nm), a samochód otrzymał nową, ośmiobiegową skrzynię automatyczną GAZOO Racing Direct o niesamowicie szybkich zmianach przełożeń. Poprawiono podwozie, pozycję za kierownicą, przeprojektowano deskę rozdzielczą, a także ulepszono zawieszenie, które ma nowe ustawienia sprężyn i wzmocnione przednie amortyzatory. Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.

Nowy GR Yaris w wersji Dynamic

Od 12 marca klienci w Polsce będą mogli składać zamówienia na nowego GR Yarisa. Samochód w wersji Dynamic z 6-biegową skrzynią manualną kosztuje od 214 900 zł, a hot hatcha z 8-biegową skrzynią automatyczną GAZOO Racing Direct wyceniono na 225 900 zł. Klienci mogą wybrać jeden z pięciu lakierów oraz jeden z dwóch wariantów wykończenia tapicerki foteli.

Nowy GR Yaris w wersji Dynamic ma 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, przedni i tylny dyferencjał Torsen LSD, podwójne końcówki układu wydechowego, tylny spojler, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), a w wersji z automatem przy trójramiennej sportowej kierownicy zamontowano manetki do zmiany przełożeń. Sportowy charakter GR Yarisa podkreślają także aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe, bezramkowe drzwi czy czerwone zaciski hamulców.

Ponadto standardem w nowym GR Yarisie jest automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, kamera cofania, inteligentny kluczyk, 12,3-calowe cyfrowe zegary, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigacja Connected z trybem offline oraz 4-letni pakiet transmisji danych, a także bezprzewodowa łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy GR Yaris z pakietem VIP

Nowego GR Yarisa można doposażyć w pakiet VIP (16 tys. zł), który obejmuje 18-calowe kute felgi aluminiowe, podgrzewaną kierownicę oraz fotele, system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). W przypadku GR Yarisa z automatyczną skrzynią biegów ten ostatni system ma funkcję hamowania (RCTAB), a auto dodatkowo jest wyposażone w układ detekcji przeszkód (ICS).

Nowy GR Yaris trafi do polskich klientów w drugiej połowie roku.

* - Hot hatch to sportowa wersja kompaktowych i subkompaktowych samochodów osobowych z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback. Nazwa jest skrótem od hot hatchback.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty