Audi TT RS. 3,7 s do 100 km/h

(mm/ip)
Audi TT RS Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h. Fot. Audi
Audi TT RS Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h. Fot. Audi
Udostępnij:
Audi TT RS jeszcze nigdy nie było tak mocne. Sprzedaż nowości w Europie rozpocznie się jesienią tego roku.
Audi TT RS Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest
Audi TT RS

Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.

Fot. Audi

Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.

Moc jednostki napędowej 2.5 TFSI przesyłana jest do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło swobodnie rozdziela moc między osiami. Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może wpływać na pracę napędu na cztery koła quattro oraz innych podzespołów, takich jak: układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i układu wydechowego. Audi drive select ma cztery tryby: comfort, auto, dynamic i individual.

Za 19-calowymi felgami, a na życzenie za 20-calowymi felgami lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Audi TT RS Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest
Audi TT RS

Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.

Fot. Audi

Oba modele mają długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m. Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED.

Wszystkie informacje są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca ma tu możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Dodatkowo, Audi virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów. Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ręce osoby prowadzącej auto spoczywają cały czas na kierownicy. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.

Opcjonalnie zamówić można nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania naturalnym językiem oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi Hotspot. Audi phone box umożliwia indukcyjne ładowanie telefonu komórkowego i sprzężenie go z anteną samochodową, co z kolei zapewnia zwiększony zasięg. Audi smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji komórkowych bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Ukoronowaniem gamy systemów infotainment jest oferowany z myślą o najbardziej wybrednych miłośnikach muzyki sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie