Peugeot 308 SW 1.6 HYbrid 225 KM. Pierwsze wrażenia, dane techniczne, ceny i konkurencja

Kamil Rogala
Nowy Peugeot 308 SW to ciekawe auto o nadwoziu kombi
Nowy Peugeot 308 SW to ciekawe auto o nadwoziu kombi Kamil Rogala
Co prawda w ofercie Peugeota 308 z nadwoziem kombi, odmiana hybrydowa plug-in była już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz mogliśmy się nią przejechać i poznać ją nieco lepiej. Jak jeździ praktyczniejsza odmiana z najmocniejszym zespołem napędowym? Ile kosztuje i z kim konkuruje?

Peugeot 308 SW HYbrid. Nadwozie i wnętrze

W zasadzie wygląd nowego Peugeota 308 nie jest już tajemnicą, podobnie wersja SW (kombi) jest znana od dłuższego czasu. Nie jest również tajemnicą, że Peugeot 308, także z nadwoziem kombi, nie jest autem dla szukających minimalizmu i wizualnej powściągliwości. Nawet podstawowa odmiana Active Pack jest dość atrakcyjna wizualnie, a bazowy, bezpłatny lakier niebieski Avatar wygląda po prostu świetnie. Ciągle zastanawiałem się, czemu miałbym dopłacać aż 3500 złotych do perłowego lakieru w kolorze białym, skoro za darmo mam lakier, który jest chyba najlepszym z całej palety. Ale to oczywiście kwestia gustu.

Skoro auto znamy z zewnątrz i w środku, warto podyskutować o różnicach, jakie niesie ze sobą wariant hybrydowy. A tych różnic nie ma zbyt wiele, bowiem pojemność bagażnika zmniejszyła się nieznacznie. W wersji z napędem konwencjonalnym, bagażnik ma pojemność 608 litrów, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1634 litrów. W odmianie hybrydowej pojemności to odpowiednio 548 i 1574 litry. Poza tym zajęte jest miejsce pod podłogą bagażnika, więc na dobrą sprawę tracimy tylko schowek, który się tam znajdował w wersji z silnikiem bez wspomagania elektrycznego. Poza tym, jeśli ktoś wybrał system audio Focal, również tracił sporo miejsca z tej dodatkowej przestrzeni. Trzeba przyznać, że platforma EMP2 jest pod tym względem nieźle przemyślana. Przy okazji warto wspomnieć, że auto produkowane jest we francuskiej fabryce w Miluzie.

Peugeot 308 SW HYbrid. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Na prezentacji miałem okazję sprawdzić topowy wariant hybrydowy o mocy 225 KM. W ofercie jest także wersja słabsza o mocy 180 KM. Należy zaznaczyć, że oba te układy różnią się tylko i wyłącznie mocą silnika spalinowego – silniki elektryczne są identyczne i mają taką samą moc. A jak jeździ Peugeot 308 SW w wersji hybrydowej?

Nie jest to hybryda idealna i trzeba jej się nauczyć, ale to chyba domena wszystkich rozwiązań typu plug-in. Hybryda równoległa działa bezproblemowo i nie trzeba jej pilnować, ale nie daje tyle możliwości co plug-in. Ale to nie miejsce do tego typu wywodów. Peugeot 308 SW w testowanej odmianie hybrydowej 1.6 HYbrid 225 KM w topowym wyposażeniu GT Pack to auto niezwykle przyjemne, komfortowe, bardzo dobrze wyciszone i przez większość czasu sprawia wrażenie bardzo łagodnego i płynnego. Podczas normalnej jazdy, skrzynia biegów i system sterujący napędem działają bez zarzutu.

Niestety podczas jazdy w korku i podczas ruszania, skrzynia miewa momenty zawahania, a moment przełączania napędu pomiędzy silnikami, nie zawsze, ale bywa wyczuwalny. Nie są to wady dyskwalifikujące i być może wymagają dopracowania oprogramowania, ale w wielu autach z tego typu napędem moment przełączania napędu bywał nieodczuwalny (jedynie słyszalny). Poza tym ciężko się do czegokolwiek przyczepić. W wersji z nadwoziem hatchback, ale z tym samym układem napędowym spalanie wyglądało następująco:

  • spalanie w trasie 120-140 km/h: 7-8 l/100km;
  • spalanie poza miastem 70-90 km/h: 5-6 l/100km;
  • spalanie w mieście 50 km/h: 6-7,5 l/100km.

Oczywiście wyniki spalania tyczą się sytuacji, gdy bateria trakcyjna została całkowicie rozładowana. Realny zasięg na baterii to nieco ponad 40 kilometrów. Niedługo Peugeot 308 SW w odmianie hybrydowej trafi do nas na testy, więc zrobimy osobne pomiary spalania dla tego nadwozia, ale nie spodziewamy się wielkich różnic.

Peugeot 308 SW HYbrid. Ceny i wyposażenie

Peugeot 308 SW z najmocniejszym układem hybrydowym o mocy systemowej 225 KM kosztuje 184 600 złotych. To dużo, ale pamiętajmy, że ten wariant napędowy dostępny jest tylko z wyposażeniem GT i GT Pack, a więc dwoma najwyższymi wariantami. Za topową odmianę GT Pack zapłacimy 193 500 złotych. Czy po doposażeniu przekroczymy 200 000 złotych? Bez problemu, bowiem w wyposażeniu opcjonalnym znajdziemy m.in. (dla wersji GT Pack):

  • lakier opcjonalny – od 2700 do 3500 PLN;
  • tapicerka skórzana – 4000 PLN;
  • elektrycznie otwierany szklany dach – 5500 PLN;
  • podgrzewana przednia szyba – 800 PLN;
  • alarm - 1800 PLN;
  • hak holowniczy – 2500 PLN;
  • system audio Focal – 3000 PLN.

Peugeot 308 SW HYbrid. Podsumowanie

Peugeot 308 SW z napędem hybrydowym plug-in to świetne, ale bardzo drogie auto. Po doposażeniu znacząco przekraczamy barierę 200 000 złotych, co jak za przedstawiciela segmentu C jest kwotą znaczącą. Nie zmienia to jednak faktu, że testowane auto jest niezwykle udane, dające sporo frajdy z jazdy, dużo komfortu i przestrzeni. Ale to samo dostaniemy w słabszych odmianach, które są wyraźnie tańsze.

Peugeot 308 SW HYbrid – zalety:

  • świetna stylistyka;
  • bardzo dobre materiały we wnętrzu i świetne spasowanie;
  • mocny i dość oszczędny napęd hybrydowy;
  • sporo wersji wyposażenia i dodatków.

Peugeot 308 SW HYbrid – wady:

  • sporadyczne szarpanie skrzyni biegów;
  • odczuwalne przełączanie napędów;
  • bardzo wysoka cena mocniejszej odmiany.

Porównanie Peugeot 308 SW 1.6 HYbrid 225 KM (AT8) do wybranych konkurentów:

Peugeot 308 SW 1.6 HYbrid 225 KM (AT8)Skoda Octavia RS iV 1.4 TSI iV 245 KM (AT6)Mercedes CLA Shooting Brake 1.3 250 e 218 KM (AT8)
Cena (zł, brutto)od 184 600od 171 200od 192 100
Typ nadwozia/liczba drzwikombi/5kombi/5kombi/5
Długość/szerokość (mm)4636/18524702/18294688/1830
Rozstaw kół przód/tył (mm)1559/15541543/15351612/1602
Rozstaw osi (mm)273226802729
Pojemność bagażnika (l)548/1574490/1555445/1370
Liczba miejsc555
Masa własna (kg)168716321675
Pojemność zbiornika paliwa (l)404035
Układ napędowyspalinowy (PHEV)spalinowy (PHEV)spalinowy (PHEV)
Rodzaj paliwabenzyna bezołowiowabenzyna bezołowiowabenzyna bezołowiowa
Pojemność (ccm)159813951332
Liczba cylindrów444
Napędzana ośprzedniaprzedniaprzednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeńaut., 8-stopniowaaut., 6-stopniowaaut., 8-stopniowa
Osiągi
Moc (KM)225 (systemowa)245 (systemowa)218 (systemowa)
Moment obrotowy (Nm)360 (systemowy)250 (silnik spalinowy)300 (silnik elektryczny)
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)7,67,36,9
Prędkość maksymalna (km/h)235225235
Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne1,2 (WLTP)1,2 (WLTP)1,1 (WLTP)
Emisja CO2 (g/km)262726
od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty