Peugeot 308 SW 1.6 HYbrid 225 KM. Pierwsze wrażenia, dane techniczne, ceny i konkurencja

Kamil Rogala
Nowy Peugeot 308 SW to ciekawe auto o nadwoziu kombi
Nowy Peugeot 308 SW to ciekawe auto o nadwoziu kombi Kamil Rogala
Udostępnij:
Co prawda w ofercie Peugeota 308 z nadwoziem kombi, odmiana hybrydowa plug-in była już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz mogliśmy się nią przejechać i poznać ją nieco lepiej. Jak jeździ praktyczniejsza odmiana z najmocniejszym zespołem napędowym? Ile kosztuje i z kim konkuruje?

Peugeot 308 SW HYbrid. Nadwozie i wnętrze

W zasadzie wygląd nowego Peugeota 308 nie jest już tajemnicą, podobnie wersja SW (kombi) jest znana od dłuższego czasu. Nie jest również tajemnicą, że Peugeot 308, także z nadwoziem kombi, nie jest autem dla szukających minimalizmu i wizualnej powściągliwości. Nawet podstawowa odmiana Active Pack jest dość atrakcyjna wizualnie, a bazowy, bezpłatny lakier niebieski Avatar wygląda po prostu świetnie. Ciągle zastanawiałem się, czemu miałbym dopłacać aż 3500 złotych do perłowego lakieru w kolorze białym, skoro za darmo mam lakier, który jest chyba najlepszym z całej palety. Ale to oczywiście kwestia gustu.

Skoro auto znamy z zewnątrz i w środku, warto podyskutować o różnicach, jakie niesie ze sobą wariant hybrydowy. A tych różnic nie ma zbyt wiele, bowiem pojemność bagażnika zmniejszyła się nieznacznie. W wersji z napędem konwencjonalnym, bagażnik ma pojemność 608 litrów, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1634 litrów. W odmianie hybrydowej pojemności to odpowiednio 548 i 1574 litry. Poza tym zajęte jest miejsce pod podłogą bagażnika, więc na dobrą sprawę tracimy tylko schowek, który się tam znajdował w wersji z silnikiem bez wspomagania elektrycznego. Poza tym, jeśli ktoś wybrał system audio Focal, również tracił sporo miejsca z tej dodatkowej przestrzeni. Trzeba przyznać, że platforma EMP2 jest pod tym względem nieźle przemyślana. Przy okazji warto wspomnieć, że auto produkowane jest we francuskiej fabryce w Miluzie.

Peugeot 308 SW HYbrid. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Na prezentacji miałem okazję sprawdzić topowy wariant hybrydowy o mocy 225 KM. W ofercie jest także wersja słabsza o mocy 180 KM. Należy zaznaczyć, że oba te układy różnią się tylko i wyłącznie mocą silnika spalinowego – silniki elektryczne są identyczne i mają taką samą moc. A jak jeździ Peugeot 308 SW w wersji hybrydowej?

Nie jest to hybryda idealna i trzeba jej się nauczyć, ale to chyba domena wszystkich rozwiązań typu plug-in. Hybryda równoległa działa bezproblemowo i nie trzeba jej pilnować, ale nie daje tyle możliwości co plug-in. Ale to nie miejsce do tego typu wywodów. Peugeot 308 SW w testowanej odmianie hybrydowej 1.6 HYbrid 225 KM w topowym wyposażeniu GT Pack to auto niezwykle przyjemne, komfortowe, bardzo dobrze wyciszone i przez większość czasu sprawia wrażenie bardzo łagodnego i płynnego. Podczas normalnej jazdy, skrzynia biegów i system sterujący napędem działają bez zarzutu.

Niestety podczas jazdy w korku i podczas ruszania, skrzynia miewa momenty zawahania, a moment przełączania napędu pomiędzy silnikami, nie zawsze, ale bywa wyczuwalny. Nie są to wady dyskwalifikujące i być może wymagają dopracowania oprogramowania, ale w wielu autach z tego typu napędem moment przełączania napędu bywał nieodczuwalny (jedynie słyszalny). Poza tym ciężko się do czegokolwiek przyczepić. W wersji z nadwoziem hatchback, ale z tym samym układem napędowym spalanie wyglądało następująco:

  • spalanie w trasie 120-140 km/h: 7-8 l/100km;
  • spalanie poza miastem 70-90 km/h: 5-6 l/100km;
  • spalanie w mieście 50 km/h: 6-7,5 l/100km.

Oczywiście wyniki spalania tyczą się sytuacji, gdy bateria trakcyjna została całkowicie rozładowana. Realny zasięg na baterii to nieco ponad 40 kilometrów. Niedługo Peugeot 308 SW w odmianie hybrydowej trafi do nas na testy, więc zrobimy osobne pomiary spalania dla tego nadwozia, ale nie spodziewamy się wielkich różnic.

Peugeot 308 SW HYbrid. Ceny i wyposażenie

Peugeot 308 SW z najmocniejszym układem hybrydowym o mocy systemowej 225 KM kosztuje 184 600 złotych. To dużo, ale pamiętajmy, że ten wariant napędowy dostępny jest tylko z wyposażeniem GT i GT Pack, a więc dwoma najwyższymi wariantami. Za topową odmianę GT Pack zapłacimy 193 500 złotych. Czy po doposażeniu przekroczymy 200 000 złotych? Bez problemu, bowiem w wyposażeniu opcjonalnym znajdziemy m.in. (dla wersji GT Pack):

  • lakier opcjonalny – od 2700 do 3500 PLN;
  • tapicerka skórzana – 4000 PLN;
  • elektrycznie otwierany szklany dach – 5500 PLN;
  • podgrzewana przednia szyba – 800 PLN;
  • alarm - 1800 PLN;
  • hak holowniczy – 2500 PLN;
  • system audio Focal – 3000 PLN.

Peugeot 308 SW HYbrid. Podsumowanie

Peugeot 308 SW z napędem hybrydowym plug-in to świetne, ale bardzo drogie auto. Po doposażeniu znacząco przekraczamy barierę 200 000 złotych, co jak za przedstawiciela segmentu C jest kwotą znaczącą. Nie zmienia to jednak faktu, że testowane auto jest niezwykle udane, dające sporo frajdy z jazdy, dużo komfortu i przestrzeni. Ale to samo dostaniemy w słabszych odmianach, które są wyraźnie tańsze.

Peugeot 308 SW HYbrid – zalety:

  • świetna stylistyka;
  • bardzo dobre materiały we wnętrzu i świetne spasowanie;
  • mocny i dość oszczędny napęd hybrydowy;
  • sporo wersji wyposażenia i dodatków.

Peugeot 308 SW HYbrid – wady:

  • sporadyczne szarpanie skrzyni biegów;
  • odczuwalne przełączanie napędów;
  • bardzo wysoka cena mocniejszej odmiany.

Porównanie Peugeot 308 SW 1.6 HYbrid 225 KM (AT8) do wybranych konkurentów:

Peugeot 308 SW 1.6 HYbrid 225 KM (AT8)Skoda Octavia RS iV 1.4 TSI iV 245 KM (AT6)Mercedes CLA Shooting Brake 1.3 250 e 218 KM (AT8)
Cena (zł, brutto)od 184 600od 171 200od 192 100
Typ nadwozia/liczba drzwikombi/5kombi/5kombi/5
Długość/szerokość (mm)4636/18524702/18294688/1830
Rozstaw kół przód/tył (mm)1559/15541543/15351612/1602
Rozstaw osi (mm)273226802729
Pojemność bagażnika (l)548/1574490/1555445/1370
Liczba miejsc555
Masa własna (kg)168716321675
Pojemność zbiornika paliwa (l)404035
Układ napędowyspalinowy (PHEV)spalinowy (PHEV)spalinowy (PHEV)
Rodzaj paliwabenzyna bezołowiowabenzyna bezołowiowabenzyna bezołowiowa
Pojemność (ccm)159813951332
Liczba cylindrów444
Napędzana ośprzedniaprzedniaprzednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeńaut., 8-stopniowaaut., 6-stopniowaaut., 8-stopniowa
Osiągi
Moc (KM)225 (systemowa)245 (systemowa)218 (systemowa)
Moment obrotowy (Nm)360 (systemowy)250 (silnik spalinowy)300 (silnik elektryczny)
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)7,67,36,9
Prędkość maksymalna (km/h)235225235
Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne1,2 (WLTP)1,2 (WLTP)1,1 (WLTP)
Emisja CO2 (g/km)262726

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Sentech

SENTECH AL 2500 EXPERT

269,00 zł119,00 zł-56%
miejsce #2

Sentech

PROMILER AL 6000 LITE

299,00 zł194,80 zł-35%
miejsce #3

Gtx

GTX Alkomat Elektrochemiczny

399,00 zł269,00 zł-33%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie