Peugeot 3008. Co się zmieniło w nowej generacji?

(mm)
Peugeot 3008Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężneFot. Peugeot
Peugeot 3008Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężneFot. Peugeot
Udostępnij:
Peugeot 3008 doczekał się drugiej generacji. Oprócz nowej stylistyki auto otrzymało także nowe jednostki napędowe. To także pierwszy pojazd Peugeota wyposażony w i-Cockpit - nową wersję wnętrza.
Peugeot 3008Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano
Peugeot 3008

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne

Fot. Peugeot

Pod względem stylistycznym samochód nawiązuje do pokazanego w Paryżu w 2014 roku modelu Quartz. Zauważyć możemy m.in. atrapę wlotu powietrza, LED-owe wypełnienie świateł oraz prześwit większy o 22 cm. Peugeot 3008 wydłużył się o 8 cm i mierzy teraz 4,45 m, natomiast wysokość zmalała o 1 cm (1,62 m). Szerokość nadwozia bez zmian wynosi 1,84 m. O 90 l wzrosła pojemność bagażnika, w efekcie czego auto może pomieścić 520 litrów bagażu, po złożeniu foteli - 1580 l. Pod względem wymiarów to konkurent Kii Sportage, czy Volkswagena Tiguana.

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne. Rolę podstawowej jednostki pełni silnik 1.2 PureTech 130 KM. Do wyboru jest również 1.6 THP 165 KM, a wśród Diesli - 1.6 BlueHDi oraz 2.0 BlueHDi oferujące od 100 do 180 KM.

Peugeot 3008Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano
Peugeot 3008

Bazą do powstania auta była modułowa platforma EMP2, a w zależności od wersji samochód został odchudzony nawet o 100 kg. Do wyboru przewidziano dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne

Fot. Peugeot

Peugeot zdecydował się na najnowszą wersję wnętrza nazwanego i-Cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem dotykowym. Składają się na nią następujące elementy:

 - kompaktowa kierownica, zapewniająca większą zwrotność. Z uwagi na mniejsze rozwarcie ramion zmniejsza się amplituda ruchów przy wykonywaniu manewrów. Powoduje to zwiększenie szybkości i zręczności manewrów kierowcy, zapewniając mu jednocześnie bardziej rozluźnioną pozycję za kierownicą.

- wyświetlacz w polu widzenia drogi pokazujący kierowcy najważniejsze informacje związane z prowadzeniem samochodu. Pozwala skupić się na torze jazdy bez odrywania wzroku od drogi. Ergonomiczna pozycja ciała, możliwa dzięki kompaktowemu rozmiarowi kierownicy, zwiększa poziom komfortu kierowcy i zmniejsza jego zmęczenie.

- duży dotykowy ekran wyświetlający rozmieszczone w intuicyjny sposób elementy sterowania systemami związanymi z komfortem podróżowania (radio, klimatyzacja, itd.) i umożliwiający obsługę w naturalny sposób wszystkich urządzeń pokładowych.

W skład oferowanych systemów wchodzi m.in. aktywny system utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola lusterek, system odczytywania znaków drogowych informujących o dopuszczalnej prędkości, kamera z widokiem 360 stopni i adaptacyjny tempomat.

Peugeot 3008 drugiej generacji zostanie zaprezentowany jesienią na salonie samochodowym w Paryżu, a jeszcze przed końcem tego roku trafi do salonów sprzedaży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie