Opel Astra ST 1.2 Turbo 130 KM vs Toyota Corolla TS Kombi 1.8 Hybrid 140 KM. Porównanie kombi w optymalnych wersjach

Kamil Rogala
Czasy, gdy za około 100 000 złotych mogliśmy wybrać kompaktowe kombi w skromnej wersji bezpowrotnie minęły. Dziś, aby wybrać kombi w tym segmencie trzeba przeznaczyć co najmniej 130 000 złotych, a i tak musimy liczyć się tylko z bazowymi wariantami. Coś lepszego? Wtedy musimy liczyć się z wydatkiem około 150 000 złotych i właśnie za takie pieniądze kupimy jednego z dwóch bohaterów naszego porównania w usportowionych wersjach.
Czasy, gdy za około 100 000 złotych mogliśmy wybrać kompaktowe kombi w skromnej wersji bezpowrotnie minęły. Dziś, aby wybrać kombi w tym segmencie trzeba przeznaczyć co najmniej 130 000 złotych, a i tak musimy liczyć się tylko z bazowymi wariantami. Coś lepszego? Wtedy musimy liczyć się z wydatkiem około 150 000 złotych i właśnie za takie pieniądze kupimy jednego z dwóch bohaterów naszego porównania w usportowionych wersjach. Archiwum
Czasy, gdy za około 100 000 złotych mogliśmy wybrać kompaktowe kombi w skromnej wersji bezpowrotnie minęły. Dziś, aby wybrać kombi w tym segmencie trzeba przeznaczyć co najmniej 130 000 złotych, a i tak musimy liczyć się tylko z bazowymi wariantami. Coś lepszego? Wtedy musimy liczyć się z wydatkiem około 150 000 złotych i właśnie za takie pieniądze kupimy jednego z dwóch bohaterów naszego porównania w usportowionych wersjach.

Spis treści

Opel Astra vs Toyota Corolla. Nadwozie i wnętrze

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Opel

Nową generację Astry zdążyliśmy już poznać i docenić fakt, że grubą kreską odcina się od przeciętnej wizualnie i zachowawczej poprzedniczki. W koncernie Stellantis nie ma miejsca na nudę i Opel musiał się temu podporządkować. Nowa Astra wygląda naprawdę dobrze, choć jak to zwykle bywa, swoje największe zalety odkrywa w wysokich wersjach wyposażenia. W naszym zestawieniu pojawiła się odmiana GS, która co prawda w standardzie ma raczej przeciętnej urody obręcze aluminiowe o średnicy 17 cali, ale już w standardzie dostajemy czerwony lakier metaliczny, który świetnie prezentuje się na naprawdę ładnym nadwoziu. W oczy rzuca się oczywiście przednia część z czarnym panelem o nazwie Opel Vizor, z tyłu zaś smukłości nadają wąskie i symetryczne klosze lamp z ładną grafiką wewnętrzną. Linia boczna jest dynamiczna i nieco muskularna. Oczywiście podobieństwa do Peugeota 308 są oczywiste, ale to zdecydowanie wychodzi Astrze na dobre! Odmiana kombi o nazwie Sports Tourer wygląda naprawdę dobrze i jeśli pokusimy się o opcjonalne 18-calowe felgi np. z czerwonymi nakładkami, auto naprawdę zacznie zwracać na siebie uwagę.

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Opel

We wnętrzu również zmiany są radykalne w porównaniu do poprzednika. Tam było mnóstwo łagodnych linii i względny spokój, tutaj mamy mocno techniczną stylistykę z mnóstwem ostrych linii, odcięć i różnych faktur. Jednym się to spodoba, inni będą marudzić – kwestia gustu. Główne miejsce zajmuje oczywiście szeroki panel z dwoma ekranami o nazwie Pure Panel. Przed oczami kierowcy znajdują się wirtualne zegary o przekątnej 10 cali, w centralnej części ekran o podobnej przekątnej, który skrywa nowy system info-rozrywki. Minusy? Tu i ówdzie mamy do czynienia z elementami z połyskującego plastiku, co w przypadku paneli w newralgicznych miejscach jak np. na tunelu środkowym, może się wiązać z dość szybkim jego zniszczeniem. W standardzie wersji GS mamy tapicerkę materiałową o naprawdę ładnym wykończeniu, ale w opcji mamy tapicerkę z połączenia sztucznej skóry i alcantary. Jeśli chodzi o przestrzeń, Astra w odmianie Sports Tourer oferuje od 597 do 1634 litrów pojemności bagażnika (w zależności od ułożenia oparć kanapy).

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Toyota

Nie da się ukryć, że Toyota Corolla to bardzo ładny kompakt, a agresywne linie, szczególnie w wersji wyposażeniem GR Sport, mogą przyciągać wzrok nawet miłośników sportowych aut. Astra w czerwieni i z większymi felgami prezentuje się nieźle, ale to w japońskim konkurencie znajdziemy o wiele więcej sportowych cech. Podobnie jak u konkurenta, tak i tutaj w standardzie znajdziemy czerwony lakier oraz ładne 17-calowe felgi. Możemy jednak pokusić się o pakiet Dynamic i wtedy dostajemy 18-calowe obręcze i kilka dodatków technicznych. Warto zaznaczyć, że w wersji GR Sport wszystkie chromy zamieniane są na elementy lakierowane na czarno, a we wnętrzu pojawiają się świetnie wyglądające fotele.

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Toyota

Zresztą, we wnętrzu jest już więcej spokoju i tradycyjnych rozwiązań, szczególnie jeśli chodzi o umieszczenie ekranu systemu info-rozrywki oraz ilości przycisków oraz pokręteł. W centralnej części, pod ekranem i nawiewami, umieszczono tradycyjny panel do sterowania klimatyzacją z przyciskami i pokrętłami. Jeśli więc ktoś obawia się dotykowej obsługi w Astrze, tutaj dostanie niemal w pełni analogową obsługę najważniejszych funkcji. Trochę szkoda, że ekran tak mocno wystaje ponad obrys deski rozdzielczej i ma szerokie ramki. Nie wygląda to najlepiej. Pod względem przestrzeni, nie ma na co narzekać. Pojemność bagażnika w standardowym ułożeniu to 596 litrów – dosłownie o litr mniej niż konkurent. Po złożeniu oparć kanapy pojemność bagażnika to 1606 litrów, również niewiele mniej niż niemiecki konkurent.

Opel Astra vs Toyota Corolla. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Opel

Pod maską proponowanej Astry pracuje silnik 1.2 Turbo znany m.in. z Peugeota 308. Dysponuje on mocą 130 KM i momentem obrotowym rzędu 230 Nm. W połączeniu z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową daje to dość przyjemny w odbiorze napęd, który co prawda nie zachwyca osiągami – od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy oraz 210 km/h prędkości maksymalnej – ale odwdzięcza się niezłym spalaniem. Producent obiecuje nawet 5,6 l/100km w cyklu mieszanym, choć to dość optymistyczne szacunki. Warto wspomnieć, że jest to trzycylindrowa jednostka, a więc trzeba przyzwyczaić się do charakterystycznej kultury pracy, która nie każdemu przypadnie do gustu.

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Toyota

Toyota Corolla TS Kombi ma sporą przewagę, jeśli chodzi o jednostkę napędową i to niemal pod każdym względem. Większa pojemność, wyższa moc no i układ hybrydowy, który dość wyraźnie wpływa na ekonomię. Moc 140 KM to wartość systemowa, krzesana m.in. z wolnossącego silnika 1.8 o mocy 98 KM. Przy wsparciu 95-konnego silnika elektrycznego (185 Nm) przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Z jednej strony nieco lepsza dynamika, z drugiej niższa prędkość maksymalna. A spalanie? Zdaniem producenta jest to średnio 4,5 l/100 km. O ile w trasie różnice nie będą tak wyraźne, tak w mieście spalanie zdecydowanie będzie przemawiało na korzyść Toyoty.

Opel Astra vs Toyota Corolla. Ceny i wyposażenie

Do naszego zestawienia wybraliśmy w zasadzie topowe odmiany o sportowym (oczywiście wizualnie) charakterze. Co prawda w obu przypadkach co nieco można dodać, ale to Astra oferuje o wiele szerszy (i bardziej kosztowny) wachlarz dodatków. Zaczynając od Opla Astry – jest to wariant GS, który w połączeniu z wyżej opisanym układem napędowym, skrzynią automatyczną oraz nadwoziem kombi (Sports Tourer) kosztuje 149 300 złotych. W wyposażeniu znajdziemy naprawdę wiele przydatnych rzeczy, takich jak system Multimedia Plus z 10-calowym ekranem, zaawansowany system parkowania Intelli-Vision, dwustrefową klimatyzację, czarną podsufitkę i sportowe elementy nadwozia.
W opcji możemy wybrać m.in.:

  • lakier metaliczny – od 1500 do 3500 złotych;
  • 18-calowe felgi ze stopów lekkich „Pentagon” – 1300 złotych;
  • pakiet Ultimate (Navi&HUD, światła IntelliLux, okno dachowe etc.) – 9700 złotych;
  • alarm – 990 złotych;
  • relingi dachowe – 400 złotych.

Toyota Corolla z silnikiem 1.8 Hybrid o mocy 140 KM z bezstopniowym automatem Multidrive S, nadwoziem kombi (Touring Sports) i wyposażeniem GR Sport to koszt 150 900 złotych. W standardzie tej odmiany znajdziemy m.in. lakierowany na czarno dach, 17-calowe felgi, tapicerkę materiałową z elementami ze skóry syntetycznej, system bezkluczykowego dostępu, ładowarkę indukcyjną etc. Jeśli chodzi o wyposażenie opcjonalne, dokupić możemy w zasadzie tylko:

  • pakiet Dynamic (18-calowe felgi, asystent bezpiecznego wysiadania, monitorowania martwego pola etc.) – 4000 złotych.

Opel Astra vs Toyota Corolla. Podsumowanie

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Opel Astra Sports Tourer (GS) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Toyota Corolla Touring Sports (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Platforma

EMP2

TNGA GA-C

Euro NCAP

4/5

5/5

Wysokość (mm)

1481

1460

Rozstaw osi (mm)

2732

2700

Długość/szerokość (mm)

4642/1860

4650/1790

Pojemność bagażnika (l)

597/1634

596/1606

Cena (zł, brutto)

149 300

150 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

kombi/5

kombi/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1346

1400

Pojemność zbiornika paliwa (l)

52

43

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna (HEV)

Pojemność (cm3)

1199

1798

Liczba cylindrów

3

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 8-stopniowa

automatyczna, bezstopniowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

130

140

Moment obrotowy (Nm)

230

185 (silnik elektr.)

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,7

9,4

Prędkość maksymalna (km/h)

210

180

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,7 (WLTP)

4,5 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

128

102

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Opel Astra Sports Tourer (GS) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Toyota Corolla Touring Sports (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Poduszki powietrzne

6

7

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Opel Astra Sports Tourer (GS) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Toyota Corolla Touring Sports (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Przestronność wnętrza

*

*

Silnik


*

Osiągi

*

*

Podwozie

*


Poziom hałasu (odczuwalny)


*

Zużycie paliwa


*

Wyposażenie

*


Cena

*

Wynik końcowy

+++++ (5)

++++++ (6)

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie