Omoda 5 w Polsce. Dwa modele w sprzedaży i sieć dilerska w całym kraju

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Polska ma być istotnym elementem planu ekspansji marki na europejskie rynki.
Polska ma być istotnym elementem planu ekspansji marki na europejskie rynki. Omoda
OMODA&JAECOO ma utworzyć na rynkach europejskich około siedmiu spółek zależnych w różnych krajach UE, w tym również w Polsce. Na pozostałych rynkach sieć ma prowadzić działalność biznesową poprzez współpracę z lokalnymi dystrybutorami. Co więcej wiem o obecności marki w naszym kraju?

Na początku roku OMODA zadebiutowała w Hiszpanii. Pierwszy z modeli chińskiego producenta – OMODA 5, dostępny jest na tamtejszym rynku w dwóch wersjach: spalinowej z benzynowym silnikiem 1.6 TGDi oraz w pełni elektrycznej o oznaczeniu E5. Model projektowany był z myślą o europejskim odbiorcy, począwszy od designu poprzez uwzględnienie obowiązujących na starym kontynencie norm. Konstrukcja powstawała przy udziale europejskich inżynierów w centrum rozwojowym marki pod Frankfurtem.

Polska ma być istotnym elementem planu ekspansji marki na europejskie rynki. Powstanie tu sieć dealerska, która początkowo będzie składać się z 25 salonów w największych miastach, a w 2025 r. będzie ich prawdopodobnie 40. Ponadto firma planuje stworzenie magazynów części zamiennych w Polsce, aby lepiej odpowiadać potrzebom lokalnych użytkowników.

Chiński producent zaprosił najlepszych dealerów z różnych regionów Polski do udziału w jazdach testowych na terenie Chin. Wraz z pojawieniem się samochodów pokazowych w Polsce, OMODA&JAECOO planuje w przyszłości przeprowadzić więcej lokalnych jazd próbnych.

- Polska odgrywa niebagatelną rolę w naszym wejściu na rynki starego kontynentu. Europa to bardzo rozległy rynek, bardzo się cieszymy, że możemy stać się jego częścią i dostarczać nasze rozwiązania europejskim klientom. Wielkość rynku i położenie geograficzne, to kluczowe czynniki, które powodują, że Polska jest oczywistym kierunkiem rozwoju, tak ważnym w procesie rozbudowy naszej sieci dystrybucji, Pojawienie się marki w Polsce i stworzenie właśnie tutaj odpowiedniej infrastruktury, to ogromna szansa dla naszej firmy – mówi Eric Zhang, dyrektor polskiego oddziału OMODA&JAECOO.

Model OMODA 5 oznaczony jako „290T” wyposażono w benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra TGDi o maksymalnej mocy 185 KM i momencie obrotowym 290 Nm, który współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy. Samochód z pełnym wyposażeniem Premium będzie kosztował w Polsce poniżej 130 tys. zł.

ZOBACZ TAKŻE: Chińskie marki aut w Polsce. Ekspert komentuje ich szanse na rynku

OMODA E5 to crossover SUV, który jest wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 61 kWh, który nie tylko zapewnia maksymalny zasięg 430 km w warunkach WLTP (zajmuje pierwsze miejsce w swojej klasie pod względem zasięgu), ale także wspiera możliwości szybkiego ładowania. Można go naładować od 30% do 80% w ciągu 28 minut. Kombinacja tych cech zapewnia użytkownikom przyjemne korzystanie z zielonej technologii. OMODA 5 posiada pięciogwiazdkowy certyfikat EURO NCAP (ENCAP).

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty