Litera S w oznaczeniu samochodu marki Audi może oznaczać tylko jedno: sport. W przypadku takiej limuzyny jak A8 brzmi to trochę niecodziennie. Ten model powstał przecież po to by jeździć komfortowo, a możliwości na szosie zdają się trochę temu przeczyć. Czy rzeczywiście? Od razu rozwiewamy wątpliwości, że S8 plus znakomicie łączy cechy luksusowego auta z naprawdę dobrymi osiągami i co ważne, jedno nie odbywa się kosztem drugiego. Audi S8 plus jest eleganckie, komfortowe ale też bezkompromisowe jeśli chodzi o przyspieszenie i prędkość. Wystarczy, że powiemy iż do 100 km/h przyspiesza w 3,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna to aż 305 km/h. Elektroniczna blokada nie pozwala jednak jechać szybciej niż 250 km/h. Ale i to robi wrażenie.
Kierowca dobrze poinformowany
Gdyby poszukiwać w tym samochodzie komfortu, a nawet luksusu, to znajdziemy go przede wszystkim w kabinie. Oczywiście o przestronności, także na tylnej kanapie nie warto wspominać, bo to oczywistość. Podobnie, jak poczynając od jakości wykończenia a skończywszy na takich elementach, jak ogrzewanie czy wentylowanie foteli. Do tego stylistyka nie mająca w sobie nic z barokowego przepychu. Skromnie, z ładnymi detalami, jak choćby zegarek na konsoli centralnej czy dźwignia zmiany przełożeń. Do tego znakomite wyciszenie wnętrza sprawia, że w każdych warunkach możemy spokojnie rozmawiać czy słuchać muzyki.
Kiedy nie mamy zamiaru palić opon S8 plus jest łagodny, jak baranek i niczym nie zrazi kierowcy. Bez obaw, że ucieknie spod kontroli daje się prowadzić w ruchu miejskim nawet wtedy, gdy pełzniemy w korku. Niestety jazda miejska, niezależnie od tempa sprawia, że spalanie sięga 15 l/100 km.
Na spokojne tzn. do 130 km/h poruszanie się autostradą V8 napędzające S8 plus potrzebuje niespełna 10 l/100 km. W kabinie jest wtedy tak cicho, że nie słychać pracy silnika. Mocniejsze wdepniecie pedału gazu sprawia, że samochód niczym jacht lekko unosi przód i zaczyna zapierający dech ciąg do przodu. Dwie tony wagi zdają się na tym silniku nie robić wrażenia. W zależności od tego jak mocno przyciśniemy pedał tak szybko osiągniemy 100 i 200 km/h. Obiecywane przez producenta 4 sekundy do „setki” nie są przechwałką. S8 plus na to naprawdę tylko tyle potrzebuje.
Audi S8 plus i wybrany konkurent
Marka/model | Audi S8 plus | Porsche Panamera Turbo S |
Cena (zł) | 729.100 | 746.190 |
Typ nadwozia/liczba drzwi | sedan / 4 | liftback / 5 |
Liczba miejsc | 5 | 4 |
Wymiary i masy | | |
Długość/szerokość/ wysokość (mm) | 5150/1950/1460 | 5049/1937/1427 |
Rozstaw kół: przód/tył (mm) | 1632/1623 | b.d. |
Rozstaw osi (mm) | 2990 | 2950 |
Masa własna (kg) | 1990 | 1995 |
Pojemność bagażnika (l) | 520 | 495 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 82 | 90 |
Układ napędowy | | |
Rodzaj paliwa | benzyna | benzyna |
Pojemność (cm3) | 3993 | 3996 |
Liczba cylindrów | 8 | 8 |
Napędzana oś | 4x4 | 4x4 |
Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń | automatyczna / 8 | automatyczna / 8 |
Osiągi | | |
Moc (KM) przy obr./min | 605 / 6000-6800 | 550 / 5750-6000 |
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min. | 750 / 2500-5500 | 770 / 1960-4500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 3,8 | 3,8 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 | 306 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 10 | 9,3 |
Emisja CO2 (g/km) | 229 | 212 |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?