Zespół Verva Racing przed wyścigiem w Turcji

(ip)
Fot. Verva Racing Team
Fot. Verva Racing Team
W najbliższy weekend, podczas Grand Prix Turcji Formuły 1 odbędzie się pierwszy tegoroczny wyścig serii Porsche Supercup. Podobnie jak w zeszłym roku na starcie staną dwa Porsche GT3 Cup polskiego zespołu VERVA Racing Team. Za ich kierownicami zasiądą Kuba Giermaziak oraz Stefan Rosina.
Fot. Verva Racing Team
Fot. Verva Racing Team

Dla polskiej ekipy, a zarazem dla Kuby Giermaziaka będzie to drugi rok startów w koronnej kategorii wyścigów Porsche. Słowak Stefan Rosina ma już za sobą cztery sezony w tej prestiżowej serii. Razem będą starali się wykorzystać te doświadczenia, aby dołączyć do czołowych zespołów w Porsche Supercup.

**CZYTAJ TAKŻE

F3: Pierwsze punkty GiermaziakaTrudny weekend Giermaziaka w Hockenheim

**

Pierwszy tegoroczny wyścig odbędzie się na tureckim torze Istanbul Park. Lubiana przez większość kierowców trasa składa się z różnych typów zakrętów oraz szybkich łuków, przez co jest trudna technicznie. Jednym z najbardziej znanych fragmentów jest bardzo długi i szybki łuk numer 8, gdzie kierowcy oraz ich samochody przez długi czas poddawani są wysokim przeciążeniom.

Kuba Giermaziak:
"Przed nami pierwszy wyścig nowego sezonu Porsche Supercup. W najbliższy weekend będziemy ścigali się w Stambule. Bardzo się cieszę, ponieważ stęskniłem się już trochę za Porsche. Przed wyjazdem do Turcji odbyliśmy testy na starej pętli toru Nurburgring, dzięki czemu miałem okazję pojeździć po tej słynnej trasie za kierownicą Porsche, a ponadto po weekendzie w Formule 3 mogłem przyzwyczaić się do innego typu samochodu. Mam nadzieję, że to pomoże mi w Stambule, gdzie czasu na trening będzie mało."

Stefan Rosina:
"Cieszę się, że mamy za sobą sporą liczbę kilometrów testowych w nowych samochodach Supercupowych i wszystko wskazuje na to, że jesteśmy dobrze przygotowani do pierwszego wyścigu. Nie mogę się więc doczekać startu w Turcji. Jestem bardzo ciekawy, jak ułoży się dla nas początek sezonu. Ostatnio ścigałem się w Stambule dwa lata temu i jazda po tym torze daje mi dużą frajdę."

O wskazanie kluczowych fragmentów toru w Stambule poprosiliśmy Stefana Rosinę.

Zakręt numer 3:
"To bardzo interesujący fragment, ponieważ kierowca zbliża się do niego z dużą prędkością, ale hamując nie widzi zakrętu, który znajduje się za wzniesieniem. Bardzo ważne jest znalezienie optymalnej linii przejazdu, aby móc płynnie wjechać w zakręt numer 4."

Zakręt numer 8:
"Bardzo fajna sekcja szybkich i ostrych łuków, w której kierowca może poczuć przeciążenia boczne w samochodzie Porsche. Wjeżdżamy w nią z prędkością około 160 km/h, a ostatni punkt szczytowy pokonujemy przy 190 km/h. Kierowca musi bacznie pilnować toru jazdy, aby jak najszybciej wyjechać na długą prostą, która znajduje się za nim."

Zakręt numer 11:
"Przejeżdżamy go z gazem w podłodze i prędkością ponad 240 km/h. Trzeba trafić we właściwy punkt szczytowy, bo jeśli obierzesz zły tor jazdy, wyrzuci cię poza obręb toru."

Transmisja wyścigu o Grand Prix Turcji na żywo o 11:45 w TV 4, Eurosport 2 i Eurosport 2 HD. Szczegółowy program telewizyjny odnajdziecie Państwo na stronie telemagazyn.pl

Kalendarz startów serii Porsche Supercup:

6-8 maja, Grand Prix Turcji

20-22 maja, Grand Prix Hiszpanii

26-29 maja, Grand Prix Monako

23-25 czerwca, Porsche Carrera World Cup 24h

8-10 lipca, Grand Prix Wielkiej Brytanii

22-24 lipca, Grand Prix Niemiec

29-31 lipca, Grand Prix Węgier

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty