Volvo V70

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Drapieżny szwedzki diesel.

Przez ostatnie lata Volvo korzystało z silników konkurencji, montowano m.in. silniki diesla Audi. Sytuacja odmieniła się pod koniec 2001 roku, kiedy w ofercie pojawiła się rodzina nowoczesnych jednostek napędowych z systemem common-rail.

Nadwozie
Od lat produkowane przez Volvo samochody odznaczają się nienaganną Fot: Volvo
stylistyką - prostą w formie, elegancką i ponadczasową. Podobnie jest w przypadku modelu V70 (V w Volvo przypisane jest do modeli kombi, S oznacza sedana). na uwagę zasługuje masywna atrapa chłodnicy i przetłoczenia w nadkolach, będące elementem stylistycznym łączącym przednią część z tyłem - uskok przebiega bowiem wzdłuż całego nadwozia. Szerokie drzwi ułatwiają zajmowanie miejsca zarówno w przedniej, jak i tylnej części nadwozia.

**CZYTAJ TAKŻE


Volvo V70R - wrażenia z jazdy
Volvo S70/V70 (1996 - 2000)

**

Wnętrze
W środku także panuje ład i porządek. Utrzymana w ciepłych brązach tapicerka sprawia bardzo dobre wrażenie nie tylko wzrokowo. Na uwagę zasługuje czytelnie zaprojektowane miejsce pracy kierowcy - regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza, podobnie jak ustawiany w dwóch płaszczyznach fotel kierowcy, czytelna tablica przyrządów - chyba nikt nie będzie miał kłopotów z orientacją. Środkowa część tablicy przyrządów wydaje się początkowo w porównaniu z konkurencją na ubogą. Jednak już po kilku minutach odnajdujemy na niej wszystkie potrzebne urządzenia - zaskakuje nawet łatwość obsługi i czytelność. Podróżnym nie zabraknie także miejsca. Przedział bagażowy liczy 485 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy aż 1641 litrów.

W wyposażeniu seryjnym podstawowej wersji znajdziemy cztery poduszki powietrzne (dwie przednie, dwie boczne) i kurtyny boczne obejmujące zasięgiem działania przednią i tylną część. W pakiecie znalazły się systemy wspomagające - ABS, EBD, STC, jak również podwyższające komfort podróży - manualna, dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie opuszczane szyby i centralny zamek.

Pełna gama
Zasiadamy wreszcie za kierownicą nowego Volvo V70 z wysokoprężną jednostką napędową. Już po kilkuset metrach wysiadam z samochodu by sprawdzić czy rzeczywiście odebrałem samochód z silnikiem D5. Zaskoczeniem jest nie tylko cicha praca, ale także parametry techniczne. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągamy już po niespełna 10 sekundach. Jeszcze prezentuje się Volvo V70 D5 podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu. Takich osiągów może pozazdrościć nie jeden samochód sportowy. Po tygodniowym teście jestem przekonany, że silnik D5 to jedna z najlepszych produkowanych na świecie wysokoprężnych jednostek napędowych. Ta 163-konna jednostka ma jeszcze jedną zaletę - podczas testu w ruchu mieszanym - średnie zużycie nie przekraczało 7,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Wydaje się, że auto pozbawione jest jakichkolwiek wad. Niestety, nie - wciąż mankamentem jest spotykane właśnie w autach typu kombi - stuki dochodzące z tylnego zawieszenia.

**
więcej zdjęć Volvo V70 w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

DeWalt

DeWALT DCD777S2T

1 267,00 zł648,98 zł-49%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie