Volkswagen Touran

pim
Volkswagen ujawnił zdjęcia swojego pierwszego kompaktowego vana.

[/b] 

Volkswagen Touran

W rozwijaniu palety oferowanych kompaktowych nadwozi Volkswagen dał się sporo wyprzedzić konkurentom. Wkrótce przekonamy się czy wykorzystał obecność konkurencji na rynku, by stworzyć samochód odmienny albo lepszy od innych.
Pierwszy człon nazwy "tour", ma symbolizować wygodne podróże na długich dystansach. Końcówka "an" ma być cechą charakteryzującą wszystkie kolejne vany Volkswagena. Większy brat tourana nazywa się sharan.
Touran ma mniej więcej długość i szerokość golfa wagon i wyglądem przypomina powiększone kombi. Jak przystało na kompakt jest wyraźnie wyższy (o 15 cm), od wagona. Ma też być o wiele bardziej funkcjonalny. Przede wszystkim jednak jest zbudowany na nowej płycie podłogowej, na której będzie oparty także następca obecnej, czwartej już generacji volkswagena golfa.
Samochód ma przewozić 5 osób na pięciu osobnych fotelach. Tylne można składać, przekładać w inne miejsca i całkowicie wyjmować z samochodu. Jako wyposażenie dodatkowe są oferowane jeszcze dwa fotele w trzecim rzędzie. Te będzie można składać tak, by schowały się w podłodze. Fotele wewnątrz samochodu można ponoć przestawiać na 500 sposobów.
Pojemność auta to jednak nie tylko ilość siedzeń, ale także bagażnik. Przy 5 fotelach przestrzeń przestrzeń bagażowa tourana ma ok. 600 litrów. Oprócz tego w samochodzie wygospodarowano wiele dodatkowych schowków. Znajdziemy je m. in. pod siedzeniami, na konsoli środkowej i konsoli dachowej. Ilość i rodzaj schowków są różne w zależności od wersji wyposażenia i wybranych opcji. Można ich mieć łącznie nawet 39 (licząc np. z uchwytami na kubki dla każdego rzędu siedzeń).
Wszystkie siedem foteli będzie wyposażonych w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. System bezpieczeństwa będzie także zawierał przednie i boczne poduszki powietrzne (dla pierwszych dwóch rzędów), kurtyny powietrzne oraz aktywne zagłówki przednich foteli.
W touranie zastosowano nowe, czterowahaczowe tylne zawieszenie. Samochód będzie miał ABS z asystentem hamowania oraz ESP.
Przy wprowadzeniu na rynek touran będzie miał do wyboru trzy silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa - FSI (benzynowe) i TDI (diesle) o mocach od 100 KM do 136 KM. Standardem będą manualne, ale już sześciobiegowe skrzynie biegów. Można będzie także zamówić auto z sześciobiegowym automatem, dającym możliwość sekwencyjnej zmiany biegów.
Specjalnie dla tego samochodu w Wolfsburgu stworzono fabrykę o nazwie Auto 5000 GmbH, w której znajdzie zatrudnienie 3500 osób.
Touran ma się pojawić na rynku 2003 roku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty