Używane Volvo XC40 (2017 -obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Można powiedzieć, że crossovery zdominowały rynek i w wielu segmentach stały się alternatywą dla tradycyjnych wersji nadwozia. Tradycyjny hatchback z segmentu C? Niekoniecznie! Klienci coraz częściej sięgają po ich podniesione warianty, a producenci starają się takowe oferować. Przykładem jest Volvo XC40, które stanowi ciekawą alternatywę dla innych kompaktowych crossoverów z segmentu premium. Auto jest na rynku od kilku lat, a więc warto rozważyć zakup z drugiej ręki. Sprawdźmy, na co zwracać uwagę.
Można powiedzieć, że crossovery zdominowały rynek i w wielu segmentach stały się alternatywą dla tradycyjnych wersji nadwozia. Tradycyjny hatchback z segmentu C? Niekoniecznie! Klienci coraz częściej sięgają po ich podniesione warianty, a producenci starają się takowe oferować. Przykładem jest Volvo XC40, które stanowi ciekawą alternatywę dla innych kompaktowych crossoverów z segmentu premium. Auto jest na rynku od kilku lat, a więc warto rozważyć zakup z drugiej ręki. Sprawdźmy, na co zwracać uwagę. Volvo
Można powiedzieć, że crossovery zdominowały rynek i w wielu segmentach stały się alternatywą dla tradycyjnych wersji nadwozia. Tradycyjny hatchback z segmentu C? Niekoniecznie! Klienci coraz częściej sięgają po ich podniesione warianty, a producenci starają się takowe oferować. Przykładem jest Volvo XC40, które stanowi ciekawą alternatywę dla innych kompaktowych crossoverów z segmentu premium. Auto jest na rynku od kilku lat, a więc warto rozważyć zakup z drugiej ręki. Sprawdźmy, na co zwracać uwagę.

Używane Volvo XC40. Nadwozie/wnętrze

Poszukujący kompaktowego crossovera, ale celujący w segment premium z lepszym wyposażeniem, mają spory wybór. Tego typu auta oferuje BMW (np. X1 lub X2), Mercedes (np. GLA lub GLB) czy też Audi (np. Q3). Volvo nie chciało być gorsze i w 2017 roku zaprezentowało model XC40, czyli zmniejszoną i bardziej stylową wersję niezwykle popularnego XC60. XC40 ma swój własny, niepowtarzalny styl i wydaje się, że celuje w młodszego odbiorcę. Nie jest więc tak poważne jak XC90, stateczne jak XC60 – jest inne, trochę zawadiackie.

Przód ma „poważną” minę, jest również tradycyjny grill Volvo z poprzeczką, ale światła ze stylistyką „młota Thora” pozwalają wyróżnić się z tłumu. Linia boczna jest stanowcza i ma sporo zdecydowanych załamań co wygląda ciekawie i niespotykanie. Świetnie prezentuje się łączenie linii okien i dachu, co jest szczególnie uwydatnione w przypadku kontrastujących ze sobą kolorów. Z tyłu mamy tradycyjną już mocno zakrzywioną klapę bagażnika oraz tradycyjne dla Volvo światła wspinające się na słupki C. Do tego nawet 20-calowe felgi i mamy crossovera premium pełną gębą.

Podobnie jak na zewnątrz, tak samo w środku Volvo XC40 oferuje przede wszystkim harmonię i spokój. W centralnej części znajdziemy duży ekran o pionowej orientacji. Przycisków nie ma zbyt wiele, bowiem większość funkcji przeniesiono właśnie na ekran główny. Pod nim mamy skromny panel do sterowania podstawowymi funkcjami, w tunelu środkowym z kolei umieszczono schowek z ładowarką indukcyjną, uchwyty na kubki itp. Przed oczami kierowcy zamontowano dość duży i czytelny ekran wirtualnych zegarów i kierownicę z minimalistycznymi przyciskami. Jeśli ktoś lubi minimalizm, w Volvo XC40 poczuje się bardzo dobrze. Być może brakuje odrobiny polotu, młodzieżowych dodatków, ale jeśli ktoś szuka elegancji i świetnej jakości materiałów, w XC40 na pewno to znajdzie. Jeśli chodzi o walory użytkowe, bagażnik w XC40 ma pojemność 414 litrów w standardowym układzie lub 1290 litrów po złożeniu oparć kanapy. Samochód powstał na uniwersalnej płycie podłogowej o nazwie Compact Modular Architecture i jest wciąż produkowany m.in. w belgijskim Ghent.

Używane Volvo XC40. Silniki/układ napędowy

Jeśli chodzi o wybór jednostek napędowych, w Volvo XC40 można dostać zawrotu głowy. Klienci mogli i nadal mogą wybierać spośród kilku wersji, choć jest ich nieco mniej, niż na początku produkcji. Wśród jednostek benzynowych były warianty T2, czyli trzycylindrowy silnik 1.5 o mocy 129 Km oraz mocniejsza odmiana tej samej jednostki tj. T3 o mocy 163 KM. Są też dwulitrowe czterocylindrowe motory o mocy od 190 do 250 KM. Silniki Diesla o oznaczeniu D3 i D4 to dwulitrowe czterocylindrowe jednostki o mocy 150 lub 190 KM. Jest również napęd hybrydowy T4 i T5 o mocy od 214 do 309 KM. Od 2020 roku na rynku jest również odmiana elektryczna P8 AWD Recharge o mocy aż 408 KM, a w tym roku pojawiła się również słabsza, 231-konna odmiana. Jak widać, jest w czym przebierać. Co warto wybrać?

Moim zdaniem lepiej pomijać bazową jednostkę 1.5 o mocy 129 lub 163 KM. Co prawda ta mocniejsza nie sprawia problemów, jeśli chodzi o dynamikę i spalanie, ale kultura pracy trzycylindrowej jednostki nie do końca pasuje do charakteru auta. Jeśli ktoś może sobie na to pozwolić, warto rozejrzeć się za 190-konnym silnikiem 2.0 w odmianie T4 lub T4 AWD z napędem na wszystkie koła. Moc 190 KM oraz aż 300 Nm momentu obrotowego to optymalne rozwiązanie dające sporo przyjemności z jazdy. Wersje hybrydowe plug-in z pewnością przypadną do gustu tym, którzy posiadają własny garaż z dostępem do taniego prądu i codziennie pokonują niewielkie dystanse np. do pracy. Należy jednak pamiętać, że każda hybryda plug-in bazuje na 3-cylindrowym silniku 1.5 o mocy 129 lub 180 KM w zależności od wersji.

Używane Volvo XC40. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Volvo XC40 to nowe auto, które nie cierpi jeszcze na konkretne i powtarzające się usterki. Użytkownicy czasami zgłaszają pojawiającą się kontrolkę silnika (dla wersji z 1.5 T2 i T3) oraz samoczynne uruchamianie się alarmu. Czasami zdarzają się także okazjonalne stuki z zawieszenia, automatyczna skrzynia biegów miewa tendencję do szarpania podczas jazdy w korku. Są to jednak sporadyczne zgłoszenia i zdecydowanie warto przejechać się autem przed zakupem, aby zweryfikować powyższe problemy.

Używane Volvo XC40. Podsumowanie

Volvo XC40 to zdecydowanie auto godne uwagi i jeśli ktoś szuka crossovera z segmentu premium, powinien wziąć szwedzką propozycję pod uwagę. To również ciekawa alternatywa dla nowych miejskich crossoverów, których ceny w salonach mocno się podniosły. Kto wie, być może 2 lub 3—letni samochód, który może być jeszcze na gwarancji, będzie ciekawszą opcją, niż skromniejszy egzemplarz z salonu? Tak czy inaczej XC40 to ciekawe auto, które zadowoli przede wszystkim młodych, ale szukających elegancji i stylu kierowców.

Używane Volvo XC40 zalety:

  • przyjemna dla oka, stonowana stylistyka;
  • bardzo dobrej jakości materiały;
  • spora oferta silnikowa;
  • wysoka niezawodność i bezproblemowa eksploatacja;
  • bardzo dobre wyposażenie i komfort jazdy.

Używane Volvo XC40 wady:

  • dość wysokie ceny na rynku wtórnym;
  • średnio pasująca do charaktery auta 3-cylindrowa jednostka.

Używane Volvo XC40 opinie:

Dominik z Warszawy
Samochodem jeździmy o marca 2021 roku. Volvo jest naszym 7 pojazdem. Poprzednie auta to Skody wszystkie modele typu SUV oraz Suzuki SX4 S-Cross. Wszystkie pojazdy docierane zgodnie z zasadami co owocowało bezawaryjnością. Volvo również i po około 3000 km unormowało się zużycie paliwa. Użytkujemy go przeważnie w trasie, 80% to autostrady i drogi krajowe. Samochód sprawuje się bardzo poprawnie. Wszystkie systemy działają zgodnie z oczekiwaniami. Tankujemy, siadamy i jedziemy. Doskonale się prowadzi, komfort ogólnie przyjęty na bardzo akceptowalnym poziomie. Trasa 500 czy 800 km nie męczy. Przejechaliśmy dopiero 38000 km więc zapewne wszelkie usterki przed nami i przygody z ASO, ale pisząc to odpukałem w niemalowane drewno.

Magda z Gdyni
Auto bardzo solidnie wykonane i pięknie zaprojektowane. Wszystko jest duże, trwałe, bardzo dobrej jakości, miłe w dotyku i bardzo ładne. Czuć, że jest to produkt premium w pełnym słowa tego znaczeniu, a nie tylko z ceny. Auto, projekt i wyposażenie są bardzo praktyczne oraz przemyślane - ktoś poświecił sporo czasu, uwagi oraz serca, aby dopracować to auto ze wszystkich stron. Mnie osobiście urzeka design - tak zewnętrzy jak i wewnętrzny, niesamowite i bardzo wysublimowane połączenie elegancji, stylu i nowoczesności. To jest poziom lub dwa poziomy designu wyżej, niż nudne i klepane na jedno kopyto niemieckie wehikuły lub przekombinowane i niby nowoczesne skośne na każdy sposób „Japończyki”. Eksploatacyjnie auto bardzo równe i bardzo wysoko w każdym aspekcie, wyważone, aby zapewnić całościowe bardzo dobre wrażenia, a nie tylko skupić się na jednym aspekcie.

Marek z Krakowa
Można więcej wymagać od Volvo… Samochód ładnie wygląda, w środku też ładnie ten plastik się prezentuje, ale mógłby być lepszej jakości. Jeśli chodzi o jazdę to od czasu do czasu szarpnąć potrafi. Pali więcej niż XC60. Ma strasznie niewygodny fotel kierowcy. Plastik, który jest w fotelu po bokach wbija się w udo i przy dłuższych trasach lewe udo kilka dni mnie boli. Klimatyzacja i wentylacja działają bardzo dobrze. Czujniki również. Drugi raz bym nie kupił, ale dramatu oprócz tego fotela nie ma.

Wybrane jednostki napędowe w Volvo XC40:

Silnik

Pojemność

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.5 T3

1477 ccm

163 KM

265 Nm

200 km/h

9,4 s

6,3 l/100km

146 g/km

2.0 T4

1969 ccm

190 KM

300 Nm

210 km/h

8,4 s

6,6 l/100km

154 g/km

2.0 D3

1969 ccm

150 KM

320 Nm

210 km/h

9,9 s

5,0 l/100km

125 g/km

2.0 D4

1969 ccm

190 KM

400 Nm

210 km/h

7,9 s

5,3 l/100km

135 g/km

1.5 T5 PHEV

1477 ccm

262 KM

425 Nm

205 km/h

7,3 s

1,9 l/100km (WLTP)

38 g/km (WLTP)

od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty