T-Roc. Testujemy mniejszego SUV-a Volkswagena z Dieslem

Wojciech Frelichowski
Volkswagen T-Roc Auto powstało na platformie konstrukcyjnej MQB, która jest bazą dla wielu modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Skody Karoq i Seata Ateca. Nowy SUV marki Volkswagen ma długość 4234 mm, czyli jest o 252 mm krótszy od Vokswagena Tiguana, natomiast rozstaw osi nowego modelu wynosi 2604 mm, o 74 mm mniej niż w Tiguanie.Fot. Wojciech Frelichowski
Volkswagen T-Roc Auto powstało na platformie konstrukcyjnej MQB, która jest bazą dla wielu modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Skody Karoq i Seata Ateca. Nowy SUV marki Volkswagen ma długość 4234 mm, czyli jest o 252 mm krótszy od Vokswagena Tiguana, natomiast rozstaw osi nowego modelu wynosi 2604 mm, o 74 mm mniej niż w Tiguanie.Fot. Wojciech Frelichowski
Udostępnij:
Na polski rynek wchodzi właśnie nowy model Volkswagena - T-Roc. To auto z segmentu SUV, choć nieco mniejsze niż typowe samochody tej klasy, jak choćby VW Tiguan. Jeździliśmy wersją z wysokoprężnym silnikiem o mocy 190 KM ze skrzynią DSG.

Auto powstało na platformie konstrukcyjnej MQB, która jest bazą dla wielu modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Skody Karoq i Seata Ateca. Nowy SUV marki Volkswagen ma długość 4234 mm, czyli jest o 252 mm krótszy od Vokswagena Tiguana, natomiast rozstaw osi nowego modelu wynosi 2604 mm, o 74 mm mniej niż w Tiguanie.

Volkswagen T-Roc Auto powstało na platformie konstrukcyjnej MQB, która jest bazą dla wielu modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Skody Karoq i
Volkswagen T-Roc

Auto powstało na platformie konstrukcyjnej MQB, która jest bazą dla wielu modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Skody Karoq i Seata Ateca. Nowy SUV marki Volkswagen ma długość 4234 mm, czyli jest o 252 mm krótszy od Vokswagena Tiguana, natomiast rozstaw osi nowego modelu wynosi 2604 mm, o 74 mm mniej niż w Tiguanie.

Fot. Wojciech Frelichowski

Stylistycznie T-Roc jest podobny do swojego starszego i większego brata, co jest głównie zasługą zbliżonej bryły nadwozia. Ale ma też szereg cech oryginalnych. Np. w przedniej partii nadwozia wyróżnia się atrapa chłodnicy, wąskie reflektory, a nade wszystko światła LED do jazdy dziennej, które umieszczono poniżej reflektorów na zderzaku, i które są jednocześnie kierunkowskazami. Ich kształt jest zamknięty obrysem nieregularnej ramki. Tylna część nadwozia nieco upodabnia T-Roc'a do stylu coupe, a to dzięki mocno pochylonej szybie. Wyróżnikiem T-Roc'a ma być kolorystyka karoserii. W opcji auto może mieć kolor dachu odmienny od barwy lakieru pozostałej części nadwozia. W grę wchodzą trzy kolory dachu - biały, czarny lub brązowy.

W kabinie widać rozwiązania typowe dla Volkswagena. W panelu sterowania nawiewem i klimatyzacją zastosowano pokrętła znane z innych modeli VW. Natomiast ośmiocalowy wyświetlacz systemu multimedialnego jest oraz nawigacji jest niemal w całości sterowany dotykowo. Na szczęście pozostawiono dwa pokrętła, w tym od regulacji głośności. To ważne, bo podczas jazdy czasem trudno obsługiwać dotykowo taki system. Wyświetlacz został pokryty szkłem o wyglądzie tabletu i estetycznie wkomponowany w kokpit. Jeśli chodzi o pozostałe materiały zastosowane w kokpicie to głównie dominują twarde plastiki. Docenić za to wypada środkową część deski rozdzielczej, w której wstawiono gładkie lakierowane tworzywo. To nieco ożywia wnętrze.

Źródło: TVN Turbo

Wzorem większych modeli VW, także T-Roc można wyposażyć w Active Info Display, czyli w zestaw elektronicznych zegarów - prędkościomierza i obrotomierza - wraz z mapą nawigacji wyświetlaną przed oczami kierowcy. Ten system ma zresztą kilka różnych ustawień prezentowanych informacji. Wszystko zależy od preferencji kierowcy.

T-Roc jest oferowany wyłącznie z silnikami turbodoładowanymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa: trzema benzynowymi (1.0 TSI 115 KM, 1.5 TSI 150 KM, 2.0 TSI 190 KM) i dwoma wysokoprężnymi (1.6 TDI 115 KM i 2.0 TDI 150 KM). Najsłabsze jednostki napędowe są konfigurowane z napędem na przednie koła z mechaniczną, 6-biegową przekładnią. W przypadku silników o mocy 150 KM można wybrać układ przeniesienia napędu na przednie lub na cztery koła oraz 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG. Z kolei jednostka o mocy 190 KM standardowo występuje w połączeniu z napędem na cztery koła 4MOTION i z 7-stopniową przekładnią DSG. Jeździliśmy autem właśnie z tym silnikiem.

[page_break]

Volkswagen T-Roc Auto powstało na platformie konstrukcyjnej MQB, która jest bazą dla wielu modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Skody Karoq i
Volkswagen T-Roc

Auto powstało na platformie konstrukcyjnej MQB, która jest bazą dla wielu modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Skody Karoq i Seata Ateca. Nowy SUV marki Volkswagen ma długość 4234 mm, czyli jest o 252 mm krótszy od Vokswagena Tiguana, natomiast rozstaw osi nowego modelu wynosi 2604 mm, o 74 mm mniej niż w Tiguanie.

Fot. Wojciech Frelichowski

Maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm jest do dyspozycji od 1500 obr./min, co sprawia, że silnik szybko reaguje na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu. Moment obrotowy z silnika jest przekazywany na obie osie za pośrednictwem przekładni DSG i sprzęgła Haldex. Układ ten działa w ten sposób, że w normalnych warunkach drogowych napędzana jest tylko przednia oś. Napęd na tył uaktywnia się w razie utraty przyczepności, np. podczas jazdy na śliskiej lub grząskiej nawierzchni. Całością steruje elektronika, co trwa ułamek sekundy.

Pracę napędu kontroluje elektronika, ale kierowca może wybierać żądany tryb pracy układu 4Motion. Do wyboru jest tryb służący do jazdy na asfaltowej drodze (jest to tzw. tryb domyślny), w terenie, jak również na lodzie czy śniegu. Przełącznik napędu 4Motion umieszczono na konsoli pomiędzy przednimi fotelami.

Podczas jazdy po szosie T-Roc zachowuje się bez zarzutu. Kierowca może liczyć na nienaganną współpracę zawieszenia z układem kierowniczym. W ostrych zakrętach napęd kontroluje auto, nie pozwalając mu na swobodne harce. Można też ostro ruszać z miejsca bez obawy, że koła będą "mielić" asfalt. T-Roc sprawdza się również w mieście, bo auto jest zwinne, a dziury i krawężniki dla jego dużych kół nie stanowią problemu.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że kabinę bardzo dobrze odizolowano od hałasu silnika. Jak informuje producent jego średnie zużycie paliwa to 6,8 l/100 km. To dość optymistyczne założenia, bo nam nie udało się zejść ze spalaniem poniżej 7,5 litra.

Volkswagen T-Roc to jeden z tych samochodów, którego można nazwać sympatycznym. Auto jest zgrabne, przyjazne dla kierowcy i bez przesadnych udziwnień. Ponarzekać można za to na zbyt duża ilość plastiku w kabinie oraz skromną przestrzeń na nogi z tyłu. Natomiast pod względem cenowym T-Roc jest nieco droższy niż większość konkurencji.

Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 190 KM i konkurenci

Marka/model

Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 190 KM Premium

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177 Km Premium

Nissan Juke 1.6 DIG-T 190 KM N-Connecta

Cena (zł)

125 090

114 990

96 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5

SUV/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4234/1819/1572

4165/1800/1565

4135/1765/1565

Prześwit (mm)

161

171

170

Rozstaw osi (mm)

2590

2600

2530

Masa własna (kg)

1495

1401

1431

Pojemność bagażnika (l)

392

361

207

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

50

50

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1984

1591

1618

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

4x4

4x4

4x4

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna/7

automatyczna/7

automatyczna/1

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

190 przy 4180

177 przy 5500

190 przy 5600

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

320 przy 1500

265 przy 1500

240 przy 2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,2

7,9

8,1

Prędkość maksymalna (km/h)

216

205

200

Średnie spalanie (l/100 km)

6,8

6,7

6,5

Emisja CO2 (g/km)

153

153

153

       

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie