Toyota GR Corolla. Nowy hot hatch w specjalnej wersji - będziesz zaskoczony kto ją firmuje

Mariusz Michalak
Toyota GR Corolla Morizo EditionSportowa GR Corolla, nowy hot hatch w gamie Toyoty, otrzymała specjalną wersję, tuningowaną pod kierunkiem Akio Toyody. Prezydent Toyota Motor Corporation jest entuzjastą motorsportu i mistrzem kierownicy, który startuje w rajdach i wyścigach pod pseudonimem Morizo. GR Corolla Morizo Edition to dwumiejscowy samochód przygotowany do jazdy na torze, o większym momencie obrotowym, mniejszej masie i wzmocnionym nadwoziu.Fot. Toyota
Toyota GR Corolla Morizo EditionSportowa GR Corolla, nowy hot hatch w gamie Toyoty, otrzymała specjalną wersję, tuningowaną pod kierunkiem Akio Toyody. Prezydent Toyota Motor Corporation jest entuzjastą motorsportu i mistrzem kierownicy, który startuje w rajdach i wyścigach pod pseudonimem Morizo. GR Corolla Morizo Edition to dwumiejscowy samochód przygotowany do jazdy na torze, o większym momencie obrotowym, mniejszej masie i wzmocnionym nadwoziu.Fot. Toyota
Sportowa GR Corolla, nowy hot hatch w gamie Toyoty, otrzymała specjalną wersję, tuningowaną pod kierunkiem Akio Toyody. Prezydent Toyota Motor Corporation jest entuzjastą motorsportu i mistrzem kierownicy, który startuje w rajdach i wyścigach pod pseudonimem Morizo. GR Corolla Morizo Edition to dwumiejscowy samochód przygotowany do jazdy na torze, o większym momencie obrotowym, mniejszej masie i wzmocnionym nadwoziu.
Toyota GR Corolla Morizo EditionSportowa GR Corolla, nowy hot hatch w gamie Toyoty, otrzymała specjalną wersję, tuningowaną pod kierunkiem Akio Toyody.
Toyota GR Corolla Morizo Edition

Sportowa GR Corolla, nowy hot hatch w gamie Toyoty, otrzymała specjalną wersję, tuningowaną pod kierunkiem Akio Toyody. Prezydent Toyota Motor Corporation jest entuzjastą motorsportu i mistrzem kierownicy, który startuje w rajdach i wyścigach pod pseudonimem Morizo. GR Corolla Morizo Edition to dwumiejscowy samochód przygotowany do jazdy na torze, o większym momencie obrotowym, mniejszej masie i wzmocnionym nadwoziu.

Fot. Toyota

Toyota GR Corolla to nowy hot hatch opracowany przez TOYOTA GAZOO Racing, który w kwietniu tego roku zadebiutował w Japonii i USA. Teraz marka wnosi do sportowego hatchbacka jeszcze więcej usprawnień za sprawą specjalnej, limitowanej do 200 egzemplarzy wersji Morizo Edition. Samochód firmuje prezydent Toyoty, Akio Toyoda, który jest entuzjastą sportowych aut i jako Morizo chętnie startuje w rajdach i wyścigach. W tegorocznym sezonie wyścigów długodystansowych Super Taikyu Series testuje wyczynową GR Corollę z prototypowym silnikiem wodorowym.

Pod maską GR Corolli Morizo Edition pracuje ten sam turbodoładowany 1,6-litrowy silnik G16E-GTS o trzech cylindrach, którego moment obrotowy został zwiększony do 400 Nm zamiast 370 Nm, osiąganych w zakresie od 3 250 do 4 600 obr./min. Moc silnika nie została zmieniona i wynosi 304 KM.

W sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów skrócono przełożenia, co umożliwia lepsze przyspieszenie. Specjaliści Toyoty zmniejszyli także masę auta do 1445 kg, usuwając tylne siedzenia i głośniki, regulację okien z tyłu oraz wycieraczkę tylnej szyby.

W GR Corolli Morizo Edition zastosowano jednorurowe amortyzatory oraz 18-calowe kute felg aluminiowe o 10 szprychach. Auto porusza się na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 245/40, szerszych o 10 mm i o lepszej przyczepności niż standardowe opony Pilot Sport 4. Przedni pas zyskał funkcjonalne kanały chłodzące przednie hamulce. Morizo Edition jest dostępny z nowym, ekskluzywnym matowym lakierem Matte Steel, a na przedniej szybie widnieje autograf Morizo.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty