Toyota Corolla vs Skoda Octavia. Przegląd oferty

Fot. Toyota
Zacznijmy od oferty Toyoty Corolli, która co prawda jest skromniejsza pod względem jednostek napędowych, ale ma asa w rękawie – trzy warianty nadwozia. Cena startuje od poziomu 87 900 złotych za bazowy wariant sedan o nazwie Active z silnikiem 1.5 VVT-i o mocy 125 KM i manualną przekładnią. Najtańsza hybryda w zestawieniu to 1.8 o mocy 122 KM, bezstopniową przekładnią i wyposażeniem Active za 103 900 złotych. Po drugiej stronie stoi odmiana Executive ze 184-konną hybrydą i nadwoziem kombi w cenie blisko 150 000 złotych.

Fot. Skoda
Skoda Octavia kusi mnogością jednostek napędowych i odmian. Mamy dwie wersje nadwozia, ale całą resztę możemy dobierać według bardzo zróżnicowanych potrzeb. Jest oszczędny i niedrogi silnik 1.0 TSI o mocy 110 KM (91 000 złotych w wersji Active), jest także hybryda plug-in w kilku odmianach, jak również wersja RS o mocy 245 KM (blisko 156 000 złotych). Za topową hybrydę RS iV trzeba zapłacić 171 200 złotych.
Toyota Corolla vs Skoda Octavia. Nadwozie i wnętrze

Fot. Toyota
Nie da się ukryć, że Toyota Corolla to bardzo ładny kompakt, a agresywne linie, szczególnie w wersji hatchback i z wyposażeniem GR Sport, mogą przyciągać wzrok nawet miłośników sportowych aut. W przypadku wariantu sedan, jest zdecydowanie spokojniej i bardziej elegancko. Warto zwrócić uwagę na zderzaki – są inne niż w przypadku pozostałych dwóch wersji nadwoziowych. Nawet w odmianie GR Sport z kilkoma nakładkami nie jest tak dynamicznie. Widać, że to nadwozie jest skierowane dla kierowców, którzy oczekują spokoju i elegancji. Nie oznacza to jednak, że ten samochód jest nudny. Pomijając GR Sport, wszystkie warianty stawiają na klasyczne linie i chromowane dodatki. W GR Sport z kolei wszystkie chromy zamieniane są na elementy lakierowane na czarno, a we wnętrzu pojawiają się te świetnie wyglądające fotele. Ja bym jednak celował w wersje o większej dawce elegancji.