Wzrost o 99%! Kto liderem rynku?

Mariusz Michalak
Fot. Ryszard M. Perczak
Fot. Ryszard M. Perczak
Udostępnij:
Samochody z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) oraz w pełni elektryczne (BEV) zyskują na popularności. Pokazują to ostatnie dane, które przedstawiła marka Stellantis.

Po pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku grupa Stellantis zarejestrowała łącznie 1 097 pojazdów niskoemisyjnych, odnotowując ponad 99-procentowy wzrost w porównaniu do 2021 roku (551 sztuk). Ponadto firma zwiększyła udział w tym segmencie rynku z 12,6% w 2021 roku do 15,9% obecnie. Wzrost w okresie styczeń-kwiecień wyniósł aż 3,3 pp.

„Dzięki tak dobrym wynikom Stellantis został liderem polskiego rynku pod względem rejestracji samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in oraz z napędem w pełni elektrycznym. Pierwsze miejsce Stellantis w rejestracjach samochodów niskoemisyjnych w Polsce jest potwierdzeniem naszego zaangażowania w elektryfikację, zgodnego ze strategicznym planem firmy Dare Forward 2030” – powiedział Roberto Matteucci, dyrektor generalny Stellantis w Polsce.

Stellantis jest również liderem na polskim rynku w segmencie niskoemisyjnych lekkich samochodów użytkowych z napędem w pełni elektrycznym (BEV). Po pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku grupa zarejestrowała łącznie 185 sztuk samochodów z napędem w pełni elektrycznym, uzyskując 59,5 procent udziału w tym segmencie rynku. Liderem wśród marek w tym segmencie jest Fiat Professional. Wysokie pozycje zajmują również marki Opel, Citroën i Peugeot, które uplasowały się kolejno na 5, 6 i 7 miejscu.

Stellantis posiada jedną z najszerszych ofert samochodów niskoemisyjnych na polskim rynku, od modeli premium, poprzez główne segmenty, aż po modele SUV i samochody użytkowe.

Obecnie dostępne są dla polskich klientów następujące modele hybrydowe plug-in oraz w 100% elektryczne marek z grupy Stellantis:

DS Automobiles:

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

DS4, DS7 CROSSBACK oraz DS9

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

DS3 CROSSBACK

Citroën**:**

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

C5 Aircross Hybrid, C5X Hybrid

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

Ë-C4, Ë-Berlingo, Ë-Spacetourer, Ë-Berlingo Van, Ë-Jumpy, Ë-Jumper

Fiat/Fiat Professional**:**

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

500, Scudo, Ducato

Opel**:**

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

Astra 5dr Plug-in Hybrid, Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid, Grandland Plug-in Hybrid oraz Hybrid4

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

Corsa-e, Mokka-e, Combo-e Life, Zafira-e Life, Vivaro-e Kombi Combo-e Cargo, Vivaro-e, Movano-e

Peugeot**:**

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

308 Hybrid, 308 SW Hybrid, 508 Hybrid, 508 SW Hybrid, 3008 Hybrid oraz Hybrid4

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

e-208, e-2008, e-Rifter, e-Partner, e-Traveller, e-Expert, e-Boxer

Jeep:

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

Renegade Plug-in Hybrid 4xe, Compass Plug-in Hybrid 4xe, Grand Cherokee Plug-in Hybrid 4xe, Wrangler Plug-in Hybrid 4xe

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie