Wzrost o 99%! Kto liderem rynku?

Mariusz Michalak
Fot. Ryszard M. Perczak
Fot. Ryszard M. Perczak
Samochody z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) oraz w pełni elektryczne (BEV) zyskują na popularności. Pokazują to ostatnie dane, które przedstawiła marka Stellantis.

Po pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku grupa Stellantis zarejestrowała łącznie 1 097 pojazdów niskoemisyjnych, odnotowując ponad 99-procentowy wzrost w porównaniu do 2021 roku (551 sztuk). Ponadto firma zwiększyła udział w tym segmencie rynku z 12,6% w 2021 roku do 15,9% obecnie. Wzrost w okresie styczeń-kwiecień wyniósł aż 3,3 pp.

„Dzięki tak dobrym wynikom Stellantis został liderem polskiego rynku pod względem rejestracji samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in oraz z napędem w pełni elektrycznym. Pierwsze miejsce Stellantis w rejestracjach samochodów niskoemisyjnych w Polsce jest potwierdzeniem naszego zaangażowania w elektryfikację, zgodnego ze strategicznym planem firmy Dare Forward 2030” – powiedział Roberto Matteucci, dyrektor generalny Stellantis w Polsce.

Stellantis jest również liderem na polskim rynku w segmencie niskoemisyjnych lekkich samochodów użytkowych z napędem w pełni elektrycznym (BEV). Po pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku grupa zarejestrowała łącznie 185 sztuk samochodów z napędem w pełni elektrycznym, uzyskując 59,5 procent udziału w tym segmencie rynku. Liderem wśród marek w tym segmencie jest Fiat Professional. Wysokie pozycje zajmują również marki Opel, Citroën i Peugeot, które uplasowały się kolejno na 5, 6 i 7 miejscu.

Stellantis posiada jedną z najszerszych ofert samochodów niskoemisyjnych na polskim rynku, od modeli premium, poprzez główne segmenty, aż po modele SUV i samochody użytkowe.

Obecnie dostępne są dla polskich klientów następujące modele hybrydowe plug-in oraz w 100% elektryczne marek z grupy Stellantis:

DS Automobiles:

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

DS4, DS7 CROSSBACK oraz DS9

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

DS3 CROSSBACK

Citroën**:**

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

C5 Aircross Hybrid, C5X Hybrid

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

Ë-C4, Ë-Berlingo, Ë-Spacetourer, Ë-Berlingo Van, Ë-Jumpy, Ë-Jumper

Fiat/Fiat Professional**:**

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

500, Scudo, Ducato

Opel**:**

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

Astra 5dr Plug-in Hybrid, Astra Sports Tourer Plug-in Hybrid, Grandland Plug-in Hybrid oraz Hybrid4

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

Corsa-e, Mokka-e, Combo-e Life, Zafira-e Life, Vivaro-e Kombi Combo-e Cargo, Vivaro-e, Movano-e

Peugeot**:**

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

308 Hybrid, 308 SW Hybrid, 508 Hybrid, 508 SW Hybrid, 3008 Hybrid oraz Hybrid4

  • Napęd w pełni elektryczny (BEV):

e-208, e-2008, e-Rifter, e-Partner, e-Traveller, e-Expert, e-Boxer

Jeep:

  • Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV):

Renegade Plug-in Hybrid 4xe, Compass Plug-in Hybrid 4xe, Grand Cherokee Plug-in Hybrid 4xe, Wrangler Plug-in Hybrid 4xe

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty