Toyota C-HR. Wypełni lukę między Aurisem a RAV4?

Motofakty.pl / TVN Turbo/x-news
Toyota C-HR C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który jest produkowany poza Japonią. Skrót C-HR Toyota rozszyfrowuje w następujący sposób: Compact Hybrid Revolution, czyli kompaktowa rewolucja hybrydowa.Fot. Wojciech Frelichowski
Toyota C-HR C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który jest produkowany poza Japonią. Skrót C-HR Toyota rozszyfrowuje w następujący sposób: Compact Hybrid Revolution, czyli kompaktowa rewolucja hybrydowa.Fot. Wojciech Frelichowski
Udostępnij:
Toyota C-HR jest nową propozycją japońskiego koncernu w dynamicznie rozwijającym się segmencie crossoverów, czyli samochodów, które łączą cechy SUV-a, kompaktu i hatchbacka.

C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który jest produkowany poza Japonią. Skrót C-HR Toyota rozszyfrowuje w następujący sposób: Compact Hybrid Revolution, czyli kompaktowa rewolucja hybrydowa.

Do napędu Toyoty C-HR przeznaczono dwa silniki. Podstawowym jest benzynowa jednostka o pojemności 1,2 litra i mocy 116 KM. To nowy silnik w gamie tego producenta. Według danych fabrycznych ta jednostka rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a średnie zużycie paliwa to 5,5 litra na 100 km.

Silnik 1.2 może być skonfigurowany z sześciobiegową przekładnią manualną lub automatyczną sześciostopniową skrzynią Multidrive S. W tej wersji auto może być też wyposażone w napęd 4x4. Do wyboru jest także napęd hybrydowy 4. generacji (montowany również w nowym Priusie) składający się z silnika benzynowego 1.8 oraz motoru elektrycznego. Łączna moc tego zespołu, to 122 KM.

Jak informuje producent, napęd hybrydowy 4. generacji jest efektywniejszy niż jego poprzednik. Przyczyniła się do tego m.in. rekordowa dla silników benzynowych sprawność cieplna, która wynosi teraz 40 procent. Ponadto zespół hybrydowy jest lżejszy i ma mniejsze wymiary. Pozwoliło to na jego optymalne rozmieszczenie w pojeździe, co z kolei przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości. Hybrydowa Toyota C-HR jest dostępna tylko z napędem na przednią oś i z bezstopniową, automatyczną skrzynia biegów CVT.

Ceny Toyoty C-HR rozpoczynają się od kwoty 79 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję z benzynowym silnikiem 1.2, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś. Wersja z napędem 4x4 (tylko z silnikiem 1.2 i automatyczną przekładnią Multidrive S) kosztuje 107 400 zł. Natomiast cena najtańszej modelu C-HR z napędem hybrydowym wynosi 104 900 zł. Dla porównania Kia Niro 1.6 GDI Hybrid XL to wydatek 107 900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie