Koreańska firma SsangYong jest obecna na naszym rynku od połowy ubiegłego roku i jeszcze mało znana. Specjalizuje się w produkcji luksusowych samochodów terenowych, w których wykorzystuje niektóre podzespoły Mercedesa-Benza.

Największym i najbardziej luksusowym samochodem terenowym SsangYonga jest Rexton. Z nim firma wiąże największe nadzieje zaistnienia na europejskim rynku. Jeździliśmy autem napędzanym wysokoprężnym silnikiem 2,7

l o mocy 165 KM współpracującym z automatyczną skrzynią przekładniową.
Cechy szczególne
Rexton to duży samochód terenowo-rekreacyjny o całkiem niezłych własnościach terenowych. Wbrew panującej obecnie modzie jest on zbudowany na ramie, co zapewnia sztywność nadwozia podczas jazdy po bezdrożach. Konstruktorzy posunęli się jeszcze dalej i zastosowali tradycyjną, sztywną

tylną oś, prowadzoną przez 4 wzdłużne drążki i jeden poprzeczny oraz resorowaną sprężynami śrubowymi. To cechy auta terenowego. By uprzyjemnić jazdę po asfalcie, w luksusowej wersji wyposażenia oferowana jest automatyczna skrzynia biegów z możliwością ręcznego wybierania przełożeń. Kierowca może wybrać przyciskiem na tablicy przyrządów rodzaj napędu - wyłącznie na tylne koła lub stały napęd na obie osie, w którym siła napędowa jest przenoszona na tylną oś, ale w przypadku wykrycia poślizgu kół, więcej momentu kierowane jest na oś przednią. Trzecia możliwość to

stały rozdział siły napędowej w proporcji 50:50% z wykorzystaniem reduktora. Wnętrze auta jest wyjątkowo przestronne, podobnie jak bagażnika, którego pojemność to aż 1058 l.
Silnik
Do napędu auta wykorzystano wysokoprężny, 5-cylindrowy, 20-zaworowy silnik o pojemności 2,7 l i mocy 165 KM. Ta jednostka napędowa zasilana jest układem common rail. Mimo to silnik jest dość głośny już w średnim zakresie obrotów. Dzięki dużemu momentowi

obrotowemu automatyczna skrzynia przekładniowa dość szybko może przełączyć bieg na niższy - obroty silnika spadają i hałas również. Zużycie paliwa w mieście dochodzi do 12 l na 100 km, co biorąc pod uwagę znaczną masę pojazdu, można przyjąć.
Wrażenia z jazdy
Ze względu na luksusowe wyposażenie i automatyczną skrzynię biegów, Rextona można zaliczyć do aut terenowo-rekreacyjnych. Komfort jazdy po asfalcie jest całkiem przyzwoity. Własności jezdne pojazdu zależą od rodzaju włączonego napędu. Po włączeniu napędu na obie osie jazda po śliskiej drodze jest zdecydowanie łatwiejsza. Siedzenia są dobrze ukształtowane, tablica przyrządów - czytelna.

Jedynie włączanie wycieraczki tylnej szyby nie jest wygodne, gdyż przycisk umieszczono dość nisko, z lewej strony kolumny kierownicy. Rexton jest zadziwiająco skuteczny również podczas jazdy w terenie. Po włączeniu napędu na obie osie z reduktorem pojazd dzielnie pokonywał bezdroża, chociaż przekładnia manualna w takich warunkach sprawuje się lepiej.
Podsumowanie
Samochody rekreacyjno-terenowe, mimo iż nie są tanie, znajdują coraz więcej nabywców. Do nich adresowany jest Rexton, który musi pokonać nie tylko koreańskich konkurentów w rodzaju Kia Sorento czy Hyundai Santa Fe. Rexton sprawia wrażenie solidnego auta. Teraz tylko generalny importer musi zadbać o wystarczającą sieć równie solidnych dilerów.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | wysokoprężny |
Ilość cylindrów/zaworów | 5/20 |
Pojemność skokowa (cm3): | 2696 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 165/4000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 340/2400 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 11,4 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | b.d. |
Prędkość maksymalna (km/h): | 170 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB): | b.d. |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 42,5 |
Pojemność bagażnika (dm3): | 1058 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 80 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 8,0/11,8 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 472 x 187 x 176 |
Rozstaw osi (cm): | 282 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/6 |
Cena (zł): | 153 100 |
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | ***** | Dużo miejsca na przednich i na tylnych siedzeniach. |
Silnik | **** | Silnik zasilany układem common rail jest dość elastyczny. |
Poziom hałasu | *** | Dość wysoki poziom hałasu. |
Hamulce | **** | Droga hamowania Rextona jest nieco dłuższa niż droga hamowania Kia Sorento 2.5 CRDi. |
Dynamika | **** | Rexton jest szybszy od Kia Sorento 2.5 CRDi/140 KM. |
Zużycie paliwa | *** | Zużycie paliwa jest spore ze względu na automatyczną skrzynię przekładniową. |
Nowoczesność konstrukcji | ***** | Klasyczna budowa auta terenowego, w tym przypadku - to zaleta. |
Wyposażenie | **** | Bogate wyposażenie ma przyciągnąć klientów. |
Wyposażenie seryjne:
SsangYong Rexton Standard
Poduszki powietrzne | 2 |
Układ ABS | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S |
Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka | S/S |
Klimatyzacja automatyczna | S |
Radioodtwarzacz CD | O |
Podgrzewane przednie fotele | S |
s - wyposażenie seryjne
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!