|
|
|

Renault Scenic a konkurenci
Scenic jako pierwszy europejski minivan, jest na rynku od 1996 roku. I choć pojawiło się mnóstwo naśladowców: Citroen Xsara Picasso, Opel Zafira czy Fiat Multipla to Renault zajmuje pozycję lidera w europejskich rankingach sprzedaży. Wygląda na to, że jeszcze długo żaden z konkurentów nie zagrozi minivanowi z Francji. Także dlatego, że Scenic jest oferowany w wielu wersjach, z kilkoma silnikami, a nawet napędem na cztery koła.
Porównanie danych technicznych
Model | Renault Scenic dTi | Citroen Picasso HDi | Fiat Multipla JTD |
Silnik | R4 | R4 | R4 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1870 | 1997 | 1910 |
Moc maks. (KM) | 100 | 90 | 105 |
Średnica zawracania (m) | 11,4 | 11,5 | 11 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 410-1800 | 550-1970 | 430-1300 |
Długość (mm) | 4170 | 4275 | 3995 |
Szerokość (mm) | 1700 | 1750 | 1870 |
Wysokość (mm) | 1680 | 1640 | 1670 |
Rozstaw osi (mm) | 2580 | 2760 | 2665 |
Masa własna (kg) | 1290 | 1300 | 1370 |
Ładowność (kg) | 550 | 550 | 560 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 174 | 175 | 170 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,7 | 14,5 | 12,4 |
Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)
Model | Renault Scenic dTi | Citroen Picasso HDi | Fiat Multipla JTD |
Miasto | 7,7 | 7 | 8 |
Poza miastem | 4,9 | 4,6 | 5,5 |
» Scenic z wysokoprężnym silnikiem dTi jest wprawdzie droższy od identycznie wyposażonego modelu benzynowego o podobnej mocy, jest za to znacznie tańszy w eksploatacji. Im więcej jeździmy, tym różnica w cenie szybciej się zamortyzuje.
Pod maską testowego modelu znalazł się czterocylindrowy silnik o mocy 100 KM z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Niestety, nie pracuje on najciszej i w czasie jazdy do uszu pasażerów dochodzi głośny hałas. To niestety druga, poza ceną, wada wysokoprężnej odmiany Scenic Auto odwdzięcza się podczas wizyt na stacji paliwowej, średnio podczas testu zużyło niewiele ponad 7 litrów oleju napędowego na 100 km. A to znacznie mniej niż 110-konny silnik benzynowy. Trzeba także pamiętać o różnicy w cenie na korzyść oleju napędowego.
Od niedawna w ofercie jest także Scenic z nowocześniejszym silnikiem diesla z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem z systemem common rail. Niestety, nowoczesne technologie nigdy nie były tanie - Scenic 1.9 dCi jest wprawdzie mocniejszy o 5 KM, ale kosztuje o 2700 zł drożej od testowego modelu.
Porównanie wyposażenia
W standardzie we wszystkich odmianach znajdują się cztery poduszki gazowe, wspomaganie układu kierowniczego i system ABS. Model testowy był wyposażony ponadto w elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, halogeny, centralne ryglowanie zamków i elektrycznie sterowane lusterka. Na liście opcji znajdziemy m.in. klimatyzację, odblaskową przednią szybę, radioodtwarzacz ze sterowaniem przy kierownicy i lakier metalizowany. Na uwagę zasługuje zwłaszcza klimatyzacja. Gdy zamówimy model w nią wyposażony otrzymamy także chłodzony schowek na napoje w desce rozdzielczej.
Model | Renault Scenic dTi | Citroen Picasso HDi | Fiat Multipla JTD |
ABS | S | S | S |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | S/S | S/S |
Poduszki boczne | S | O | O |
Wspomaganie kierownicy | S | S | S |
Elektryczne szyby | S | S | S |
Centralne ryglowanie zamków | S | S | S |
Radio | O | O | O |
Klimatyzacja | O | S | S |
Aluminiowe felgi | O | O | O |
S - standard, O - opcja

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?