Uterenowione kombi są na rynku już od dawna i cieszą się sporą popularnością. W pewnym momencie ich miejsce chciały zająć crossovery/SUV-y, ale wydaje się, że do tego nie doszło i kilku producentów nadal oferuje „staromodne” nadwozie w terenowym wydaniu. Taką ścieżką wciąż podąża Volvo, Mercedes czy Audi. Ale jak wykorzystać popularność crossoverów z praktycznością i zwinnością kombi, ale z domieszką sportowego wyglądu w postaci nadwozia coupe? Czy połączenie linii typu „shooting brake” z podniesionym zawieszeniem to dobry kierunek? O tym przekonamy się już wkrótce. Jakiś czas temu byłem na statycznej, zamkniętej prezentacji nowego Peugeota 408 i przyznam, że widzę w tym promyk nadziei.
Peugeot 408. Nadwozie i wnętrze

Fot. Peugeot
Jakiś czas temu jeździłem Citroenem C5 X na międzynarodowej prezentacji. Pokonałem nim dłuższą trasę i przyznam, że doceniłem ponadprzeciętny komfort i nietuzinkową stylistykę. Auto wydało się praktyczne, przestronne i przyciągało wzrok. Ciekawa linia, ale nie kosztem przestrzeni we wnętrzu, a do tego nieco podniesione zawieszenie oraz terenowe akcenty. Takie uterenowione kombi w stylu Mercedesa Klasy C All-Terrain, ale z o wiele smuklejszym nadwoziem. Mowa głównie o tylnej części, która zdecydowanie łagodniej opada i sprawia wrażenie nadwozia coupe. Dziś już taka linia nie robi większego wrażenia, bowiem w ofertach producentów jest wiele przykładów, ale dodanie do tego pierwiastka terenowego to w sumie coś nowego.