Peugeot 407 kontra Renault Laguna II

Zdzisław Podbielski
Fot. Z. Podbielski: Peugeot 407 ma wydłużoną przednią część nadwozia i charakterystyczny, duży otwór wlotu powietrza do komory silnika.
Fot. Z. Podbielski: Peugeot 407 ma wydłużoną przednią część nadwozia i charakterystyczny, duży otwór wlotu powietrza do komory silnika.
Udostępnij:
Peugeot 407 i Renault Laguna należą do tego samego segmentu, jednak to zupełnie różne konstrukcje.

Peugeot 407 i Renault Laguna należą do tego samego segmentu, mają zbliżoną wielkość, jednak to zupełnie różne konstrukcje. Każdy z producentów ma zupełnie inny pomysł na samochód średniej wielkości.

Fot. Z. Podbielski: Peugeot 407 ma wydłużoną przednią część nadwozia i charakterystyczny, duży otwór wlotu powietrza do komory silnika.
Fot. Z. Podbielski: Peugeot 407 ma wydłużoną przednią część nadwozia i charakterystyczny, duży otwór wlotu powietrza do komory silnika.

 

Renaulta Lagunę pomyślano jako samochód przydatny do wyjazdów rodzinnych, z praktycznym nadwoziem typu liftback. Peugeot 407 z eleganckim nadwoziem typu sedan ma bardziej dystyngowany charakter. Samochód Peugeota zaprezentowano wiosną 2004 r., a Laguna debiutowała

Fot. Z. Podbielski: Nadwozie Renault Laguny wygląda na długie, ale jest o 10 cm krótsze od Peugeota 407. Mimo to, wnętrze Laguny jest przestronniejs
Fot. Z. Podbielski: Nadwozie Renault Laguny wygląda na długie, ale jest o 10 cm krótsze od Peugeota 407. Mimo to, wnętrze Laguny jest przestronniejsze.

jesienią 2000 r.

 

Cechy szczególne

 

Laguna występuje w 5-drzwiowej wersji nadwoziowej typu liftback. Po uniesieniu pokrywy tylnej odsłaniamy duży otwór bagażnika o objętości 430 l. Dostęp do bagażnika Peugeota nie jest już tak wygodny, a objętość przestrzeni ładunkowej

Fot. Z. Podbielski: Peugeot napędzany benzynowym silnikiem 2 l/136 KM ma wystarczającą dynamikę i dobre własności jezdne.
Fot. Z. Podbielski: Peugeot napędzany benzynowym silnikiem 2 l/136 KM ma wystarczającą dynamikę i dobre własności jezdne.

wynosi 407 l. Pasażerowie siedzący z tyłu więcej miejsca na nogi mają w Lagunie, która ma też nieco szersze wnętrze.

W 2000 r. innowacją była "karta Renault", wkładana do czytnika zamiast kluczyka do stacyjki. Elektroniczne gadżety

Fot. Z. Podbielski:  Laguna napędzana benzynowym silnikiem 2 l o mocy 135 jest autem nieco szybszym i oszczędniejszym od Peugeota. Bagażnik Laguny ma
Fot. Z. Podbielski: Laguna napędzana benzynowym silnikiem 2 l o mocy 135 jest autem nieco szybszym i oszczędniejszym od Peugeota. Bagażnik Laguny ma objętość 430 l.

mają świadczyć o nowoczesności tego pojazdu, którego konstrukcja zawieszenia jest jednak bardzo tradycyjna. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną łączącą wahacze wzdłużne. Wyróżnikiem Peugeota jest bardzo nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Oba modele są bardzo dobrze opracowane pod względem bezpieczeństwa.

 

Silniki

 

Fot. Z. Podbielski: W Peugeocie miejsce kierowcy jest ergonomiczne.
Fot. Z. Podbielski: W Peugeocie miejsce kierowcy jest ergonomiczne.

Oba pojazdy oferowane są z wieloma silnikami. Wybraliśmy wersje napędzane benzynowym silnikiem 2,0 litrowym o prawie identycznej mocy - 135 KM w Lagunie i 136 KM w Peugeocie. Silniki te są znanymi jednostkami z dwuwałowym rozrządem i czterema zaworami przy każdym z czterech cylindrów. Renault okazał się autem oszczędniejszym od

Fot. Z. Podbielski: Czytelna tablica przyrządów Laguny. Konsolę środkową można zasłonić plastikową osłoną.
Fot. Z. Podbielski: Czytelna tablica przyrządów Laguny. Konsolę środkową można zasłonić plastikową osłoną.

Peugeota. W mieście Laguna zużywa ok. 10,7 l/100 paliwa, o 0,7 l mniej.

 

 

Wrażenia z jazdy

 

Kierowca ma w obu pojazdach bardzo wygodne miejsce, włącznie z regulacją wysokości fotela i regulacją ustawienia kolumny kierownicy. Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu wyraźnie odczuwa się sportowe prowadzenie Peugeota, który ma nieco lepsze własności jezdne od Laguny. Dynamika obu pojazdów jest zbliżona, jednak rozpędzanie do prędkości 100 km/h trwa krócej w przypadku Laguny. Renault ma też bardziej skuteczny układ hamulcowy. 

 

Podsumowanie

 

Zaletami Laguny są przestronne wnętrze, łatwy dostęp do bagażnika i niższe zużycie paliwa. Peugeot broni się dobrymi własnościami jezdnymi i bogatszym wyposażeniem standardowym.

 

  

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

Pojazd

Peugeot 407 2.0

Renault Laguna 2.0

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

Remis

Poziom hałasu (odczuwalnego)

+

 

Hamulce

 

+

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

+

 

Wyposażenie

+

 

 

Wybrane dane techniczne

 

Pojazd

Peugeot 407 2.0 ST

Komfort

Renault Laguna 2.0

Emotion

Rodzaj silnika

benzynowy

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
)

1997

1998

Moc maksymalna (KM-obr/min)

136-6000

135-5500

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

190-4100

191-3750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,3

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

212

205

Droga hamowania - ham. zimne (m)

39,3

37,8

Długość/szer./wys. pojazdu (mm)

4676/1811/1447

4576/1772/1429

Rozstaw osi (mm)

2725

2748

Pojemność bagażnika (dm3
)

407

430

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

66

70

Zużycie paliwa: miasto/poza miastem/cykl mieszany (dm3
/100 km)

11,4/6,4/8,2

10,7/6,3/7,9

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena brutto (zł.)

89 610

86 500

 

Wybrane wyposażenie

 

Pojazd

Peugeot 407 2.0 ST

Komfort

Renault Laguna 2.0

Emotion

Poduszki powietrzne

7

6

Układ przeciwblokujący ham. (ABS)

S

S

Dynamiczna kontrola stateczności (ESP)

S

O

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

S/S

Klimatyzacja

S

S

Radioodtwarzacz

S

S

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie opcyjne (za dopłatą)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie