Opel Astra Electric. Hatchback i kombi na prąd. Jaki zasięg?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut.
Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Opel
Producent z Rüsselsheim pokazał pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric. Wraz z w pełni elektrycznym pięciodrzwiowym hatchbackiem marka wprowadza także nowego Opla Astrę Sports Tourer Electric – pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta. Zamówienia można będzie składać od wiosny 2023 r.

Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia. Ponadto o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nową Astrą Electric można rozpędzić się aż 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia nowej Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy (według WLTP). Nowa Astra Electric zużywa 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (14,9 kWh według WLTP).

Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Akumulator został praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta rośnie nawet do 1553 litrów.

Nowatorskim rozwiązaniem jest otaczający kierowcę w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Prezentuje wszystkie istotne dane, takie jak stan naładowania akumulatora czy zasięg, natomiast najważniejsze funkcje, w tym sterowanie klimatyzacją, można łatwo obsługiwać za dotknięciem przycisku. Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie