Nowy Volkswagen Passat 2023. Nowa generacja Passata jeszcze w tym roku

Stanisław Rochowicz
Volkswagen Passat obchodzi w tym roku swoje półwiecze istnienia na rynku. I choć już pewnie nie zobaczymy go w wersji sedan, to jednak jak informuje brytyjski AutoExpress, są już pierwsze, szpiegowskie zdjęcia tego modelu oraz jeszcze nieoficjalne informacje co do jego wersji silnikowych.
Volkswagen Passat obchodzi w tym roku swoje półwiecze istnienia na rynku. I choć już pewnie nie zobaczymy go w wersji sedan, to jednak jak informuje brytyjski AutoExpress, są już pierwsze, szpiegowskie zdjęcia tego modelu oraz jeszcze nieoficjalne informacje co do jego wersji silnikowych. VW
Volkswagen Passat obchodzi w tym roku swoje półwiecze istnienia na rynku. I choć już pewnie nie zobaczymy go w wersji sedan, to jednak jak informuje brytyjski AutoExpress, są już pierwsze, szpiegowskie zdjęcia tego modelu oraz jeszcze nieoficjalne informacje co do jego wersji silnikowych.

Obok Golfa, to właśnie Passat, jest drugim najbardziej rozpoznawalnym modelem marki. I pewnie właśnie dlatego, ktoś w VW rozsądnie podjął decyzję o kontynuowaniu jego produkcji, jako generacji B9. Choć wprawdzie już bez wersji sedan, ale wielu użytkowników tego modelu ceniło jego zalety właśnie jako wersję station wagon.

Według informacji AutoExpress, wewnątrz pojazdu zobaczymy technologię zaczerpniętą z większego Touarega. Może to oznaczać, że 15-calowy wyświetlacz wraz z 12,3-calową cyfrową tablicą wskaźników będzie częścią układu "Innovision Cockpit" VW. Apple CarPlay i Android Auto będą miały łączność bezprzewodową.

Dotychczasowa produkcja Passata z zakładów w Emden w Niemczech, została przeniesiona do Bratysławy na Słowacji, gdzie będzie wytwarzana także Skoda Superb nowej generacji. To głównie za sprawą uruchomienia w Emden produkcji modeli elektrycznych - ID.4 i ID. Aero. Nowy Passat ma wykorzystywać najnowszą płytę podwoziową MQB Evo.

Rozstaw osi Passata prawdopodobnie zostanie wydłużony, do 2,85 metra, podobnie jak w modelu Superb. Ma to przełożyć się zarówno na więcej miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, jak i na powiększenie dostępnej przestrzeni bagażowej.
Mimo, że silniki wysokoprężne są już w odwrocie w ofercie marki, to jednak nadal w nowym Passacie powinniśmy zobaczyć "flagową" jednostkę 2.0 TDI w mocach od 148 do 197 KM. Ma być dostępny także napęd na wszystkie koła 4MOTION, który pojawi się w modelu Alltrack.

Jednostki benzynowe pojawią się najprawdopodobniej jako hybrydy plug-in.

Podstawowy model w wersji eHybrid będzie rozwijał moc około 200 KM, ale do sprzedaży prawdopodobnie trafi również jeszcze mocniejszy model GTE, z większą baterią niż jednostka 13 kWh używana w obecnym Passacie GTE. Umożliwiłoby to znacznie większy zasięg w pełni elektrycznego napędu, ocenianego na powyżej 65 kilometrów.

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty