Nowy Lexus LM. Gdzie i kiedy będzie można go zobaczyć w Polsce?

Paweł Piątek
Przez dwa najbliższe tygodnie w krajowych salonach marki Lexus zaplanowano pokazy nowego modelu LM w dwóch wersjach: 4- i 7-mio miejscowych. Oprócz tego klienci będą mogli zapoznać się ze sportowymi modelami LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z wolnossącymi silnikami V8 oraz flagową limuzyną LS z hybrydą z silnikiem V6.
Przez dwa najbliższe tygodnie w krajowych salonach marki Lexus zaplanowano pokazy nowego modelu LM w dwóch wersjach: 4- i 7-mio miejscowych. Oprócz tego klienci będą mogli zapoznać się ze sportowymi modelami LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z wolnossącymi silnikami V8 oraz flagową limuzyną LS z hybrydą z silnikiem V6. Lexus
Przez dwa najbliższe tygodnie w krajowych salonach marki Lexus zaplanowano pokazy nowego modelu LM w dwóch wersjach: 4- i 7-mio miejscowych. Oprócz tego klienci będą mogli zapoznać się ze sportowymi modelami LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z wolnossącymi silnikami V8 oraz flagową limuzyną LS z hybrydą z silnikiem V6.

Spis treści

Już jutro rozpocznie się seria pokazów premierowych nowego Lexusa LM. Model, który łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego vana, do 21 września odwiedzi wszystkie salony marki w Polsce.

Klienci będą mogli przekonać się o niesamowitym komforcie, jakości materiałów, najwyższym poziomie wykończenia oraz udogodnieniach dla podróżujących, których do tej pory w autach tego segmentu nie było. Ponadto LM będzie prezentowany zarówno w wersji z siedmioma miejscami, jak i w wariancie z czterema fotelami, której komfort jest porównywalny do podróżowania na pokładzie prywatnych odrzutowców.

Lexus LM jest wyjątkowym modelem w segmencie ekskluzywnych vanów. Od początku był projektowany z myślą o komforcie podróżujących, a nie jest dostosowaną do przewozu osób wersją samochodu dostawczego. LM powstał na platformie GA-K, co gwarantuje nisko położony środek ciężkości, wysoką sztywność nadwozia oraz doskonałe zachowanie na drodze. Auto ma inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR oraz zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce tłumienia (AVS).

Lexusa LM napędza sprawdzona i niezawodna hybryda z 2,5-litrowym silnikiem i przekładnią e-CVT o łącznej mocy 250 KM/184 kW. Ten napęd ma najwyższą kulturę pracy oraz gwarantuje ciche przemieszczanie się. Ponadto to bardzo oszczędna konfiguracja, która w cyklu mieszanym zgodnym z normą WLTP zużywa średnio 7,4 l paliwa na 100 km.

Sportowe auta z silnikami V8

Pokazom Lexusa LM towarzyszyć będzie prezentacja pełnej gamy sportowych samochodów Lexusa. W salonach wystawione zostaną modele LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z flagową, wolnossącą jednostką napędową V8 o pojemności pięciu litrów, która w najnowszej odsłonie osiąga 464 KM mocy oraz 530 Nm momentu obrotowego. To jeden z ostatnich takich silników dostępnych w Europie, który imponuje osiągami, kulturą pracy oraz niesamowitym dźwiękiem.

Nowe modele LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F przeszły szereg modyfikacji. We wszystkich autach zastosowano nowy system multimedialny Lexus Link Pro z nawigacją działającą online i offline, inteligentnym asystentem głosowym, a także ze zaktualizowanym pakietem systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +.

W modelu RC F ulepszono też m.in. zawieszenie przednie i tylne, a do tych zmian dostrojono sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS) oraz układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu Lexus RC F prowadzi się pewnie, przewidywalnie i komfortowo. Silnik V8 Lexusa RC F teraz jeszcze lepiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy w wersji Track Edition, a auto może jechać maksymalnie 270 km/h.

W modelach LC 500 i LC 500 Convertible udoskonalono układ jezdny. Oprócz ulepszonego zawieszenia dopracowano mocowanie kolumny kierownicy, przekładni kierowniczej, łożysk piasty osi, a także mocowania samych kół. Poprawiono też punkty mocowania silnika i zmniejszono drgania wywołane pracą silnika. Dzięki temu auto prowadzi się precyzyjniej i jeszcze lepiej trzyma się drogi. Auta z silnikami V8 mają też przeznaczony do jazdy na torze tryb Expert, który rozłącza układ kontroli trakcji i pozwala na prowadzenie auta w poślizgu.

Flagowa limuzyna z hybrydą z silnikiem V6

W trakcie trwających dwa tygodnie pokazów będzie można zapoznać się również z Lexusem LS. Flagowa limuzyna imponuje niesamowitym komfortem, najwyższą jakością wykonania oraz innowacyjnością, a doskonale wyciszone wnętrze wyróżnia się wyjątkową dbałością o detale oraz wzorami i fakturami inspirowanymi japońską kulturą.

Lexus LS wykorzystuje napęd hybrydowy Multistage Hybrid z 3,5-litrowym silnikiem V6. Łączna moc układu wynosi 359 KM i jest przenoszona na wszystkie koła przy pomocy inteligentnego napędu 4x4 E-FOUR z mechanizmem różnicowym Torsen. Lexus LS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km. Komfortowe i bezpieczne prowadzenie gwarantuje pneumatyczne zawieszenie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty