Nowy Lexus LM. Gdzie i kiedy będzie można go zobaczyć w Polsce?

Paweł Piątek
Przez dwa najbliższe tygodnie w krajowych salonach marki Lexus zaplanowano pokazy nowego modelu LM w dwóch wersjach: 4- i 7-mio miejscowych. Oprócz tego klienci będą mogli zapoznać się ze sportowymi modelami LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z wolnossącymi silnikami V8 oraz flagową limuzyną LS z hybrydą z silnikiem V6.
Przez dwa najbliższe tygodnie w krajowych salonach marki Lexus zaplanowano pokazy nowego modelu LM w dwóch wersjach: 4- i 7-mio miejscowych. Oprócz tego klienci będą mogli zapoznać się ze sportowymi modelami LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z wolnossącymi silnikami V8 oraz flagową limuzyną LS z hybrydą z silnikiem V6. Lexus
Przez dwa najbliższe tygodnie w krajowych salonach marki Lexus zaplanowano pokazy nowego modelu LM w dwóch wersjach: 4- i 7-mio miejscowych. Oprócz tego klienci będą mogli zapoznać się ze sportowymi modelami LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z wolnossącymi silnikami V8 oraz flagową limuzyną LS z hybrydą z silnikiem V6.

Spis treści

Już jutro rozpocznie się seria pokazów premierowych nowego Lexusa LM. Model, który łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego vana, do 21 września odwiedzi wszystkie salony marki w Polsce.

Klienci będą mogli przekonać się o niesamowitym komforcie, jakości materiałów, najwyższym poziomie wykończenia oraz udogodnieniach dla podróżujących, których do tej pory w autach tego segmentu nie było. Ponadto LM będzie prezentowany zarówno w wersji z siedmioma miejscami, jak i w wariancie z czterema fotelami, której komfort jest porównywalny do podróżowania na pokładzie prywatnych odrzutowców.

Lexus LM jest wyjątkowym modelem w segmencie ekskluzywnych vanów. Od początku był projektowany z myślą o komforcie podróżujących, a nie jest dostosowaną do przewozu osób wersją samochodu dostawczego. LM powstał na platformie GA-K, co gwarantuje nisko położony środek ciężkości, wysoką sztywność nadwozia oraz doskonałe zachowanie na drodze. Auto ma inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR oraz zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce tłumienia (AVS).

Lexusa LM napędza sprawdzona i niezawodna hybryda z 2,5-litrowym silnikiem i przekładnią e-CVT o łącznej mocy 250 KM/184 kW. Ten napęd ma najwyższą kulturę pracy oraz gwarantuje ciche przemieszczanie się. Ponadto to bardzo oszczędna konfiguracja, która w cyklu mieszanym zgodnym z normą WLTP zużywa średnio 7,4 l paliwa na 100 km.

Sportowe auta z silnikami V8

Pokazom Lexusa LM towarzyszyć będzie prezentacja pełnej gamy sportowych samochodów Lexusa. W salonach wystawione zostaną modele LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z flagową, wolnossącą jednostką napędową V8 o pojemności pięciu litrów, która w najnowszej odsłonie osiąga 464 KM mocy oraz 530 Nm momentu obrotowego. To jeden z ostatnich takich silników dostępnych w Europie, który imponuje osiągami, kulturą pracy oraz niesamowitym dźwiękiem.

Nowe modele LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F przeszły szereg modyfikacji. We wszystkich autach zastosowano nowy system multimedialny Lexus Link Pro z nawigacją działającą online i offline, inteligentnym asystentem głosowym, a także ze zaktualizowanym pakietem systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +.

W modelu RC F ulepszono też m.in. zawieszenie przednie i tylne, a do tych zmian dostrojono sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS) oraz układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu Lexus RC F prowadzi się pewnie, przewidywalnie i komfortowo. Silnik V8 Lexusa RC F teraz jeszcze lepiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy w wersji Track Edition, a auto może jechać maksymalnie 270 km/h.

W modelach LC 500 i LC 500 Convertible udoskonalono układ jezdny. Oprócz ulepszonego zawieszenia dopracowano mocowanie kolumny kierownicy, przekładni kierowniczej, łożysk piasty osi, a także mocowania samych kół. Poprawiono też punkty mocowania silnika i zmniejszono drgania wywołane pracą silnika. Dzięki temu auto prowadzi się precyzyjniej i jeszcze lepiej trzyma się drogi. Auta z silnikami V8 mają też przeznaczony do jazdy na torze tryb Expert, który rozłącza układ kontroli trakcji i pozwala na prowadzenie auta w poślizgu.

Flagowa limuzyna z hybrydą z silnikiem V6

W trakcie trwających dwa tygodnie pokazów będzie można zapoznać się również z Lexusem LS. Flagowa limuzyna imponuje niesamowitym komfortem, najwyższą jakością wykonania oraz innowacyjnością, a doskonale wyciszone wnętrze wyróżnia się wyjątkową dbałością o detale oraz wzorami i fakturami inspirowanymi japońską kulturą.

Lexus LS wykorzystuje napęd hybrydowy Multistage Hybrid z 3,5-litrowym silnikiem V6. Łączna moc układu wynosi 359 KM i jest przenoszona na wszystkie koła przy pomocy inteligentnego napędu 4x4 E-FOUR z mechanizmem różnicowym Torsen. Lexus LS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km. Komfortowe i bezpieczne prowadzenie gwarantuje pneumatyczne zawieszenie.

Motoshow w Piotrkowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie