Nissan x OPUS. Inteligentny kamper

Mariusz Michalak
Nissan x OPUSKoncepcyjny kamper Nissan x OPUS, wyposażony w nowy moduł zasilania Nissan Energy ROAM, wykorzystuje akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach elektrycznych jako źródło zasilania w czasie wypraw do miejsc bez dostępu do sieci elektroenergetycznej. Fot. Nissan
Nissan x OPUSKoncepcyjny kamper Nissan x OPUS, wyposażony w nowy moduł zasilania Nissan Energy ROAM, wykorzystuje akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach elektrycznych jako źródło zasilania w czasie wypraw do miejsc bez dostępu do sieci elektroenergetycznej. Fot. Nissan
Koncepcyjny kamper Nissan x OPUS, wyposażony w nowy moduł zasilania Nissan Energy ROAM, wykorzystuje akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach elektrycznych jako źródło zasilania w czasie wypraw do miejsc bez dostępu do sieci elektroenergetycznej.

Nissan Energy i OPUS Campers nawiązały współpracę przy budowie inteligentnego koncepcyjnego kampera wyposażonego w zasilanie oparte na akumulatorach wycofanych z eksploatacji w samochodach elektrycznych Nissana. Owocem tego projektu jest pojazd pozwalający na tygodniową wyprawę do miejsc znajdujących się poza zasięgiem sieci elektroenergetycznej.

Nissan x OPUSKoncepcyjny kamper Nissan x OPUS, wyposażony w nowy moduł zasilania Nissan Energy ROAM, wykorzystuje akumulatory wycofane z eksploatacji
Nissan x OPUS

Koncepcyjny kamper Nissan x OPUS, wyposażony w nowy moduł zasilania Nissan Energy ROAM, wykorzystuje akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach elektrycznych jako źródło zasilania w czasie wypraw do miejsc bez dostępu do sieci elektroenergetycznej.

Fot. Nissan

W koncepcyjnym Nissanie x OPUS zastosowano zaprezentowany niedawno system Nissan Energy ROAM — przenośny, wielofunkcyjny i odporny na czynniki pogodowe moduł zasilania, wykorzystujący technologię akumulatorową z samochodów elektrycznych Nissana do zapewnienia wygodnego, bezemisyjnego i cichego źródła energii na kempingu.

Moduł ROAM o mocy 1 kW i pojemności 700 Wh jest zbudowany z ogniw litowo-jonowych odzyskanych z elektrycznych Nissanów pierwszej generacji.

Moduł Nissan Energy ROAM, zamontowany w specjalnym schowku w przedniej części pojazdu OPUS, zapewnia energię zasilającą obwody 230 V i 12 V (poprzez doładowanie pokładowego 12‑woltowego akumulatora rekreacyjnego). Wraz z panelem słonecznym pozwala to nawet na 7‑dniowe obozowanie bez dostępu do zewnętrznego źródła prądu.

Użytkownicy pojazdu mogą w pełni korzystać z łączności i domowych wygód, ciesząc się swobodą podróży w teren odległy od cywilizacji. Unikatową funkcją modułu Nissan Energy ROAM jest możliwość jego wymontowania z kampera i doładowania poza miejscem obozowania ze standardowego gniazdka 230 V lub za pomocą panelu słonecznego.

Nissan Energy ROAM, jako rozwiązanie wpisujące się w wizję Nissan Intelligent Mobility, jest przykładem na to, jak firma stara się wykorzystywać swoją technologię akumulatorową i doświadczenie w zakresie samochodów elektrycznych w zupełnie nowych obszarach działalności. Tym razem jest to czystsze i bardziej przyjazne dla środowiska przenośne źródło zasilania.

Ceny AIR OPUS rozpoczynają się od 15 995 GBP (ok. 18 000 EUR). OPUS ma zakłady produkcyjne w Wielkiej Brytanii, a produkty firmy są dostępne w Europie, Ameryce Północnej oraz Australii i Nowej Zelandii.

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty