Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D GLS

Zdzisław Podbielski
Najnowszy Pajero łączy w sobie zdolność do jazdy w terenie z wysokim poziomem komfortu.

|
| Samochody terenowe stały się już nawet luksusowe. Przykładem na to jest najnowszy Pajero, który otrzymał nie tylko wygodne wnętrze, ale i niezależne zawieszenie kół.

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D GLS

Jest to już trzecia generacja Pajero. Pierwszy model o tej nazwie pojawił się w 1982 r., jego rozwinięciem był drugi z 1991 r., a ten trzeci, tegoroczny model został całkowicie przekonstruowany. Otrzymał samonośne nadwozie, niezależne zawieszenie kół i bardzo nowoczesne, nowe silniki - 3,5 litrowy V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) oraz 3,2-litrowy 4-cylindrowy rzędowy z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego (DI-D), czyli diesel. Drugi z wymienionych silników napędzał samochód, którym jeździliśmy i przekazujemy wrażenia.
Obszerne wnętrze
Samonośne nadwozie pozwoliło konstruktorom ustalić proporcje wysokości do szerokości w stosunku 1:1. Obniżono podłogę, zwiększając przestrzeń dla pasażerów i wygodnie rozplanowano wnętrze nadwozia.

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D GLS

Wyposażenie
Deskę rozdzielczą ozdobiono wykładziną drewnopodobną i wstawiono drewno w koło kierownicy. W konsoli środkowej wbudowano wyświetlacz wielofunkcyjny. Wysokiej jakości skórzaną tapicerkę mają siedzenia. Jest automatyczna klimatyzacja z możliwością regulacji nadmuchu powietrza przez pasażerów jadących na środkowym siedzeniu. Na składane siedzenie tylne (trzeci rząd siedzeń), wyprowadzono również nadmuch powietrza. Szyby w drzwiach i lusterka zewnętrzne mają elektryczne sterowanie. Jest też filtr przeciwpyłkowy i przeciwzapachowy.

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D GLS

Silnik i napęd
Silnik oznaczony DI-D (Direct Injection - Diesel = wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem) osiąga wysoką wartość momentu obrotowego. Wyposażony został w turbosprężarkę i chłodzenie ładunku (intercooler).
Przeniesieniem napędu zarządza układ Super Select 4WD (SS4-II). Umożliwia on dołączenie napędu kół przednich, czyli przełączenie z 4 x 2 na 4 x 4 podczas jazdy z prędkością do 100 km/h. Ma cztery tryby pracy; 2H (4 x 2), 4H (4 x 4), 4HLc - blokada centralnego mechanizmu różnicowego i 4LLc - blokada centralnego mechanizmu - zakres niski, na trudny teren.
Prowadzenie
Kierowca jest świadomy, że prowadzi duży samochód, ale odbywa się to w łatwy sposób. Świetnie działa wspomaganie kierowcy, a manewrowanie utrudnia tylko duży promień zawracania. Urządzenia sterowania działają precyzyjnie i bez wysiłku, operujemy dźwignią "terenową", gdyż cały układ SS4-II jest sterowany elektronicznie.
Podczas jazdy na utwardzonej nawierzchni nie słychać przekładni terenowych, nawet szumu ogumienia, tylko silnik głośniejszy jest w momencie rozpędzania pojazdu. Pajero przejeżdża podmokłe i piaszczyste podłoże, dość sprawnie pokonuje też wzniesienia.
Trzeba poczekać
Nowy Pajero 3.2 DI-D GLS (homologowany jako ciężarowy, z metalową siatką oddzielającą bagażnik), zależnie od zróżnicowanego w niewielkim zakresie wyposażenia, kosztuje od 98 000 do 102 000 DM przeliczanych na złotówki. Na auto trzeba jednak poczekać.

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D GLS

Dane techniczne

Pojemność silnika cm3
)
3200
Moc maks. (KM-obr./min)165-3800
Moment obr. (Nm-obr/min)373-2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)12,0
Prędkość maks. (km/h)170
Zużycie paliwa średnie (l/100 km)9,7
Pojemność bagażnika (dm3
)
194/1700
Prześwit poprzeczny (mm)225

Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie