Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163KM. Wrażenia z jazdy nowym SUV-em

Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Mitsubishi Eclipse Cross Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Mitsubishi Eclipse Cross Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Wygląd zewnętrzny

Nadwozie Eclipse pod kątem wymiarów plasuje się pomiędzy ASX’em i Outlanderem. Nowy model jest 11 cm dłuższy od ASX’a i 29 cm krótszy od Outlandera. Front Crossa przypomina ten z Outlandera: charakterystyczne smukłe reflektory i masywne chromowane listwy. W profilu zwraca uwagę wąska, wznosząca się linia okien oraz wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia. Najbardziej oryginalny jest tył auta, gdzie wysoko osadzone światła połączono poziomą listwą / spoilerem dzielącym tylną szybę na dwie części. Nieszablonowe rozwiązanie, które może się podobać lub nie, ale na pewno wyróżnia Eclipse na tle konkurencji w segmencie.

Wnętrze pojazdu

Mitsubishi Eclipse Cross Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse
Mitsubishi Eclipse Cross

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Przestrzeń pasażerska Eclipse to zdecydowanie najlepszy, pod kątem jakości wykonania, spasowania i użytych materiałów, projekt Mitsubishi ostatnich lat. Połączenie czarnych plastików o zróżnicowanej fakturze, srebrnych dodatków i fortepianowego lakieru sprawia pozytywne wrażenie. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach, analogowe zegary prędkościomierza i obrotomierza są czytelne, a obsługa większości pokładowych systemów jest intuicyjna. Przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa ekranu umieszczonego na szczycie konsoli centralnej, którego zawartość ustalamy za pomocą dotyku, przycisków na kierownicy lub touch pada umieszczonego w bezpośrednim sąsiedztwie dźwigni automatycznej skrzyni biegów. Do nowoczesnego SUV’a nie pasują archaiczne przyciski ogrzewania foteli przednich oraz brak możliwości, nawet za dopłatą wyposażenia naszego Mitsubishi w system nawigacji.

Poza tym Eclipse oferuje dobrze wyciszoną, przestronną kabinę z wygodnymi fotelami przednimi oraz regulowaną wzdłużnie tylną kanapą z regulacją kąta pochylenia oparcia. Dzięki możliwości przesuwania tylnej kanapy w zakresie 20 cm możemy regulować ilość miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie, a co za tym idzie również definiować pojemność bagażnika, która w zależności od położenia kanapy wynosi od 341 do 448 litrów.

Silnik i właściwości jezdne

Mitsubishi Eclipse Cross Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse
Mitsubishi Eclipse Cross

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

W ofercie Mitsubishi Eclipse znajdziemy tylko jeden silnik – benzynowy o pojemności 1.5 l. Turbodoładowana jednostka generuje moc 163 KM i moment obrotowy 250 Nm. Wartości te pozwalają na rozpędzenie ważącego 1520 kg SUV’a do pierwszych 100 km/h w 9.8 sekundy i osiągniecie prędkości maksymalnej 200 km/h. Silnik współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Na szczęście konstruktorom Mitsubishi udało się uniknąć irytującego wycia charakterystycznego dla bezstopniowych automatów. Skrzynia jest cicha, pracuje bez zarzutów, posiada 8 predefiniowanych przełożeń i tworzy udany duet z benzynową jednostką. W cyklu mieszanym silnik zużywa ok. 10 litrów benzyny na 100 km. Precyzyjny układ kierowniczy oraz optymalnie zestrojone zawieszenie zapewniają stabilne, przewidywalne prowadzenie i nawet w szybko pokonywanych zakrętach nadwozie nie przechyla się nadmiernie. Podczas pokonywania bezdroży przydatny okaże się 183 mm prześwit i napęd Super-All Wheel Control (S-AWC), który rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła w stosunku od 80/20% do 55/45%. Dodatkowo do wyboru są trzy tryby jazdy: Auto, Gravel i Snow.

Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście

Podsumowanie

Ceny Mitsubishi Eclipse zaczynają się od 93 990 zł. Do wyboru mamy tylko jeden benzynowy silnik, pięć wersji wyposażenia: Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle, napęd na jedną lub obie osie, 6-stopniową skrzynię manualną i bezstopniową CVT. Mitsubishi nowym uterenowionym modelem chce konkurować o względy klientów z takimi modelami jak Volvo XC40, Mazda CX-5 czy VW Tiguan.

Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie