Mercedes-AMG PureSpeed Concept. Mocne nawiązania do bolidu F1

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Długa maska i bardzo niski przód z wyraźnym rekinim profilem to cechy typowe dla samochodów sportowych.
Długa maska i bardzo niski przód z wyraźnym rekinim profilem to cechy typowe dla samochodów sportowych. Mercedes-AMG
Mercedes-AMG PureSpeed Concept stanowi atrakcję poprzedzającą Grand Prix Monako Formuły 1. Radykalny design całkowicie otwartego, dwumiejscowego samochodu wyczynowego bez dachu i przedniej szyby to hołd dla sportu motorowego. Koncepcyjny pojazd zapowiada pierwszy model z niezwykle ekskluzywnej, limitowanej serii Mercedes-Benz Mythos.

Mercedes-AMG PureSpeed Concept nawiązuje do wyjątkowej tradycji Mercedes-Benz swoim purystycznym designem samochodu wyścigowego oraz nowoczesną technologią. Limitowana seria 250 egzemplarzy będzie dostępna wyłącznie dla najbardziej zagorzałych entuzjastów i kolekcjonerów Mercedesów.

Jedną z wizytówek konceptu jest system HALO, który zastępuje konwencjonalne przednie słupki. Jest stosowany w każdym bolidzie Formuły 1 od 2018 r. Jego zadaniem jest ochrona głowy kierowcy w razie wypadku. Podobnie jak w F1 system HALO w Mercedesie-AMG PureSpeed Concept składa się ze wspornika połączonego z nadwoziem. Tak jak w Formule 1 kierowca i pasażer mają szerokie pole widzenia – od otoczenia nie oddzielają ich ani dach, ani przednia szyba, ani boczne okna.

Jedną z wizytówek konceptu jest system HALO, który zastępuje konwencjonalne przednie słupki.
Jedną z wizytówek konceptu jest system HALO, który zastępuje konwencjonalne przednie słupki. Mercedes-AMG

Wzornictwo obręczy definiują unikalne okładziny z włókna węglowego. Aby poprawić aerodynamikę, tylne felgi zostały całkowicie osłonięte. Przednie osłony mają otwartą formę, której zadaniem jest uzyskanie odpowiedniego przepływu powietrza w celu chłodzenia hamulców i optymalizacji siły docisku.

Długa maska i bardzo niski przód z wyraźnym rekinim profilem to cechy typowe dla samochodów sportowych. Przód nawiązuje do Mercedesa-AMG ONE, z szerokim dolnym wlotem powietrza z napisem AMG i dymioną, chromowaną gwiazdą Mercedesa. Całość uzupełnia aerodynamicznie zoptymalizowana, sportowa maska z dodatkowym wylotem powietrza. Małe, przezroczyste owiewki z przodu i po bokach kierują strumień wiatru ponad kokpit.

Wzornictwo obręczy definiują unikalne okładziny z włókna węglowego.
Wzornictwo obręczy definiują unikalne okładziny z włókna węglowego. Mercedes-AMG

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes-Maybach EQS SUV. Polska prezentacja topowego SUV-a z oferty Mercedesa

Również wiele innych detali designu powstało w hołdzie dla świata motorsportu. Charakterystycznie wyprofilowane elementy za fotelami przywodzą na myśl legendarne samochody wyścigowe, takie jak 300 SLR, którym Stirling Moss i Denis Jenkinson zwyciężyli we włoskim wyścigu Mille Miglia w 1955 r. – osiągając na publicznych drogach rekordową średnią prędkość, wynoszącą niewiarygodne 157 km/h.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty