Mercedes-AMG PureSpeed Concept nawiązuje do wyjątkowej tradycji Mercedes-Benz swoim purystycznym designem samochodu wyścigowego oraz nowoczesną technologią. Limitowana seria 250 egzemplarzy będzie dostępna wyłącznie dla najbardziej zagorzałych entuzjastów i kolekcjonerów Mercedesów.
Jedną z wizytówek konceptu jest system HALO, który zastępuje konwencjonalne przednie słupki. Jest stosowany w każdym bolidzie Formuły 1 od 2018 r. Jego zadaniem jest ochrona głowy kierowcy w razie wypadku. Podobnie jak w F1 system HALO w Mercedesie-AMG PureSpeed Concept składa się ze wspornika połączonego z nadwoziem. Tak jak w Formule 1 kierowca i pasażer mają szerokie pole widzenia – od otoczenia nie oddzielają ich ani dach, ani przednia szyba, ani boczne okna.
![Jedną z wizytówek konceptu jest system HALO, który zastępuje konwencjonalne przednie słupki.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/c6/83/664efb1261314_p.jpg?1716452114)
Wzornictwo obręczy definiują unikalne okładziny z włókna węglowego. Aby poprawić aerodynamikę, tylne felgi zostały całkowicie osłonięte. Przednie osłony mają otwartą formę, której zadaniem jest uzyskanie odpowiedniego przepływu powietrza w celu chłodzenia hamulców i optymalizacji siły docisku.
Długa maska i bardzo niski przód z wyraźnym rekinim profilem to cechy typowe dla samochodów sportowych. Przód nawiązuje do Mercedesa-AMG ONE, z szerokim dolnym wlotem powietrza z napisem AMG i dymioną, chromowaną gwiazdą Mercedesa. Całość uzupełnia aerodynamicznie zoptymalizowana, sportowa maska z dodatkowym wylotem powietrza. Małe, przezroczyste owiewki z przodu i po bokach kierują strumień wiatru ponad kokpit.
![Wzornictwo obręczy definiują unikalne okładziny z włókna węglowego.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/09/e7/664efb1ac448b_p.jpg?1716452123)
ZOBACZ TAKŻE: Mercedes-Maybach EQS SUV. Polska prezentacja topowego SUV-a z oferty Mercedesa
Również wiele innych detali designu powstało w hołdzie dla świata motorsportu. Charakterystycznie wyprofilowane elementy za fotelami przywodzą na myśl legendarne samochody wyścigowe, takie jak 300 SLR, którym Stirling Moss i Denis Jenkinson zwyciężyli we włoskim wyścigu Mille Miglia w 1955 r. – osiągając na publicznych drogach rekordową średnią prędkość, wynoszącą niewiarygodne 157 km/h.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.220.1/images/video_restrictions/0.webp)
Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?