Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+. Poznasz go po wyglądzie i... mocy

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Na pokładzie znajduje się ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Dodatkowo na życzenie dostępna jest szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW. Dzięki temu baterię można naładować od 10% do 80% w około 20 minut.
Na pokładzie znajduje się ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Dodatkowo na życzenie dostępna jest szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW. Dzięki temu baterię można naładować od 10% do 80% w około 20 minut. Mercedes
Marka samochodów sportowych z Affalterbach prezentuje dwa kolejne modele z hybrydowym napędem plug-in – to Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ w wersjach Limuzyna i Kombi. Jaką moc mamy do dyspozycji?

Nowego Mercedesa-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ można rozpoznać po wielu elementach designu. Specjalna osłona chłodnicy AMG z pionowymi listwami jest standardowo podświetlana. Szersze przednie błotniki (+11 mm z każdej strony względem Klasy E) zapewniają miejsce dla większego rozstawu kół przedniej osi. Niezależny przedni zderzak AMG charakteryzują mocno wyprofilowane boczne wloty powietrza, każdy z dwiema pionowymi poprzeczkami. Duży, centralny dolny wlot kieruje powietrze do dodatkowej przedniej chłodnicy AMG. Jest tu również duży otwór dla chłodnicy w nadkolu.

Na zelektryfikowany napęd wskazują charakterystyczne dla hybryd AMG emblematy na przednich błotnikach i z tyłu. E 53 HYBRID 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 19-calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Opcjonalnie dostępne są również felgi 20-calowe oraz kute obręcze o średnicy 21 cali.

Połączenie 3,0-litrowego 6-cylindrowego silnika rzędowego i elektrycznego motoru synchronicznego generuje maksymalną moc systemową 430 kW (585 KM), a z funkcją RACE START – 450 kW/612 KM, oraz maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 s (Limuzyna z RACE START, elementem opcjonalnego Pakietu AMG DYNAMIC PLUS). Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 280 km/h (Limuzyna z opcjonalnym Pakietem kierowcy AMG). W trybie elektrycznym można osiągnąć szybkość do 140 km/h.

Na pokładzie znajduje się ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Dodatkowo na życzenie dostępna jest szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW. Dzięki temu baterię można naładować od 10% do 80% w około 20 minut.

Standardowa specyfikacja obejmuje elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG z tapicerką ze skóry syntetycznej ARTICO oraz mikrofibry MICROCUT, z czerwonymi kontrastowymi przeszyciami i unikalną grafiką AMG. W opcji dostępne są elektrycznie sterowne siedzenia AMG Performance. Do seryjnego wyposażenia należy kierownica AMG Performance obszyta skórą nappa, z przyciskami AMG.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty