Nissan Qashqai 2024. Takie zmiany przyniósł lifting

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Pięć kolorów crossovera Qashqai – perłowa biel, Deep Ocean, czerwień Fuji, magnetyczny niebieski i szary Ceramic – jest także dostępnych w dwukolorowej kombinacji, z czarnym dachem dodatkowo podkreślającym sylwetkę auta.
Pięć kolorów crossovera Qashqai – perłowa biel, Deep Ocean, czerwień Fuji, magnetyczny niebieski i szary Ceramic – jest także dostępnych w dwukolorowej kombinacji, z czarnym dachem dodatkowo podkreślającym sylwetkę auta. Nissan
W ciągu nieco ponad trzech lat od wprowadzenia na rynek trzeciej generacji, Qashqai sprzedał się w Europie w liczbie ponad 350 000 egzemplarzy. Aby utrzymać pozycję, Qashqai został gruntownie odświeżony - co się zmieniło?

Spis treści

Nissan Qashqai. Co to za samochód?

Nissan Qashqai to kompaktowy crossover produkowany od 2006 roku. Od 2021 roku powstaje trzecia generacja modelu. Nissan informuje, że ceny obecnie oferowanego modelu zaczynają się bez promocji od 136 500 zł (DIG-T MHEv 140 KM). Teraz do gry wchodzi odświeżona wersja, której ceny jeszcze nie znamy. Odświeżony Qashqai jest produkowany w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Nissan Qashqai 2024. Zmiany w wyglądzie

Osłona chłodnicy została gruntownie zmodyfikowana. Ta część nadwozia składa się z dziesiątek trójwymiarowych elementów w kształcie przecinków, wykończonych na wysoki połysk czarnym lakierem.

Boki zderzaka są w kolorze nadwozia, a poniżej tablicy rejestracyjnej do dolnych rogów zderzaka przebiega czarny pas o wysokim połysku. Poniżej wlotu powietrza znalazł się cienki pasek w kolorze nadwozia.

Poniżej głównego klosza znajdują się światła do jazdy dziennej składające się z pięciu małych soczewek. Światła do jazdy dziennej otaczają teraz główną soczewkę reflektora i łączą się z wąskim paskiem świateł powyżej reflektora, który przypomina jednostkę znaną z poprzedniej wersji Qashqai, ale ma dodatkowo podświetlany napis „Nissan” na zewnętrznych końcach. Kształt tylnych lamp nie zmienił się, ale ich układ pod kloszami został przeprojektowany.

Jedna z najczęściej używanych funkcji dostępnych w tym crossoverze, która została znacząco unowocześniona, jest system kamer 360° (AVM, Around View Monitor)
Jedna z najczęściej używanych funkcji dostępnych w tym crossoverze, która została znacząco unowocześniona, jest system kamer 360° (AVM, Around View Monitor) – flagowa technologia Nissana, której początki sięgają 2007 roku. Nissan

Kształt zderzaka został zmieniony i obecnie jest on utrzymany w jednolitej kolorystyce – czarnej z połyskiem w wyższych wersjach wyposażenia lub w kolorze nadwozia w nowej wersji N-Design. Odświeżony Qashqai w wyższych wersjach wyposażenia wyróżnia się także nowym, błyszczącym, czarnym wykończeniem nadwozia pod drzwiami i przy nadkolach.

Nowe 18-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie, ze stopów lekkich, są teraz standardem w średniej wersji wyposażenia. Na wyższych poziomach dostępne są nowe 19‑ i 20‑calowe obręcze kół z lekkich stopów, również o diamentowym szlifie. Gama efektownych obręczy zalicza się do najszerszych w tej klasie aut opcji wyboru kół i nadaje kolejny wymiar atrakcyjnej, odświeżonej stylistyce modelu Qashqai.

Nissan Qashqai 2024. Paleta kolorów

Do palety Nissana Qashqai dodano trzy nowe kolory. Nowością jest perłowa biel, która w porównaniu do poprzednio stosowanej charakteryzuje się czystszym odcieniem i w niektórych warunkach oświetleniowych wydaje się wręcz lśnić. Z kolei perłowa czerń zastępuje dotychczasową wersję czerni, ma od niej głębszy odcień, dzięki czemu wizualnie wyostrza sylwetkę modelu Qashqai.

Trzecią nowością jest szczególnie przyciągający wzrok lakier Deep Ocean. W zależności od natężenia światła jego kolor wydaje się wpadać w odcień pomiędzy ciemnoniebieskim a metalicznym turkusowym. Z pewnością skłoni niektórych do zastanawiania się: „czy ten samochód jest niebieski, czy może zielony?”.

Pięć kolorów crossovera Qashqai – perłowa biel, Deep Ocean, czerwień Fuji, magnetyczny niebieski i szary Ceramic – jest także dostępnych w dwukolorowej kombinacji, z czarnym dachem dodatkowo podkreślającym sylwetkę auta.

Nissan Qashqai 2024. Nowy poziom wyposażenia N-Design

Nowością w gamie Qashqai jest wersja N-Design z wyjątkowymi akcentami stylistycznymi. To propozycja dla klientów, którzy chcieliby, aby ich samochód był szczególnie wyrazisty. Dolna część nadwozia pod drzwiami i nadkola w wersji N-Design są w kolorze nadwozia. W tej wersji wyposażenia wyróżniają się także nowe, 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Nissan Qashqai 2024. Zmiany we wnętrzu

W wyższych wersjach wyposażenia wnętrze zyskuje na atrakcyjności dzięki zastosowaniu materiału Alcantara® na desce rozdzielczej, wstawkach w drzwiach, podłokietnikach, pokrywie schowka, a nawet na konsoli środkowej na wysokości kolan.

Nowe materiały z drobną fakturą zdobią konsolę środkową wokół dźwigni zmiany biegów i wstawkę pomiędzy górną częścią deski rozdzielczej a schowkiem, co podkreśla przywiązanie do detali, charakterystyczne dla japońskiego rzemiosła.

W wyższych wersjach modelu wprowadzono nowe wykończenia foteli. W wersji wyposażenia Tekna zastosowano pikowaną syntetyczną skórę z przebłyskami „umbry palonej” na siedziskach i na bokach oparć foteli. Na szczególną uwagę niewątpliwie zasługuje czarna, częściowo pikowana skóra najwyższej jakości w najbogatszej wersji wyposażenia Tekna+.

W wyższych wersjach wyposażenia wnętrze zyskuje na atrakcyjności dzięki zastosowaniu materiału Alcantara® na desce rozdzielczej, wstawkach w drzwiach,
W wyższych wersjach wyposażenia wnętrze zyskuje na atrakcyjności dzięki zastosowaniu materiału Alcantara® na desce rozdzielczej, wstawkach w drzwiach, podłokietnikach, pokrywie schowka, a nawet na konsoli środkowej na wysokości kolan. Nissan

Fotele w Nissanie Qashqai N-Design pokryte są czarną skórą z przeszyciami, połączoną z materiałem Alcantara®. Tym, co dodatkowo wyróżnia tę wersję, jest specjalne przetłoczenie tworzące napis „Qashqai”, którym ozdobiono element tuż pod zagłówkami przednich foteli.

ZOBACZ TAKŻE:Prezentacja III generacji Nissan Qashqaia

Kolejną nowością podnoszącą komfort podróżowania jest nastrojowe oświetlenie kabiny w wersjach od N-Connecta wzwyż. Dyskretnie rozmieszczone czerwone/zielone/niebieskie diody LED pozwalają kierowcy (lub pasażerowi) spersonalizować oświetlenie wnętrza w zależności od nastroju. W najwyższych wersjach diody LED znajdują się również z tyłu kabiny, dzięki czemu z nastrojowego oświetlenia mogą korzystać wszyscy pasażerowie. Ustawieniami tych elementów oświetlenia można sterować z centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego.

Nissan Qashqai 2024. Udoskonalony system kamer

Jedna z najczęściej używanych funkcji dostępnych w tym crossoverze, która została znacząco unowocześniona, jest system kamer 360° (AVM, Around View Monitor) – flagowa technologia Nissana, której początki sięgają 2007 roku.

Po włączeniu biegu wstecznego obraz z czterech zewnętrznych kamer daje widok pojazdu z lotu ptaka, co pozwala bezpiecznie wykonywać manewry parkowania. Nowa, ulepszona technologia wykorzystuje wszystkie te kamery, aby zapewnić niezwykle wyraźny obraz w każdych warunkach oświetleniowych.

AVM posiada teraz funkcję 3D, która pozwala kierowcy widzieć samochód nie tylko z góry, ale także wybrać jeden z ośmiu różnych punktów widzenia. Kierowca może zobaczyć otoczenie pojazdu z przodu, z tyłu, po bokach lub od strony narożników, co może na przykład pomóc zidentyfikować niewidoczne z kabiny zagrożenie. Kamery 360° współpracują z opracowanym przez Nissana systemem wykrywania poruszających się obiektów, który emituje sygnał dźwiękowy, gdy wykryje ruchomą przeszkodę w pobliżu samochodu.

Kolejną nową inteligentną funkcją AVM jest pamięć lokalizacji miejsca parkingowego, która umożliwia kierowcy zapisywanie często odwiedzanych miejsc parkingowych, dzięki czemu samochód automatycznie rozpozna lokalizację za pomocą GPS. Gdy tak się stanie, pojazd zapamięta dokładną pozycję, aby umożliwić idealne parkowanie za każdym razem – jest to szczególnie przydatne w przypadku niewielkich przestrzeni.

Technologia AVM może ponadto ułatwić kierowcy bezpieczne włączenie się do ruchu, gdy widoczność na wjeździe jest ograniczona. System wykorzystuje szerokokątną przednią kamerę do wyświetlania widoku z przodu maski, rzutowanego na centralny ekran. Podobnie jak w przypadku funkcji pamięci lokalizacji miejsca parkingowego, lokalizacje o ograniczonej widoczności mogą być przechowywane w pamięci GPS systemu kamer 360°, co umożliwia ich automatyczną aktywację.

Wprowadzono również pewne zmiany w elementach graficznych wyświetlanych na ekranie informacyjnym zegarów cyfrowych TFT za kierownicą. Wygląd tarcz na wyświetlaczu zmienia się na czerwony w trybie sportowym, zielony w trybie Eco lub jasnoszary w trybie standardowym – zarówno w normalnym, jak i rozszerzonym trybie widoku.

Dodano także tryb minimalny, który ogranicza ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy, ponieważ wyświetla tylko wybrany bieg, tryb jazdy oraz prędkość. W wersjach z napędem e-POWER ekran przepływu energii jest teraz dostępny w trybie widoku normalnego

Nissan Qashqai 2024. Jaki ma napęd?

  • e-POWER to innowacyjny, zelektryfikowany układ napędowy.
  • Silnik benzynowy generuje energię elektryczną, która jest wykorzystywana do napędzania kół.
  • Jest to znacznie prostsze rozwiązanie niż w przypadku wielu tradycyjnych hybryd dostępnych obecnie w sprzedaży.

U podstaw napędu e-POWER leży połączenie szybkości reakcji i precyzji z wydajnością, a wszystko to bez kompromisów w zakresie przyjemności z jazdy. Dzięki e-POWER klienci nie muszą godzić się na przeciętne wrażenia z jazdy, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych hybryd. Istotą układu napędowego e-POWER jest brak skrzyni biegów. Koła napędzane są w nim wyłącznie przez silnik elektryczny.

e-POWER to innowacyjny, zelektryfikowany układ napędowy. Silnik benzynowy generuje energię elektryczną, która jest wykorzystywana do napędzania kół.
e-POWER to innowacyjny, zelektryfikowany układ napędowy. Silnik benzynowy generuje energię elektryczną, która jest wykorzystywana do napędzania kół. Jest to znacznie prostsze rozwiązanie niż w przypadku wielu tradycyjnych hybryd dostępnych obecnie w sprzedaży. Nissan

Jedyną rolą 3-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem – z technologią zmiennego stopnia sprężania – jest generowanie energii elektrycznej, która jest przekazywana przez falownik do silnika elektrycznego o mocy 140 kW lub akumulatora o pojemności 1,8 kWh (lub obu, w zależności od sytuacji na drodze). Silnik pracuje cicho w tle, aby zapewnić niezbędne ładowanie akumulatora oraz silnika elektrycznego.

Podobnie jak w pojazdach z napędem wyłącznie elektrycznym, system e-POWER odzyskuje energię podczas hamowania, aby przekazać ją z powrotem do akumulatora. Kierujący może również wybrać tryb B na „dźwigni przełożeń”, aby uzyskać wyższy poziom odzyskiwania energii podczas hamowania. Opracowana przez Nissana funkcja e-Pedal Step umożliwia jazdę przy użyciu samego pedału przyspieszenia – po zwolnieniu pedału gazu następuje znaczne hamowanie. Po kilku minutach jazda z włączoną funkcją e-Pedal Step staje się drugą naturą, szczególnie w środowisku miejskim. Nie oznacza to, że hamulec nie jest w ogóle potrzebny. System e-Pedal Step będzie hamował pojazd tylko do momentu osiągnięcia prędkości „pełzania”, podobnie jak przy tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów. Pełne zatrzymanie wymaga zatem użycia hamulca.

Więcej zdjęć auta znajdziesz w galerii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Paliwo na stacjach będzie tańsze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty