Mazda 3 po zmianach

Mototarget.pl
Mazda 3 Klienci będą mogli wybierać spośród trzech egzemplarzy z jednostkami benzynowymi o mocy 100, 120 i 165 koni mechanicznych, oraz dwoma dieslami: 105 i 165-konnym. W ofercie znajdą się zarówno modele z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.Fot. Mazda
Mazda 3 Klienci będą mogli wybierać spośród trzech egzemplarzy z jednostkami benzynowymi o mocy 100, 120 i 165 koni mechanicznych, oraz dwoma dieslami: 105 i 165-konnym. W ofercie znajdą się zarówno modele z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.Fot. Mazda
Udostępnij:
Najnowsza Mazda 3, w Japonii znana jako Mazda Axela, trafiła właśnie do sprzedaży na rodzimym rynku. Kiedy auto zobaczymy w Europie?

Tak jak w przypadku pozostałych najnowszych modeli tego producenta, filozofia Mazdy 3 opiera się o koncepcję Jinba-Ittai, oznaczającą jedność jeźdźca z maszyną. W samochodzie po raz pierwszy zastosowano szereg technologii pod szyldem SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, których zadaniem jest zapewnienie zintegrowanej kontroli nad silnikiem, skrzynią biegów i zawieszeniem. Zadaniem GVC jest wektorowanie momentu obrotowego silnika w celu zoptymalizowania obciążenia na każde z napędzanych kół, co jak obiecuje producent - ma upłynnić pokonywanie zakrętów w praktycznie każdych warunkach.

Nowością w wersjach z silnikami diesla jest system precyzyjnej kontroli mocy oraz technologia Natural Sound Frequency Control, minimalizująca wibracje charakterystyczne dla jednostek tego typu. Za ciszę we wnętrzu odpowiada system Natural Sound Smoother, teraz dostępny we wszystkich modelach z silnikami diesla.

We wnętrzu samochodu znajdziemy pełnokolorowy wyświetlacz head-up (Active Driving Display) i kierownicę o ulepszonej ergonomii. Za bezpieczeństwo odpowiada odświeżony system antykolizyjny, który zamiast czujników laserowych jest teraz wyposażony w kamery i system wykrywania pieszych. Mazdę 3 będzie można kupić w wersji z reflektorami LED z systemem adapcyjnego doświetlania zakrętów.

Nowa Mazda 3 ma trafić do Europy pod koniec tego roku. Klienci będą mogli wybierać spośród trzech egzemplarzy z jednostkami benzynowymi o mocy 100, 120 i 165 koni mechanicznych, oraz dwoma dieslami: 105 i 165-konnym. W ofercie znajdą się zarówno modele z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie