Lexus RX L. Dla siedmiu osób

Mariusz Michalak
Lexus RX L W Los Angeles przedstawiono dwie wersje Lexusa RX L. Model RX 350L napędzany jest 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6 o mocy 216 kW (294 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 358 Nm, sprzężonym z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. RX 350L dostępny jest również w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD. Wersja RX 450hL wyposażona jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 313 KM. W hybrydzie napęd na cztery koła zrealizowano za pomocą systemu E-Four, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny.Fot. Lexus
Lexus RX L W Los Angeles przedstawiono dwie wersje Lexusa RX L. Model RX 350L napędzany jest 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6 o mocy 216 kW (294 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 358 Nm, sprzężonym z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. RX 350L dostępny jest również w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD. Wersja RX 450hL wyposażona jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 313 KM. W hybrydzie napęd na cztery koła zrealizowano za pomocą systemu E-Four, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny.Fot. Lexus
Na salonie samochodowym w Los Angeles Lexus zaprezentował model RX L – od dawna oczekiwaną wersję swego bestsellerowego crossovera z trzema rzędami foteli.

Wprowadzając w 1998 roku model RX, Lexus stworzył zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów. Auto szybko zyskało ogromną popularność i stało się najchętniej kupowanym modelem marki. Z czasem jednak rynek zaczął się domagać czegoś więcej – wersji z trzema rzędami siedzeń.

Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie model oznaczony RX L. Tylna część nadwozia samochodu została wydłużona o 110 mm, zmieniono także kąt nachylenia tylnej szyby. W ten sposób wewnątrz udało się wygospodarować miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń w postaci dzielonej w stosunku 60/40 wygodnej kanapy dla dwóch osób. Zwiększając kąt nachylenia tylnej szyby uzyskano więcej przestrzeni nad głowami dodatkowych pasażerów, a nieznaczne podniesienie drugiego rzędu foteli zapewniło więcej miejsca dla ich nóg. Łatwy dostęp do tylnych siedzeń zapewnia możliwość odsuwania foteli drugiego rzędu w przód. Pasażerowie wszystkich trzech rzędów są chronieni z boków przez biegnące na całej długości kabiny kurtynowe poduszki powietrzne.

Mimo dodania trzeciego rzędu siedzeń, RX nie został pozbawiony przestrzeni bagażowej – Lexus twierdzi wręcz, że w modelu RX L podłoga bagażnika za oparciami tylnych siedzeń jest dłuższa, niż u konkurencji. W razie potrzeby powiększenia przestrzeni ładunkowej tylne fotele można złożyć za pomocą elektrycznego mechanizmu.

W Los Angeles przedstawiono dwie wersje Lexusa RX L. Model RX 350L napędzany jest 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6 o mocy 216 kW (294 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 358 Nm, sprzężonym z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. RX 350L dostępny jest również w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD. Wersja RX 450hL wyposażona jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 313 KM. W hybrydzie napęd na cztery koła zrealizowano za pomocą systemu E-Four, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny.

Zobacz też: Polska premiera Volvo XC40!

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty