Pod względem stylistycznym Soul II przypomina zaprezentowany w 2012 roku koncepcyjny Track'ster. Choć producent

pozostał przy charakterystycznym, „pudełkowatym” kształcie karoserii, to poszczególne detale zostały gruntownie przeprojektowane. Z przodu, uwagę zwraca trapezoidalny wlot powietrza, kontrastujący z potężnym otworem wentylacyjnym w zderzaku. Natomiast tylna część nadwozia wyróżnia się pionowymi reflektorami, które wizualnie zintegrowano z oknem w pokrywie bagażnika.
Nowy Soul jest również większy od poprzednika. Rozstaw osi mierzy 2570 mm (o 20 mm więcej), zaś szerokość nadwozia wynosi 1800 mm (o 15 mm więcej). Zmiany te odczują zwłaszcza pasażerowie drugiego rzędu siedzeń. Pojazd jest za to niższy o 17 mm (1593mm) , co pozwala poszerzyć walory praktyczne samochodu. Otwór klapy tylnej powiększył się o 60 mm, łatwiejszy jest więc dostęp do bagażnika, który „urósł” o ok. 14 litrów. Przypomnijmy, że kufer poprzednika był w stanie zmieścić 222 litry bagażu.
Podstawową zmianą konstrukcyjną w nowym Soulu jest zastosowanie platformy opartej na płycie podłogowej najnowszego modelu Cee’d. Pomimo zwiększenia rozstawu osi, Kia podaje, iż nadwozie Soula jest o blisko 29% sztywniejsze, niż miało to miejsce dotychczas. Nadwozie wykonano w 66% ze stali o dużej wytrzymałości, a oprócz tego zastosowano tu wzmocnienia

połączeń przegrody czołowej, pomiędzy słupkami C oraz mocowań słupków B. Dzięki zastosowaniu tzw. stali nadwytrzymałej słupki przednie A są węższe o 20%, polepszając tym samym widoczność do przodu.
Przednie zawieszenie oparte na kolumnach MacPherson montowane jest teraz do ramy pomocniczej z czterema tulejami (w Soulu I generacji tulei nie było), co pozwala lepiej izolować kabinę od drgań mechanicznych i minimalizować wpływ wstrząsów drogowych. Przesunięta w przód przekładnia kierownicza daje lepsze wyczucie położenia kół i ogranicza drgania odczuwalne na kierownicy. Z tyłu zastosowano dłuższe, ustawione pionowo amortyzatory, co pozwala zwiększyć skok zawieszenia i tłumienie wstrząsów podczas jazdy. Zadbano także o skuteczniejsze wyciszenie - w stosunku do poprzedniego modelu, poziom głośności w kabinie pasażerskiej spadł o 3 decybele.
Przestrzeń pasażerska jest teraz obszerniejsza, za sprawą wzrostu miejsca na nogi (o 20 mm), przestrzeni na głowę (o 5 mm) i szerokości na poziomie ramion (o 7,5 mm). Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, wysokość progów została zmniejszona o 5

mm, także niżej o 12 mm zamontowane są przednie i tylne biodrowe punkty mocowania pasów bezpieczeństwa.
Poza wyższym komfortem podróżowania, wnętrze pojazdu wykończono jeszcze lepszej jakości materiałami. Wybór kolorystyki wnętrza obejmuje jednolite lub dwutonowe kombinacje kolorystyczne czarnej, brązowej lub szarej tapicerki materiałowej albo skórzanej.
Nabywca nowej Kii Soul będzie miał do wyboru silniki: benzynowy 1.6 GDI o mocy 132 KM oraz wysokoprężny 1.6 CRDi, który rozwija 128 KM mocy. Obydwie jednostki mogą współpracować z sześciostopniowymi manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów.
Kia Soul 2014 dostępna będzie z szeregiem nowych elementów wyposażenia kojarzonymi z autami klasy Premium. Są to m.in. przednie światła LED do jazdy dziennej (DRL) i tylne światła LED, system bezkluczykowej aktywacji pojazdu i system start/stop, klimatyzacja automatyczna, skórzana tapicerka siedzeń, elektrycznie podgrzewane i wentylowane fotele przednie, panoramiczne okno dachowe, radioodtwarzacz z kamerą cofania oraz elektrycznie składane lusterka zewnętrzne. Dostępne

będą także systemy łączności bezprzewodowej oraz w opcji nagłośnienie marki Infinity, zaprojektowane specjalnie pod kątem własności akustycznych kabiny Soula.
Ale to nie wszystko. Auto może być wyposażone także w pakiet SUV Styling Pack, obejmujący dodatkowe spojlery zderzaków w „fortepianowej” błyszczącej czerni, listwy progowe, czarne listwy ochronne nadkoli oraz również czarny panel dachowy. Nabywcy tego samochodu będą mieli wybór spośród 11 kolorów nadwozia z czego 3 z nich będzie można dodatkowo połączyć z dwoma do wyboru kolorami dachu: czarnym i białym.
Już niedługo nowa Kia Soul trafi do polski salonów. Cena podstawowej wersji z silnikiem 1.6 GDI wynosi 59 900 zł. Koreańskie auto ma konkurować m.in. z takimi modelami jak Nissan Juke, Renault Capture oraz Opel Mokka i jak się wydaje, będzie naprawdę groźnym rywalem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie