Kia Cerato kontra Hyundai Elantra

Ryszard Polit
Fot. Kia: Kia Cerato ma zdobyć europejskie rynki przystępną ceną i eleganckim kształtem nadwozia.
Fot. Kia: Kia Cerato ma zdobyć europejskie rynki przystępną ceną i eleganckim kształtem nadwozia.
Udostępnij:
Managerowie koncernu Hyundai zapowiadają ekspansję na światowe rynki. Istotną rolę w Europie mają odegrać modele klasy średniej - Elantra i Cerato.

Managerowie koreańskiego koncernu Hyundai zapowiadają ekspansję na światowe rynki. Istotną rolę w Europie mają odegrać modele klasy średniej, takie jak Elantra i Cerato. Tak się bowiem składa, że marka Kia należy do Hyundaia.

Fot. Kia: Kia Cerato ma zdobyć europejskie rynki przystępną ceną i eleganckim kształtem nadwozia.
Fot. Kia: Kia Cerato ma zdobyć europejskie rynki przystępną ceną i eleganckim kształtem nadwozia.

 

Rozwój marek koreańskich porównywany jest do kariery producentów japońskich z lat 70. Wtedy główną zaletą aut azjatyckich była niska cena,  bogate wyposażenie seryjne i wysoka jakość montażu. Przyglądając się Cerato i Elantrze można jednak dojść do wniosku, że Koreańczycy kroczą inną

Fot. Hyundai: Hyundai Elantra jest nieco dłuższa od Cerato, jednak ma identyczny rozstaw osi.
Fot. Hyundai: Hyundai Elantra jest nieco dłuższa od Cerato, jednak ma identyczny rozstaw osi.

drogą. W obu pojazdach wybraliśmy wersje sedan, napędzane tym samym, benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 105 KM. 

 

Cechy szczególne

 

Niektórzy twierdzą, że cechą szczególną aut koreańskich jest charakterystyczne, kontrowersyjne dla Europejczyków, wzornictwo i "włoskie" nazwy modeli. Bez wątpienia

Fot. Kia: Cerato napędzane benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 105 KM ma niemal identyczną dynamikę jak Hyundai Elantra.
Fot. Kia: Cerato napędzane benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 105 KM ma niemal identyczną dynamikę jak Hyundai Elantra.

nowoczesna w Cerato i Elantrze jest konstrukcja tylnego, wielowahaczowego zawieszenia. Oba auta mają identyczny rozstaw osi, jednak nieco więcej miejsca na tylnej kanapie oferuje Cerato. W tym aucie jest więcej miejsca nad głową. Wnętrza obu samochodów wykonane są z materiałów przeciętnej jakości, a przednie siedzenia nie są zbyt wygodne. Bardziej ergonomiczna w obsłudze przełączników i przycisków jest Kia. Pod względem wielkości bagażnika zdecydowanie lepsza jest

Fot. Hyundai: Elantra jest napędzana tym samym silnikiem co Kia Cerato, dlatego dynamika i zużycie paliwa są podobne.
Fot. Hyundai: Elantra jest napędzana tym samym silnikiem co Kia Cerato, dlatego dynamika i zużycie paliwa są podobne.

Elantra, której przestrzeń bagażowa wynosi 415 l, o 70 l więcej od Cerato.

 

Silniki

 

Do napędu obu modeli wykorzystano ten sam, benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM. Zachowuje się on jak typowa jednostka wielozaworowa - chcąc uzyskać dobrą dynamikę, trzeba utrzymywać silnik na wysokich obrotach i

Fot. Kia: Tablica przyrządów Cerato jest dość nowoczesna, a obsługa przycisków i przełączników nie sprawia kłopotów.
Fot. Kia: Tablica przyrządów Cerato jest dość nowoczesna, a obsługa przycisków i przełączników nie sprawia kłopotów.

często zmieniać biegi. Elastyczność tego silnika nie jest najlepsza, podobnie jak głośna praca. Zużycie paliwa obu pojazdów jest podobne i w mieście nie przekracza 10 l na 100 km.

 

Wrażenia z jazdy

 

Elantra i Cerato mają zbliżoną dynamikę. Silnik zapewnia wystarczające osiągi, które nie są jednak mocną stroną tych

Fot. Hyundai: We wnętrzu Elantry jakość plastików jest dość przeciętna.
Fot. Hyundai: We wnętrzu Elantry jakość plastików jest dość przeciętna.

aut. Po dość nowoczesnej konstrukcji układu zawieszenia można się spodziewać dobrych własności jezdnych, które jednak nie są najlepsze. Hyundai i Kia mają miękkie zawieszenie, które powoduje niezbyt stabilne zachowanie w zakrętach. Jest to szczególnie odczuwalne na nierównej nawierzchni. Oba auta mają zbliżoną długość drogi hamowania, które jest dłuższa niż u europejskich konkurentów. Poziom hałasu mierzony przy prędkości 100 km/h jest nieco mniejszy w Hyundaiu, jednak w obu pojazdach nie jest zbyt cicho. 

 

Podsumowanie

 

Kia Cerato oferowana w cenie 50 490 zł wydaje się ciekawszą propozycją od Hyundaia Elantry, który jest droższy aż o 9 410 zł. Ta miażdżąca różnica wynika z bogatszego wyposażenia Hyundaia, jednak w cenie 59 900 zł można znaleźć wiele bardziej interesujących samochodów. Cerato i Elantra spełniają kryterium samochodu rodzinnego, gdyż mają wystarczająco pojemne wnętrza i bagażniki. Oba pojazdy mają wiele wspólnych cech, a najbardziej różni je wygląd.

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Kia Cerato

Hyundai Elantra 

Przestronność wnętrza

+

 

Silnik

Remis

Poziom hałasu

 

+

Hamulce

+

 

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

Remis

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

 

+

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Kia Cerato

Hyundai Elantra

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1599

1599

Moc maksymalna (KM/obr/min)

105/5800

105/5800

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

143/4500

143/4500

Przyspieszenie 0-100 km/h(s)

11,0

11,0

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

12,1

12,3

Prędkość maksymalna (km/h)

186

182

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

70

69

Droga hamowania od 100 km/h (m)

41,2

41,3

Pojemność bagażnika (dm3
)

345

415

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

55

55

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km)

5,5/9,2

5,7/9,1

Długość x szerokość x wysokość (cm)

448 x 174 x 147

453 x 173 x 143

Rozstaw osi (cm)

261

261

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

3/6

Cena wersji sedan (zł)

50 490

59 900

 

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Kia Cerato LX

Hyundai Elantra GLS Middle

poduszki powietrzne

2

2

układ ABS

S

S

elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/-

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

-

S/S

centralny zamek

O

S

wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio /z CD

O

O

Klimatyzacja manualna

O

S

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

 

Fot. Hyundai: Na tylnej kanapie Elantry jest nieco mniej miejsca niż w Cerato.
Fot. Hyundai: Na tylnej kanapie Elantry jest nieco mniej miejsca niż w Cerato.
Fot. Kia: Kia ma nieco bardziej obszerne wnętrze od Hyundaia.
Fot. Kia: Kia ma nieco bardziej obszerne wnętrze od Hyundaia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie