Hyundai Kona Hybrid 1.6 GDI 141 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny i konkurencja

Kamil Rogala
Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198 KM i z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Tutaj liczy się płynność jazdy oraz względne oszczędności. Względne, bowiem aby oszczędzać, trzeba nauczyć się wykorzystywać zalety napędu i pogodzić się z kiepską dynamiką. Czy warto? Jeśli ktoś planuje jeździć głównie po mieści i pod miastem, lubi spokojną jazdę, wersja hybrydowa przypadnie mu do gustu.
Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198 KM i z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Tutaj liczy się płynność jazdy oraz względne oszczędności. Względne, bowiem aby oszczędzać, trzeba nauczyć się wykorzystywać zalety napędu i pogodzić się z kiepską dynamiką. Czy warto? Jeśli ktoś planuje jeździć głównie po mieści i pod miastem, lubi spokojną jazdę, wersja hybrydowa przypadnie mu do gustu. Kamil Rogala
Hyundai Kona, mimo swojego mocno ekscentrycznego wyglądu, zdołał podbić serca wielu użytkowników szukających ciekawego, dobrze wyposażonego i rozsądnie wycenionego auta. Druga generacja jest jeszcze bardziej niekonwencjonalna stylistycznie, ale zachowała najważniejsze cechy poprzednika – szeroka oferta, sporo możliwości konfiguracji i ciekawa oferta skierowana do szerokiego grona klientów. Jak w codziennej eksploatacji spisuje się wersja hybrydowa w usportowionej konfiguracji?

Spis treści

Hyundai Kona Hybrid. Stylistyka nadwozia/wnętrze

Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198
Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198 KM i z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Tutaj liczy się płynność jazdy oraz względne oszczędności. Względne, bowiem aby oszczędzać, trzeba nauczyć się wykorzystywać zalety napędu i pogodzić się z kiepską dynamiką. Czy warto? Jeśli ktoś planuje jeździć głównie po mieści i pod miastem, lubi spokojną jazdę, wersja hybrydowa przypadnie mu do gustu. Kamil Rogala

Jeśli ktoś szuka stonowanej stylistyki, idzie do salonu Skody, Volkswagena, względnie Forda lub Citroena, ale jeśli ktoś woli niekonwencjonalny wygląd i sporą dawkę eksperymentów, powinien zwrócić uwagę na ofertę Hyundaia. Model Kona już w pierwszej odsłonie nie był zwykłym autem, ale druga generacja poszła znacznie dalej w swojej stylistycznej ekstrawagancji. W zasadzie, gdzie nie spojrzymy, dzieje się coś dziwnego i interesującego. Listwa LED z przodu i z tyłu, oddzielone klosze lamp, muskularne nadkola z szerokimi nakładkami, mnóstwo przetłoczeń i geometrycznych przełamań. Dodatkowo w wersji N Line otrzymujemy sportowe akcenty, lakierowane w kolor nadwozia dodatki i felgi o bardzo ładnym wzorze. Do tego czerwony lakier i mamy gotowy przepis na auto, które na pewno nie będzie anonimowe na ulicach i przyciągnie wiele spojrzeń.

Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198
Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198 KM i z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Tutaj liczy się płynność jazdy oraz względne oszczędności. Względne, bowiem aby oszczędzać, trzeba nauczyć się wykorzystywać zalety napędu i pogodzić się z kiepską dynamiką. Czy warto? Jeśli ktoś planuje jeździć głównie po mieści i pod miastem, lubi spokojną jazdę, wersja hybrydowa przypadnie mu do gustu. Kamil Rogala

Hyundai Kona po emocjach związanych z ekstrawaganckim nadwoziem, we wnętrzu serwuje kierowcy zaskakujący ład, spokój i porządek, ale w mocno nowoczesnym i odrobinę ekstrawaganckim stylu. Wszystko jest proste, poukładane, niemal jak w modelach Volkswagena. Nad deską rozdzielczą góruje sporych rozmiarów panel z dwoma ekranami - systemu info-rozrywki oraz wirtualnych zegarów. Pod głównym ekranem znajdziemy kratki nawiewów i prosty oraz czytelny panel sterowania klimatyzacją. Tunel środkowy wręcz zaskakuje prostotą i symetrycznymi kształtami z dwoma panelami. Jest dużo przycisków, są pokrętła – ergonomia jest zaskakująco dobra. W odmianie N Line znajdziemy sporo czerwonych akcentów i podświetlenie. Wyposażenie jest obfite i obejmuje między innymi indukcyjną ładowarkę, podgrzewane fotele i kierownicę, tryby jazdy, kilka portów USB-C – trudno narzekać na jakiekolwiek braki. Miejsca nie brakuje i na szczęście już dawno minęły czasy, że auta z segmentu B rozczarowywały ciasnym i kiepsko wykonanym wnętrzem. W standardowym ułożeniu oparć pojemność bagażnika ma 466 litrów, zaś po ich złożeniu – 1300 litrów. W tym względzie auto także zaskakuje pozytywnie.

Hyundai Kona drugiej generacji produkowany jest m.in. w fabryce w koreańskim Ulsan czy czeskich Nosovicach. Bazuje na platformie Hyundai-Kia K2, którą dzieli m.in. z modelem i30. Mierzy 4385 mm długości, 1825 mm szerokości i 1585 mm wysokości. Rozstawo osi to 2660 mm.

Hyundai Kona Hybrid. Napęd i zużycie paliwa oraz wrażenia z jazdy

Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198
Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198 KM i z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Tutaj liczy się płynność jazdy oraz względne oszczędności. Względne, bowiem aby oszczędzać, trzeba nauczyć się wykorzystywać zalety napędu i pogodzić się z kiepską dynamiką. Czy warto? Jeśli ktoś planuje jeździć głównie po mieści i pod miastem, lubi spokojną jazdę, wersja hybrydowa przypadnie mu do gustu. Kamil Rogala

Testowany egzemplarz wyposażono w napęd hybrydowy na bazie silnika wolnossącego 1.6 GDI. Silnik spalinowy generuje moc 105 KM i 144 Nm momentu obrotowego, ale wsparcie ze strony jednostki elektrycznej o mocy 44 KM i momencie obrotowym 170 Nm nadaje całości wystarczającej dynamiki i mobilności w większości przypadków. Moc systemowa układu to 141 KM i nie jest to wartość odpowiednia do sportowej jazdy, ale do sprawnego poruszania się po mieście w zupełności wystarczy. W trasie przy prędkościach do 100 km/h również jest w porządku, ale wyższe prędkości wymagają więcej cierpliwości i odrobiny planowania np. przy wyprzedzaniu kolumny aut. Zresztą świadczą o tym nawet osiągi przedstawiane „na papierze”, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 165 km/h. Do miasta w sam raz, w trasę już niekoniecznie, szczególnie przy komplecie pasażerów i bagażu. Na szczęście 6-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT radzi sobie z autem dość dobrze i nie generuje szarpnięć. A jak prezentuje się zużycie paliwa?

  • spalanie w trasie 120-140 km/h: 6,5-7,5 l/100 km;
  • spalanie w trasie 70-100 km/h: 5-6 l/100 km;
  • spalanie w mieście 50 km/h: 5 l/100 km.

Być może Hyundai Kona Hybrid nie jest mistrzem w dziedzinie zużycia paliwa, ale mówimy tu o dość dużym (choć wciąż mieszczącym się w segmencie B) crossoverze. Poza tym chęć dynamicznej jazdy dość mocno wpływa na spalanie i nie trzeba sprintów spod świateł, aby wyraźnie podnieść średnie spalanie. Mam wrażenie, że odrobinę wyższa moc dodałaby więcej swobody i elastyczności, a to wpłynęłoby pozytywnie na zużycie paliwa.

Hyundai Kona Hybrid. Ceny i wyposażenie

Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198
Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198 KM i z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Tutaj liczy się płynność jazdy oraz względne oszczędności. Względne, bowiem aby oszczędzać, trzeba nauczyć się wykorzystywać zalety napędu i pogodzić się z kiepską dynamiką. Czy warto? Jeśli ktoś planuje jeździć głównie po mieści i pod miastem, lubi spokojną jazdę, wersja hybrydowa przypadnie mu do gustu. Kamil Rogala

A jak kształtują się ceny hybrydowej Kony? Bazowa odmiana Smart kosztuje katalogowo 136 400 złotych. Za wersję Executive zapłacimy 145 600 złotych, za Platinum trzeba zapłacić 159 400 złotych, a za testowaną wersję N Line – 165 400 złotych. W zasadzie topowa wersja ma wszystko, czego byśmy mogli oczekiwać od takiego auta (a nawet więcej), więc dodatków jest niewiele. W standardzie topowej odmiany dostajemy m.in.:

  • projekcyjne reflektory LED;
  • podświetlane listwy LED z przodu i z tyłu;
  • podwójne końcówki układu wydechowego;
  • boczne listwy w kolorze nadwozia;
  • 18-calowe felgi aluminiowe;
  • elektrycznie sterowane fotele przednie;
  • tapicerkę skórzano-zamszową;
  • cyfrowe zegary 12,3 cala;
  • system kamer 360-stopni etc.

Oprócz tego możemy dokupić w zasadzie tylko opcjonalny lakier – od 1500 do 2500 złotych.

Hyundai Kona Hybrid. Podsumowanie

Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198
Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198 KM i z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Tutaj liczy się płynność jazdy oraz względne oszczędności. Względne, bowiem aby oszczędzać, trzeba nauczyć się wykorzystywać zalety napędu i pogodzić się z kiepską dynamiką. Czy warto? Jeśli ktoś planuje jeździć głównie po mieści i pod miastem, lubi spokojną jazdę, wersja hybrydowa przypadnie mu do gustu. Kamil Rogala

Hyundai Kona w wersji hybrydowej na pewno nie podbije serc miłośników sportowej jazdy, ale do takich celów mamy inne odmiany np. 1.6 T-GDI o mocy 198 KM i z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Tutaj liczy się płynność jazdy oraz względne oszczędności. Względne, bowiem aby oszczędzać, trzeba nauczyć się wykorzystywać zalety napędu i pogodzić się z kiepską dynamiką. Czy warto? Jeśli ktoś planuje jeździć głównie po mieści i pod miastem, lubi spokojną jazdę, wersja hybrydowa przypadnie mu do gustu.

Hyundai Kona Hybrid - zalety:

  • rewelacyjny wygląd – sporo ekstrawagancji i możliwości konfiguracji;
  • przestronne i świetnie wykonane wnętrze z ciekawą stylistyką;
  • niezbyt dynamiczny, ale oszczędny układ napędowy;
  • sporo wersji i konfiguracji do wyboru;
  • jak na ten segment i klasę auta, odpowiednio skalkulowana cena.

Hyundai Kona Hybrid – wady:

  • nie jest to auto dla lubiących dynamiczną jazdę;
  • stylistyka zewnętrzna dla niektórych może być nieco przesadzona.

Porównanie Hyundai Kona Hybrid 1.6 GDI 141 KM (AT6) do wybranych konkurentów:

 

Hyundai Kona Hybrid 1.6 GDI 141 KM (AT6)

Honda HR-V 1.5 i-MMD 131 KM (e-CVT)

Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Cena (zł, brutto)

od 136 400

od 144 900

od 139 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover/5

crossover/5

Długość/szerokość (mm)

4385/1825

4340/1790

4362/1832

Wysokość (mm)

1585

1582

1558

Rozstaw osi (mm)

2660

2610

2640

Pojemność bagażnika (l)

466/1300

335/1305

388/b.d.

Liczba miejsc

5

5

5

Masa własna (kg)

1410

1380

b.d.

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Rodzaj silnika

benzynowy (HEV)

benzynowy (HEV)

benzynowy (HEV)

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 6-stopniowa

automatyczna, bezstopniowa e-CVT

automatyczna, bezstopniowa e-CVT

Osiągi

 

 

 

Moc (KM)

141

131

140

Moment obrotowy (Nm)

170 (elektr.)

253 (elektr.)

185 (elektr.)

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,2

10,6

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

165

170

170

Średnie zużycie paliwa (l/100km)

4,5 (WLTP)

5,4 (WLTP)

5,0 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

103 (WLTP)

122 (WLTP)

110 (WLTP)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty