Honda Accord kontra Nissan Primera

Ryszard Polit
Liczne grono zwolenników samochodów japońskich może być ukontentowane. Accord i Primera to najnowocześniejsze samochody w swojej klasie. Europejska konkurencja znowu została nieco w tyle

.

 

Cechy szczególne

 

fot. Honda
fot. Honda

Cechami szczególnymi Primery są odważny, jak na Nissana, design nadwozia, skomplikowany panel sterujący i ... kamera.

 

Honda stawia na nowoczesne silniki, układ zawieszenia i ...ciszę we wnętrzu.

 

Obaj konkurenci w wersji sedan mają zbliżony rozstaw osi.

Na tylnej kanapie więcej miejsca jest w Nissanie, nisko opadająca linia dachu w Accordzie powoduje pewien dyskomfort podróżowania.

 

 

fot. Nissan
fot. Nissan

Nissan stawia na komputerową nowoczesność.

We wnętrzu Primery zainstalowano futurystyczny panel sterujący umieszczony nad konsolą środkową (zdj. obok)
.

Za pomocą przycisków i pokręteł reguluje się pracę klimatyzacji, systemu audio, komputera pokładowego oraz zintegrowanego telefonu komórkowego.

Bez przeczytania instrukcji nie da się tego obsługiwać, a w czasie jazdy to wręcz ryzykowne zajęcie. Małe przyciski naciska się palcami prawej ręki, osoby grające na instrumentach klawiszowych są w uprzywilejowanej sytuacji.

 

Kolejną atrakcją Nissana jest umieszczona z tyłu kamera, pomagająca podczas parkowania, przekazywany przez nią obraz można oglądać na wyświetlaczu. W Accordzie nie ma kamery i zachowano tradycyjny układ dźwigienek i przełączników, dzięki czemu bez czytania instrukcji można włączyć klimatyzację.

 

Silnik

 

fot. Honda
fot. Honda

Wybrany do porównania 4-cylindrowy silnik Primery ma pojemność 2,0 l i uzyskuje moc 140 KM. Ma 16 zaworów, układ zmiennych faz rozrządu, a w celu zmniejszenia drgań i poprawy kultury pracy wyposażono go w wałki wyrównoważające.

W Hondzie pracuje silnik o tej samej pojemności, jednak moc ma większą - 15 KM. Wyższą moc uzyskano dzięki rewelacyjnemu układowi zmiennych faz rozrządu i skoków otwarcia zaworów (i-VTEC).

W zależności od obciążenia i obrotów jednostki napędowej ulegają zmianie czasy otwarcia zaworów ssących i dolotowych, a także skok ich otwarcia.

 

fot. Nissan
fot. Nissan

Co ma z tego kierowca?

Znakomitą dynamikę i natychmiastową reakcję silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia oraz niższe zużycie paliwa.

 

Silnik Hondy zużywa w mieście o ponad litr paliwa mniej niż Nissan.

 

Obie jednostki napędowe wymagają utrzymywania wysokich obrotów, są jednak dość elastyczne.

Z pomiarów wynika, że Accord jest nieco szybszy od Primery, ale różnice są minimalne.

 

Wrażenia z jazdy

 

fot. Honda
fot. Honda

Największym zaskoczeniem podczas jazdy Accordem jest cisza panująca we wnętrzu. Do tej pory produkty Hondy słynęły raczej z wysokiego poziomu głośności. W porównaniu z Primerą Accord jest o połowę cichszy.

Oba auta mają bardzo dobre własności jezdne. W odróżnieniu od wielu europejskich konkurentów Accord nie ma z przodu kolumn McPhersona, co w pełni popieramy. Nie wdając się w szczegóły techniczne - z przodu i z tyłu zawieszenie jest wielowahaczowe.

Dzięki stosunkowo dużemu rozstawowi osi i konstrukcji zawieszenia, obaj konkurenci nie mają problemów z szybkim pokonywaniem zakrętów.

 


fot. Nissan
fot. Nissan


Podsumowanie

 

Primera i Accord to nowoczesne pojazdy o zbliżonych wymiarach zewnętrznych, wyróżniające się nowoczesnymi jednostkami napędowymi i dobrymi własnościami jezdnymi. Oba są dobrze wyposażone, a wyższa cena Primery wynika z standardowego wyposażenia samochodu w układu stabilizacji toru jazdy ESP oraz kamerę.

Ze względu na nieco skomplikowany układ sterowania Primera jest mniej przyjazna użytkownikowi niż Honda.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty