.
Cechy szczególne

Cechami szczególnymi Primery są odważny, jak na Nissana, design nadwozia, skomplikowany panel sterujący i ... kamera.
Honda stawia na nowoczesne silniki, układ zawieszenia i ...ciszę we wnętrzu.
Obaj konkurenci w wersji sedan mają zbliżony rozstaw osi.
Na tylnej kanapie więcej miejsca jest w Nissanie, nisko opadająca linia dachu w Accordzie powoduje pewien dyskomfort podróżowania.

Nissan stawia na komputerową nowoczesność.
We wnętrzu Primery zainstalowano futurystyczny panel sterujący umieszczony nad konsolą środkową (zdj. obok)
.
Za pomocą przycisków i pokręteł reguluje się pracę klimatyzacji, systemu audio, komputera pokładowego oraz zintegrowanego telefonu komórkowego.
Bez przeczytania instrukcji nie da się tego obsługiwać, a w czasie jazdy to wręcz ryzykowne zajęcie. Małe przyciski naciska się palcami prawej ręki, osoby grające na instrumentach klawiszowych są w uprzywilejowanej sytuacji.
Kolejną atrakcją Nissana jest umieszczona z tyłu kamera, pomagająca podczas parkowania, przekazywany przez nią obraz można oglądać na wyświetlaczu. W Accordzie nie ma kamery i zachowano tradycyjny układ dźwigienek i przełączników, dzięki czemu bez czytania instrukcji można włączyć klimatyzację.
Silnik

Wybrany do porównania 4-cylindrowy silnik Primery ma pojemność 2,0 l i uzyskuje moc 140 KM. Ma 16 zaworów, układ zmiennych faz rozrządu, a w celu zmniejszenia drgań i poprawy kultury pracy wyposażono go w wałki wyrównoważające.
W Hondzie pracuje silnik o tej samej pojemności, jednak moc ma większą - 15 KM. Wyższą moc uzyskano dzięki rewelacyjnemu układowi zmiennych faz rozrządu i skoków otwarcia zaworów (i-VTEC).
W zależności od obciążenia i obrotów jednostki napędowej ulegają zmianie czasy otwarcia zaworów ssących i dolotowych, a także skok ich otwarcia.

Co ma z tego kierowca?
Znakomitą dynamikę i natychmiastową reakcję silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia oraz niższe zużycie paliwa.
Silnik Hondy zużywa w mieście o ponad litr paliwa mniej niż Nissan.
Obie jednostki napędowe wymagają utrzymywania wysokich obrotów, są jednak dość elastyczne.
Z pomiarów wynika, że Accord jest nieco szybszy od Primery, ale różnice są minimalne.
Wrażenia z jazdy

Największym zaskoczeniem podczas jazdy Accordem jest cisza panująca we wnętrzu. Do tej pory produkty Hondy słynęły raczej z wysokiego poziomu głośności. W porównaniu z Primerą Accord jest o połowę cichszy.
Oba auta mają bardzo dobre własności jezdne. W odróżnieniu od wielu europejskich konkurentów Accord nie ma z przodu kolumn McPhersona, co w pełni popieramy. Nie wdając się w szczegóły techniczne - z przodu i z tyłu zawieszenie jest wielowahaczowe.
Dzięki stosunkowo dużemu rozstawowi osi i konstrukcji zawieszenia, obaj konkurenci nie mają problemów z szybkim pokonywaniem zakrętów.

Podsumowanie
Primera i Accord to nowoczesne pojazdy o zbliżonych wymiarach zewnętrznych, wyróżniające się nowoczesnymi jednostkami napędowymi i dobrymi własnościami jezdnymi. Oba są dobrze wyposażone, a wyższa cena Primery wynika z standardowego wyposażenia samochodu w układu stabilizacji toru jazdy ESP oraz kamerę.
Ze względu na nieco skomplikowany układ sterowania Primera jest mniej przyjazna użytkownikowi niż Honda.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!