Genewa 2019. Seat Minimo - pomysł na kłopoty z parkowaniem

Mariusz Michalak
Seat Minimo Z długością 2,5 m i szerokością 1,24 m, pojazd jest wystarczająco kompaktowy, aby przemierzyć nawet najbardziej zatłoczone ulice miasta i zmieścić się na najmniejszym parkingu – zajmuje powierzchnię zaledwie 3,1 m2.Fot. Seat
Seat Minimo Z długością 2,5 m i szerokością 1,24 m, pojazd jest wystarczająco kompaktowy, aby przemierzyć nawet najbardziej zatłoczone ulice miasta i zmieścić się na najmniejszym parkingu – zajmuje powierzchnię zaledwie 3,1 m2.Fot. Seat
Jazda po mieście stawia przed kierowcami coraz więcej wyzwań. Surowe regulacje dotyczące dopuszczalnej emisji spalin, zakazy wjazdu czy korki i brak miejsc parkingowych to codzienne problemy zmotoryzowanych mieszkańców miast. Aby ułatwić im poruszanie się i postawić kolejny krok w dążeniu do miejskiej mikromobilności, Seat opracował mikrosamochód – Minimo.

Samochód koncepcyjny Minimó to odpowiedź na współczesne wyzwania związane z rozwojem miast. Mikrosamochód łączy zalety niewielkiego pojazdu z bezpieczeństwem i wygodą większego środka transportu. Pozwala na zwinne i łatwe parkowanie – jak motocyklem, ale dzięki zabudowanej i przestronnej konstrukcji zapewnia komfort kierowcy i pasażera na równi z samochodem osobowym.

W pełni elektryczny układ napędowy z zerową emisją spalin oznacza, że wjazd do miast nawet z najbardziej rygorystycznymi obostrzeniami w zakresie ochrony środowiska nie będzie stanowił problemu. Mikrosamochód zapewni kierowcom ponad 100 km jazdy na jednej baterii, którą bardzo szybko i łatwo można wymienić na drugą.

Z długością 2,5 m i szerokością 1,24 m, pojazd jest wystarczająco kompaktowy, aby przemierzyć nawet najbardziej zatłoczone ulice miasta i zmieścić się na najmniejszym parkingu – zajmuje powierzchnię zaledwie 3,1 m2. Dla porównania, zwykły samochód osobowy zajmuje dwa razy tyle – 7,2 m2. Minimo wyróżni się też 17-calowymi kołami, wysoką pozycją kierowcy oraz przestronnością wnętrza.

Pojedynczy reflektor z przodu sprawia, że pojazd przypomina motocykl. Drzwi pojazdu są asymetryczne i zamontowane w taki sposób, aby można było je otworzyć nawet w ciasnych przestrzeniach. Te znajdujące się od strony kierowcy są mniejsze, dzięki czemu ma on lepszą widoczność. Drzwi pasażera są większe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

Gdy kierowca i pasażer usiądą na swoich miejscach i podniosą wzrok, zobaczą panoramiczny widok 360°, który umożliwi im obserwowanie całego otoczenia podczas jazdy. Minimo to samochód bez wyraźnego podziału na przednią i tylną część, Budowa mikrosamochodu wskazuje, że będzie mógł on w przyszłości przybrać formę pojazdu autonomicznego.

Właściciele mikrosamochodu oraz osoby wypożyczające go w ramach usług carsharingowych będą mogły otwierać, uruchamiać i zamykać pojazd za pomocą aplikacji Digital Key. Oprócz tego, technologia Android Auto umożliwi korzystanie z telefonu podczas jazdy, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie