Od niedawna na naszym rynku oferowany jest Ford Focus II z nadwoziem hatchback. W najbliższym czasie dołączą sedan i kombi. Za najtańsze 4-drzwiowe auto z silnikiem 1,4 l/80 KM trzeba będzie zapłacić 52 400 zł, a za kombi - 54 400 zł.
Nadwozie
Producenci aut dążą do unifikacji stylizacyjnej oferowanych pojazdów. Patrząc na Forda Focusa drugiej generacji w wersji sedan i kombi można odnieść wrażenie, że to zmniejszony nieco model Mondeo. Zabieg ten wydaje się zamierzony - właściciel Focusa może poczuć się jakby posiadał auto wyższego segmentu.
W porównaniu z hatchbackiem Focus II kombi jest dłuższy o 13, a sedan o 15 cm. Różnica dotyczy też objętości
przestrzeni bagażowej. Z tzw. dojazdowym kołem zapasowym wynosi ona w przypadku sedana 526 l, a w kombi 482 l - odpowiednio 141 i 97 l więcej niż w wersji hatchback. Składane oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 pozwala na przewożenie dłuższych przedmiotów, a po rozłożeniu na zwiększenie objętości bagażnika kombi do 1 525 l. Takie same są natomiast szerokość i wysokość oraz rozstaw osi wszystkich wersji nadwoziowych Focusa II.
Silniki
W Polsce Focus II sedan i kombi dostępny będzie z czterema silnikami benzynowymi: 1,4 l/80 KM; 1,6 l/100 KM; 1,6 l/115 KM z układem zmiennych faz rozrządu i 2,0 l/145 KM. Samochody można będzie także kupić z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi z systemem common rail: 1,6 l/90 KM; 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Dwa ostatnie silniki
doładowane są turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny.
Silniki współpracować mogą z 5- i 6-stopniową manualną skrzynią przekładniową oraz z 4-biegową przekładnią automatyczną.
Wrażenia z jazdy
Mieliśmy możliwość wypróbowania Forda Focusa II sedan i kombi z wysokoprężnym silnikiem 2,0 l/136 KM. Dzięki funkcji chwilowego wzrostu momentu obrotowego jego maksymalna wartość rośnie z 320 do 340 Nm przy 2 tys. obr/min. Zapewnia to dobrą dynamikę jazdy.
Podobnie jak w pierwszej generacji będącej prekursorem takiego rozwiązania, także w najnowszym Focusie zastosowano wielowahaczową oś tylną. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona. Zawieszenie zestrojone jest znakomicie i Focus ma bardzo dobre właściwości jezdne. Niewielkie zastrzeżenia budzi pozycja za kierownicą - fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane.
Ford Focus II sedan i kombi - silniki benzynowe
Wersja silnika | 1.4 16V | 1.6 16V | 1.6 16V (zmienne fazy rozrządu) | 2.0 16V |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1388 | 1596 | 1999 | |
Moc maksymalna (KM - obr/min) | 80-5700 | 100-6000 | 115-6000 | 145-6000 |
Maks. moment obrotowy (Nm - obr/min) | 123-3500 | 150-4000 | 155-4150 | 185-4500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 14,2 | 12,0 | 10,9 | 9,3 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 166 | 182 | 193 | 210 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 5,4/8,7 | 5,5/8,7 | 5,1/8,7 | 5,4/9,8 |
Pojemność bagażnika sedan/kombi (dm3 ) | 526/482 | |||
Cena sedan/kombi (zł) | 52 400/ 54 400 | 55 400/ 57 400 | 59 250/ 61 250 | 63 750/ 65 750 |
Ford Focus II sedan i kombi - silniki wysokoprężne
Wersja silnika | 1.6 TDCi | 1.6 TDCi | 2.0 TDCi |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1560 | 1997 | |
Moc maksymalna (KM - obr/min) | 90-4000 | 109-4000 | 136-4000 |
Maks. moment obrotowy (Nm - obr/min) | 215-1750 | 240/260*-1750 | 320/340*-2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,7 | 11,0 | 9,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 179 | 190 | 205 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km) | 4,0/5,9 | 4,0/6,2 | 4,5/7,5 |
Pojemność bagażnika sedan/kombi (dm3 ) | 526/482 | ||
Cena (zł) | 61 900/ 63 900 | 64 900/ 66 900 | 71 500/ 73 500 |
* - Wartość dzięki funkcji chwilowego zwiększenia momentu obrotowego
Wybrane elementy wyposażenia standardowego:
Przednie poduszki powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek
.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?