Citroën Xantia 3,0 V6 Exclusive Automat

Motoexpress
Do zalet Xantii należy obszerne wnętrze nadwozia, znamionujące samochód wyższej klasy. Siedzenia przednie i tylne są poprawnie ukształtowane.

Wymowna elegancja
Patrząc na Xantię rzeczywiście dochodzimy do wniosku, że to auto elegancją jakby ponadczasowe. Dodajmy jeszcze - bardzo wygodne i z silnikiem V6 - dynamiczne.
Przestronne wnętrze

Citroën Xantia 3,0 V6 Exclusive Automat

Dużo jest miejsc na podręczne przedmioty: kieszenie w drzwiach, dodatkowe jeszcze w przednich podłokietnikach, kieszenie wszyte w oparcia przednich foteli i w tunelu środkowym aż 3 małe wgłębienia. Na sztywnej półce pod oknem tylnym też można położyć drobiazgi. Bagażnik niezbyt wielki, bo liczy sobie (do górnej półki) 437 l, ale kanapę tylną można złożyć i objętość bagażową powiększyć aż do 1405 l.
Luksus w wyposażeniu
Xantia w wersji 3,0 V6 nazywana jest Exclusive i słusznie, bo np. jej wyposażenie jest luksusowe. Wszystkie siedzenia wyłożone są jasnobeżową skórą, w tej samej tonacji kolorystycznej są welurowe obicia wewnętrzne drzwi, słupki dachu i podsufitka. W drzwiach i desce rozdzielczej umieszczono fornirowane listwy ozdobne, a koło kierownicy wyłożono czarną skórą. Bezpieczeństwo chronią m.in. 4 poduszki powietrzne, ale ta przed przednim pasażerem ograniczyła pojemność schowka w desce rozdzielczej. Fotele przednie mają rozbudowaną, elektryczną regulację ustawienia. Elektrycznie sterowane są szyby w drzwiach i lusterka zewnętrzne. Jest też klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów.
Silnik
To największej pojemności skokowej i największej mocy źródło napędu oferowane w modelach xantii. Jego konstrukcja liczy sobie już trochę lat, ale opracowano ją nowocześnie. Układ rozrządu składa się z 2 wałków, umieszczonych w głowicy, sterujących 24 zaworami, po 4 zawory przy każdym z 6 cylindrów ustawionych w 2 rzędach. Precyzyjnie pracuje elektronicznie sterowany wielopunktowy system wtrysku paliwa firmy Bosch.
Jazda
Kierowca ma bardzo wygodne miejsce: fotel z regulowanym ustawieniem, także wysokości i regulację kąta kierownicy. Dobra jest widoczność w dużych lusterkach zewnętrzynch. Wspomaganie kierownicy - "usztywnia" się przy dużych prędkościach jazdy. Silnika prawie nie słychać. Automatyczna skrzynia "spowalnia" rozpędzanie, ale można włączyć przycisk "S" - jazdy sportowej. Wadą samochodu jest duże zużycie paliwa w jeździe miejskiej, 17,2 l-100 km, natomiast wielką zaletą - nie mająca porównania - wygoda jazdy, wynikająca z rewelacyjnego hydropneumatycznego zawieszenia kół.
Dane techniczne

Liczba cyl./poj. skokowa (cm3)6/2946
Moc maks. (KM-obr./min)190-5500
Moment obr. (Nm-obr./min)267-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)8,9
Prędkość maks. (km/h)225
Zużycie paliwa (l/100 km) miasto/poza miastem17,2/8,4
Wymiary: dł. x szer. x wys. (cm)452x175x140
Rozstaw osi (cm)274
Masa własna (kg)1496

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie