Citroën Xantia 3,0 V6 Exclusive Automat

Motoexpress
Udostępnij:
Do zalet Xantii należy obszerne wnętrze nadwozia, znamionujące samochód wyższej klasy. Siedzenia przednie i tylne są poprawnie ukształtowane.

Wymowna elegancja
Patrząc na Xantię rzeczywiście dochodzimy do wniosku, że to auto elegancją jakby ponadczasowe. Dodajmy jeszcze - bardzo wygodne i z silnikiem V6 - dynamiczne.
Przestronne wnętrze

Citroën Xantia 3,0 V6 Exclusive Automat

Dużo jest miejsc na podręczne przedmioty: kieszenie w drzwiach, dodatkowe jeszcze w przednich podłokietnikach, kieszenie wszyte w oparcia przednich foteli i w tunelu środkowym aż 3 małe wgłębienia. Na sztywnej półce pod oknem tylnym też można położyć drobiazgi. Bagażnik niezbyt wielki, bo liczy sobie (do górnej półki) 437 l, ale kanapę tylną można złożyć i objętość bagażową powiększyć aż do 1405 l.
Luksus w wyposażeniu
Xantia w wersji 3,0 V6 nazywana jest Exclusive i słusznie, bo np. jej wyposażenie jest luksusowe. Wszystkie siedzenia wyłożone są jasnobeżową skórą, w tej samej tonacji kolorystycznej są welurowe obicia wewnętrzne drzwi, słupki dachu i podsufitka. W drzwiach i desce rozdzielczej umieszczono fornirowane listwy ozdobne, a koło kierownicy wyłożono czarną skórą. Bezpieczeństwo chronią m.in. 4 poduszki powietrzne, ale ta przed przednim pasażerem ograniczyła pojemność schowka w desce rozdzielczej. Fotele przednie mają rozbudowaną, elektryczną regulację ustawienia. Elektrycznie sterowane są szyby w drzwiach i lusterka zewnętrzne. Jest też klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów.
Silnik
To największej pojemności skokowej i największej mocy źródło napędu oferowane w modelach xantii. Jego konstrukcja liczy sobie już trochę lat, ale opracowano ją nowocześnie. Układ rozrządu składa się z 2 wałków, umieszczonych w głowicy, sterujących 24 zaworami, po 4 zawory przy każdym z 6 cylindrów ustawionych w 2 rzędach. Precyzyjnie pracuje elektronicznie sterowany wielopunktowy system wtrysku paliwa firmy Bosch.
Jazda
Kierowca ma bardzo wygodne miejsce: fotel z regulowanym ustawieniem, także wysokości i regulację kąta kierownicy. Dobra jest widoczność w dużych lusterkach zewnętrzynch. Wspomaganie kierownicy - "usztywnia" się przy dużych prędkościach jazdy. Silnika prawie nie słychać. Automatyczna skrzynia "spowalnia" rozpędzanie, ale można włączyć przycisk "S" - jazdy sportowej. Wadą samochodu jest duże zużycie paliwa w jeździe miejskiej, 17,2 l-100 km, natomiast wielką zaletą - nie mająca porównania - wygoda jazdy, wynikająca z rewelacyjnego hydropneumatycznego zawieszenia kół.
Dane techniczne

Liczba cyl./poj. skokowa (cm3)6/2946
Moc maks. (KM-obr./min)190-5500
Moment obr. (Nm-obr./min)267-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)8,9
Prędkość maks. (km/h)225
Zużycie paliwa (l/100 km) miasto/poza miastem17,2/8,4
Wymiary: dł. x szer. x wys. (cm)452x175x140
Rozstaw osi (cm)274
Masa własna (kg)1496

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie