Citroen C6 od 190 tys. zł

Maciej Pobocha
Citroen wprowadził na nasz rynek najbardziej ekskluzywny ze swoich modeli – C6. Najtańszy samochód z silnikiem 3,0 l/211 KM kosztuje 190 tys. zł.

Citroen wprowadził na nasz rynek najbardziej ekskluzywny ze swoich modeli - C6. Najtańszy samochód z silnikiem 3,0 l/211 KM kosztuje 190 tys. zł.

 

Zaprezentowany po raz pierwszy podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie luksusowy C6 nawiązuje stylizacyjnie do mniejszego brata - modelu C4. Podobnie wyglądają przednie części nadwozia obu samochodów z charakterystyczną, chromowaną listwą. Poza tym, C6 ma całkowicie nowy kształt karoserii z mocno opadającą linią

Fot. Citroen
Fot. Citroen

dachu, przez co stylizacyjnie przypomina nieco coupe. Podobne rozwiązanie zastosowano w Mercedesie-Benz CLS.

 

Wnętrze, jak zapewnia producent, oferuje dużo miejsca i zadowoli nawet najbardziej wymagających użytkowników. W opcji oferowane są m.in. regulowane elektrycznie tylne fotele,

Fot. Citroen
Fot. Citroen

czterostrefowa klimatyzacja oraz system wyświetlania danych na szybie przedniej bezpośrednio w polu widzenia kierującego. 

 

Zawieszenie C6 jest hydropneumatyczne. Cechą charakterystyczną tego rodzaju zawieszenia jest możliwość automatycznego lub ręcznego dostosowania charakterystyki

Fot. Citroen
Fot. Citroen

elementów tłumiących do warunków drogowych i stylu jazdy. W niektórych sytuacjach system może zwiększyć prześwit o kilkanaście milimetrów, gdy np. droga jest bardzo nierówna i wymaga ostrożnej, wolniejszej jazdy.

 

Do napędu auta przewidziano dwa 6-cylindrowe silniki: nieco zmodyfikowaną benzynową jednostkę napędową 3,0 l/211 KM znaną z C5 oraz diesla 2,7 l/204 KM.

 

C6 jest pierwszym samochodem, który w testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymał maksymalną notę czterech gwiazdek w zakresie ochrony pieszego. To m.in. zasługa zastosowania tzw. aktywnej pokrywy silnika, która podnosi się automatycznie w przypadku zderzenia z pieszym amortyzując wstrząs.

 

W wyposażeniu standardowym przewidziano m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, poduszkę chroniącą kolana kierowcy, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczną klimatyzację, centralny zamek, radioodtwarzacz z CD.

  

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

Diesel

Pojemność skokowa (cm3)

2946

2720

Moc (KM)

211

204

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,4

8,9

Prędkość maksymalna (km/h)

230

230

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

8,2/16,3

6,8/12,0

Długość x szerokość x wysokość (cm)

491 x 186 x 146

Pojemność bagażnika (l)

b.d.

Cena brutto (zł)

190 000

203 000

 

Rynkowi rywale

 

 

Citroen C6

Lancia Thesis

Peugeot 607

Typ silnika

Benzynowy

benzynowy

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

2946

3197

2946

Moc (KM)

211

230

211

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,4

8,8

9,2

Prędkość maksymalna (km/h)

230

240

235

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

8,2/16,3

10,3/22,7

7,5/14,9

Długość x szerokość x wysokość (cm)

491 x 186 x 146

489 x 183 x 147

490 x 180 x 144

Pojemność bagażnika (l)

b.d.

480

509

Cena brutto (zł)*

190 000

251 900

206 000

* cena nie uwzględnia promocji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty