Citroen wprowadził na nasz rynek najbardziej ekskluzywny ze swoich modeli - C6. Najtańszy samochód z silnikiem 3,0 l/211 KM kosztuje 190 tys. zł.
Zaprezentowany po raz pierwszy podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie luksusowy C6 nawiązuje stylizacyjnie do mniejszego brata - modelu C4. Podobnie wyglądają przednie części nadwozia obu samochodów z charakterystyczną, chromowaną listwą. Poza tym, C6 ma całkowicie nowy kształt karoserii z mocno opadającą linią
dachu, przez co stylizacyjnie przypomina nieco coupe. Podobne rozwiązanie zastosowano w Mercedesie-Benz CLS.
Wnętrze, jak zapewnia producent, oferuje dużo miejsca i zadowoli nawet najbardziej wymagających użytkowników. W opcji oferowane są m.in. regulowane elektrycznie tylne fotele,
czterostrefowa klimatyzacja oraz system wyświetlania danych na szybie przedniej bezpośrednio w polu widzenia kierującego.
Zawieszenie C6 jest hydropneumatyczne. Cechą charakterystyczną tego rodzaju zawieszenia jest możliwość automatycznego lub ręcznego dostosowania charakterystyki
elementów tłumiących do warunków drogowych i stylu jazdy. W niektórych sytuacjach system może zwiększyć prześwit o kilkanaście milimetrów, gdy np. droga jest bardzo nierówna i wymaga ostrożnej, wolniejszej jazdy.
Do napędu auta przewidziano dwa 6-cylindrowe silniki: nieco zmodyfikowaną benzynową jednostkę napędową 3,0 l/211 KM znaną z C5 oraz diesla 2,7 l/204 KM.
C6 jest pierwszym samochodem, który w testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymał maksymalną notę czterech gwiazdek w zakresie ochrony pieszego. To m.in. zasługa zastosowania tzw. aktywnej pokrywy silnika, która podnosi się automatycznie w przypadku zderzenia z pieszym amortyzując wstrząs.
W wyposażeniu standardowym przewidziano m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, poduszkę chroniącą kolana kierowcy, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczną klimatyzację, centralny zamek, radioodtwarzacz z CD.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | Diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 2946 | 2720 |
Moc (KM) | 211 | 204 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,4 | 8,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 230 | 230 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 8,2/16,3 | 6,8/12,0 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 491 x 186 x 146 | |
Pojemność bagażnika (l) | b.d. | |
Cena brutto (zł) | 190 000 | 203 000 |
Rynkowi rywale
| Citroen C6 | Lancia Thesis | Peugeot 607 |
Typ silnika | Benzynowy | benzynowy | benzynowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 2946 | 3197 | 2946 |
Moc (KM) | 211 | 230 | 211 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,4 | 8,8 | 9,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 230 | 240 | 235 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 8,2/16,3 | 10,3/22,7 | 7,5/14,9 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 491 x 186 x 146 | 489 x 183 x 147 | 490 x 180 x 144 |
Pojemność bagażnika (l) | b.d. | 480 | 509 |
Cena brutto (zł)* | 190 000 | 251 900 | 206 000 |
* cena nie uwzględnia promocji
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?